תוספת של 778,199 מ״ר כך מתוכנן להראות אזור התעסוקה בכפר סבא

עיריית כפר סבא הגישה את תכנית המתאר לאזור התעשייה הקיים – התכנית רובע תעסוקה עירוני מגדלים לגובה של 82 מטר, עירוב שימושים של מגורים מסחר ותעסוקה, שדרוג המרחב הציבורי והתשתיות הקיימות.

מהפך איזור התעשיה בדרך לאישור הועדה המחוזית. הועדה המקומית לתכנון ובניה הגישה את תכנית המתאר לאיזור התעשיה בכפר סבא,  התכנית להפוך את האזור לפארק תעסוקה מתוך כוונה להיות אחד ממוקדי התעסוקה הגדולים בשרון.

 באמצעות התחדשות אזור התעשיה הישן מתכננת כפר סבא להפוך את האזור לרובע עירוני פעיל לאורך כל שעות היממה. התכנית המפורטת כוללת מגורים, הוספת שטחי מסחר, תעסוקה, בילוי ופנאי, על ידי הגדלת זכויות הבנייה לתעסוקה, הסדרת הזכויות למסחר ותוספת זכויות למגורים מיוחדים ושטחים מבונים ציבוריים.

התכנון המוצע מאפשר יצירת מרכז עירוני המשלב עסקים ותעשייה, המאפשר חיבורים ועירוב שימושים, שמגדילים את החיבור לרחוב ויצמן ולרקמה העירונית הקיימת, תוך יצירת סביבה נגישה לשימושים מסחריים וציבוריים, תחנות תחבורה ציבורית, עוגנים ומוקדי עניין.

התכנית משנה ייעודי קרקע, מסדירה קווי בניין, קובעת תוספת זכויות וגובה מותר לבנייה עד 82 מטר גובה כ 20 קומות, משנה גבולות מגרש, מוסיפה צירי גישה ורצועות הליכה, דפוסי בינוי ורוחב זכות דרך, המייעלים את השימוש בשטחים המבונים ומאפשרים שימוש אינטנסיבי יותר של משאב הקרקע. עירוב השימושים של מסחר, תעסוקה, מבני ציבור ומגורים, מייצרים יחד סביבה ופעילות אורבנית תוססת. התכנית תשנה את היעוד ההסטורי של השטח מתעשיה מסורתית אל עבר תעסוקה עתירת ידע, תחבורה ותנועה בת קיימה, עידוד מגוון של פעילות מסחר פנאי ובילוי.

אחד מהמשתנים העיקריים הוא תוספת משמעותית של יחידות דיור קטנות מיוחדות. מה שיהפוך את האזור לאיזור מגורים בדומה לתכנית המיושמת כבר בהרצליה, דירות קטנות המשולבות באיזור תעסוקה. התכנית משלבת מגורים ומוסדות ציבור במגרשים הפונים אל שני השטחים הירוקים המרכזיים: פארק כפר סבא ממערב ופארק המוביל הארצי ממזרח. במתחמים אלו ישולבו יחידות מגורים קטנות מיוחדות, הנהנות מקירבה לשטחים הירוקים.

2 תחנות מטרו מתוכננות

תחבורה

התכנית מתואמת אל מול ההוראות המופקדות של קו M1 במקטע הצפוני, שתי התחנות של קו המטרו בתחום התכנית, ייעול השימוש בשירותים העירוניים, והגדלת הנגישות אליהם. התכנית שואפת להגביר את רציפות ובטיחות רצועות ההליכה, לצד הגדלת השימוש בתח"צ וצמצום הנסועה ברכב פרטי. על מנת להתאים את המתחם למספר הגדול של המבקרים, מערכות התחבורה ישופרו ויורחבו, עם דגש על ללא רכב פרטי. קישוריות המתחם עם השכונות הגובלות תשתפר תוך עידוד הולכי הרגל, רוכבי אופניים, תחבורה ציבורית ושיתופית.

התכנון מתייחס אל הנת"צים ברחוב ויצמן והתע"ש (מהיר לעיר) ואל שתי תחנות המטרו במקום, ויוצר תשתית למיקסום שימוש התחנות כנקודות קצה מזרחיות עבור אוכלוסיות רחוקות יותר. סביב ובין תחנות המטרו מתוכננים חללים אורבנים שמשלימים את המתחם כמרכז מוטה תחבורה ציבורית (TOD).

נעשה מאמץ תכנוני להגביר את מספר הצמתים על ידי פתיחת צירים חדשים ללא מכשולים עבור הולכי רגל, הוספת זיקות הנאה, וחללי רחוב איכותיים שמייצרים המשכיות ורציפות מירבית עבור הולכי הרגל. התכנית גם פותחת ציר הולכי רגל חדש לתוך מתחם המסחר (קניון G) ואף מגדירה הוראות למניעת ריבוי מרכזי מסחר מופנמים, על מנת לעודד חזיתות מסחריות, הימנעות מחזיתות אטומות ובנייה מרקמית צפופה.

 

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן