החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא מסכמת שנת פעילות

במהלך השנה האחרונה, החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא מילאה תפקיד מרכזי בשיפור התשתיות והמתקנים הקהילתיים בעיר. באמצעות סדרה של פרויקטים לפיתוח עירוני, שדרוג מתקני חינוך ויוזמות ממוקדות קהילה, החברה שיפרה משמעותית את איכות החיים של התושבים

יש לנו דור מצויין
מרכז שוורץ רייסמן כפר סבא צילום: - חן אדריכלים ואדר' ירון קוטיק

ההישגים העיקריים כוללים אזורי ישיבה ציבוריים חדשים, מערכות תאורה מתקדמות ומבני חינוך מודרניים. מחויבותה של החברה לביטחון ולתמיכה בקהילה באה לידי ביטוי בפרויקטים השונים שמטרתם להבטיח את רווחתם של תושבי כפר סבא.

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, התייחס להישגי השנה ואמר: "הפרויקטים שהושלמו השנה משקפים את מחויבותנו לשיפור התשתיות ומרחבי הקהילה בעיר. אנו שואפים ליצור סביבה טובה יותר עבור כל התושבים."

שגיא חן, מנכ"ל החברה הכלכלית, הוסיף: "הצוות שלנו עבד ללא לאות כדי להבטיח שכל פרויקט יעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר. אנו גאים בהתקדמות שהשגנו ומצפים להמשך מאמצינו לשיפור כפר סבא."

 

מתקני חינוך ונוער

מרכז שוורץ-רייזמן – מרכז לחינוך מדעני נחנך בחודש ספטמבר. החברה עסקה בפיתוח פעיל של מרכז שוורץ-רייזמן, מרכז לחינוך מדעי. המרכז, מטרתו לעודד יצירתיות וחדשנות בקרב תלמידי כפר סבא, ומציע להם מרחב ייעודי לחקור וללמוד על תחומי מדע שונים.

בנוסף לפיתוח העירוני, החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא עשתה התקדמות משמעותית בשיפור מתקני חינוך ונוער במהלך השנה האחרונה. בבית הספר אילן רמון, החברה ביצעה שדרוג של חדרי השירותים וחדרי ההלבשה, כאשר העבודה צפויה להסתיים עד תחילת אוגוסט 2024. פרויקט זה מבטיח כי לתלמידים תהיה גישה למתקנים מודרניים והיגייניים.

בניית המבנים הקבועים עבור זרמי החינוך מונטסורי וסאדברי בקמפוס הדמוקרטי מתקדמת גם היא היטב. הקומות כבר נוצקו, והפרויקט מתקדם לקראת השלמת הקומות הראשונות. פיתוח זה מספק סביבת למידה יציבה ומתאימה לתלמידים הלומדים במודלים חינוכיים אלטרנטיביים.

יתר על כן, מגרש הכדורגל החדש בשכונה מתהדר כעת במערכת תאורת LED מתקדמת, העומדת בתקני התאחדות הכדורגל עם תפוקת אור ממוצעת של 600 לוקס. שדרוג זה משפר את השימושיות של המגרש, ומאפשר שעות משחק ואימון ממושכות יותר.

חנוכת המבנה הקבוע החדש של תנועת הנוער צופים ציינה אבן דרך נוספת. המתקן המודרני, שהחליף מבני קרוואנים ישנים, כולל אולם פעילות גדול, חדרים קטנים יותר וחצרות חיצוניות, ויוצר מרחב תוסס לפעילויות נוער. פרויקט זה, שהושלם בתוך תשעה חודשים בלבד למרות אתגרי השוק, מדגיש את מחויבות החברה לתמיכה בנוער העיר..

פרויקטים לפיתוח עירוני

החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא עשתה התקדמות משמעותית בפיתוח עירוני במהלך השנה האחרונה. אחד הפרויקטים הראויים לציון הוא שיפור האזור ליד רחוב רוטשילד 55. פרויקט זה כלל התקנת משטח דק עם מקומות ישיבה, דשא סינתטי עם משטח בלימה, מתקן משחקים ותאורה סולארית. בנוסף, בוצעו עבודות גינון ופיתוח סביבתי נרחבות כדי לייפות את האזור.

יוזמה משמעותית נוספת הייתה יצירת 'פארקלט' ברחוב ויצמן 142, מול בניין העירייה ההיסטורי. פרויקט פיילוט ייחודי זה הפך אזור מדרכה למרחב קהילתי תוסס. הפארקלט כולל שולחנות, כיסאות ישיבה ואדניות, ומציע מקום נעים לתושבים להירגע ולהתחברת.

במאמץ לשפר את התשתיות העירוניות, החברה הכלכלית שדרגה את מערכת התאורה ברחוב קפלנסקי. הותקנו תשתיות ועמודים חדשים, והוכנסה תאורת לד חסכונית, שמשפרת הן את הבטיחות והן את היעילות האנרגטית.

פרויקטים אלה מדגישים את מחויבות החברה ליצירת מרחבים ציבוריים פונקציונליים ואטרקטיביים המותאמים לצרכי תושבי כפר סבא, ותורמים לאיכות החיים הכוללת בעיר.

 

אבטחה היקפית בכפר סבא

יוזמות ביטחון וקהילה

החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא התמקדה גם בשיפור הביטחון וטיפוח רוח הקהילה ברחבי העיר. כדי לחזק את אמצעי הביטחון, החברה התקינה שלושה שערים חשמליים חדשים ברחבי כפר סבא. שערים אלה הם חלק ממאמץ רחב יותר להבטיח את בטיחות התושבים, תוך התייחסות לחששות בנושא הביטחון המקומי והאזורי.

בנוסף לשדרוגי הביטחון הפיזיים, החברה הובילה מספר פרויקטים קהילתיים. יוזמה בולטת כללה סריגת כובעי צמר לחיילי צה"ל על ידי דיירי מרכזי הגיל השלישי. כובעים אלה, שנסרגו ביד, יחד עם פינוקים נוספים כמו קפה, תה, עוגות ומאפים, נשלחו לחיילים המוצבים באזורי עימות שונים, כולל בגבולות הצפון והדרום. מעשה סולידריות זה לא רק העניק נחמה לחיילים אלא גם חיזק את הקשרים הקהילתיים.

פרויקט משמעותי נוסף נועד להעלות מודעות לחטופים בעזה. העירייה, בסיוע החברה הכלכלית לפיתוח, השיקה קמפיין שכלל תליית 120 דגלים צהובים במיקום בולט הנראה מכבישים ראשיים. בנוסף, ניטעו 115 עצים ברחבי העיר, כשכל אחד מהם נושא שלט עם תמונה של חטוף. יוזמה מרגשת זו משמשת כתזכורת מתמדת לסוגיה המתמשכת ולתקוות הקהילה לחזרתם הבטוחה של החטופים

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן