האם קירוי מגרשי הספורט בכפר סבא בסכנת קריסה?

שלושה חודשים אחרי קריסת קירוי מגרש ספורט בבית ספר כדורי בגליל אשר גרם לפציעה של 8 עובדים הודיעה עיריית כפר סבא על כך ש 13 מגרשי הספורט המקורים עליהן הותקנו פאנלים סולאריים על ידי החברה הכלכלית כפר סבא יישארו סגורים עד לבדיקה מלאה של בטיחותם וביצוע החיזוקים הנדרשים. רפי סער, ראש העיר: "יבוצע בדק בית בחברה הכלכלית ויוסקו מסקנות" האם פרישת מנכ"ל החברה הכלכלית קשורה לפרשה?

גגות סולאריים
גגות סולאריים
מגרש ספורט בעיר הנושא קירוי סולארי
מגרש ספורט בעיר הנושא סככות קירוי סולארי

עיריית כפר סבא הודיעה כי בימים אלה מתבצעות בדיקות מעבדה קפדניות באמצעות מכשור מתקדם בשטח, על ידי הקונסטרוקטור החיצוני, שמונה על ידי מהנדסת העיר, ובהתאם להמלצותיו יבוצע מפרט חיזוקים משמעותי ונרחב.

 בעקבות כך, הורה ראש העיר רפי סער למנכ"ל העירייה, איתי צחר, לתחקר לעומק את אופן הקמת הסככות על ידי הקונסטרוקטור האחראי להקמה ולנתינת האישורים ההנדסיים. "בכוונתנו למצות את הדין עם האחראי על תכנון הסככות" אמר סער.

במקביל, פנתה עיריית כפר סבא לכלל הרשויות בישראל בהן נבנו סככות דומות על ידי אותו קונסטרוקטור, ועדכנה בממצאים.

מעיריית כפר סבא נמסר "הסככות בעיר תפתחנה רק לאחר אישור יציבות סופי של שלושת הקונסטרוקטורים, ולאחר שיעמדו בסטנדרט הבטיחות המחמיר ביותר. כלל הדוחות ההנדסיים יהיו זמינים לציבור בזירת השקיפות העירונית."

מנכ"ל החברה הכלכלית הפורש אלעד קנדל
מנכ"ל החברה הכלכלית הפורש אלעד קנדל

פרישת מנכ"ל החברה הכלכלית

ביום רביעי האחרון הודיע מנכ"ל החברה הכלכלית אלעד קנדל כי הוא מסיים את תפקידו אחרי 9 שנים בתפקיד, החברה הכלכלית משמשת כזרוע ביצועית של עיריית כפר סבא במרבית פרויקטי התשתית והבנייה ובהם הקמת בתי ספר, גני ילדים, פרויקט מהיר לעיר, שיקום השוק העירוני, שיפוץ היכל התרבות וכן הקמת השכונות הירוקות בעיר. בהודעה שהוציאה עיריית כפר סבא על סיום תפקידו של מנכ"ל החברה הכלכלית לא מצויין אם העזיבה היא על רקע בדיקת הליקויים אשר הובילו לקריסת הסככה בכדורי ולגילוי על כך שהסככות בכפר סבא לא עומדות בתקן הבטיחות הנדרש. הודעתו של ראש העיר מהיום כי "יבוצע בדק בית בחברה הכלכלית ויוסקו מסקנות" מעוררת את השאלה האם יש קשר בין הבדיקה לסיום תפקידו של מנכ"ל החברה הכלכלית

חברת המועצה הדר לביא מסרה לכפר סבא ניוז:

 " ראש העיר הוא ראש החברה הכלכלית והוא חייב לציבור תשובות, איך הדברים קרו במשמרת שלו. זו לא בעיה ראשונה שמאותרת בהתנהלות החברה, איך אין ספק שזו בעיה חמורה, אולי החמורה ביותר. תושבי כפר סבא צריכים לקבל תשובות ופתרונות, בשקיפות מלאה. מודה להנהגת ההורים שנלחמו וממשיכים להלחם לקבלת תשובות ולתיקון המצב."

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן