אושר צו הארנונה לשנת 2024-2025

מועצת העיר כפר סבא אישרה את צו הארנונה לשנים 2024 2025 הארנונה למגורים בכפר סבא תעלה בשיעור האוטומטי אותו קבע משרד הפנים עליה של 2.68% בשנת 2024, ו-5.29% בשנת 2025

מליאת מועצת העיר כפר סבא אישרה את צווי הארנונה לשנים 2024-2025. הארנונה תעלה בשיעור העדכון אוטומטי.

גזבר העירייה, צחי בן אדרת: "למרות עליית המחירים במשק והעובדה שהעירייה משלמת יותר על שירותים הניתנים לתושבי העיר, זה לא הזמן להעלות את הארנונה מעבר לעלייה המחויבת על פי חוק. המשפחות ברחבי הארץ מתמודדות עם נטל יוקר המחיה ועם אתגרים רבים אשר נוספו מאז ה-7 באוקטובר. בעת הזו אנחנו מסייעים לתושבים ככל שאנחנו יכולים".

גזבר העירייה שיקף לחברי המועצה כיצד בשנים 2024-2025 תכנון נכון והמדיניות העירונית לעידוד תעסוקה, מסחר ותעשייה במרכזי התעסוקה והמסחר ברחבי העיר, תמשיך השנה באמצעות הורדת הארנונה לעסקים עם שטח מסחר שמעל 10,000 מ״ר על מנת למצב את כפר סבא כמוקד תעסוקה ומסחר לחברות הגדולות במשק. כידוע, הארנונה מתעסוקה, מסחר ותעשייה גבוהה מארנונה למגורים ומאפשרת את השמירה על האיתנות הפיננסית של העיר.

למרות קריאת שר הפנים לראשי הרשויות להעלות ארנונה, בכדי לעמוד בנטל ובמטלות הרבות של הרשויות במיוחד לאחר ה-7 באוקטובר, בכפר סבא הארנונה למגורים לא תעלה מעבר לעדכון האוטומטי ונשארת נמוכה, למעט ארנונה לבריכות בבתי מגורים. עדכון אוטומטי על פי חוק עומד על 2.68% בשנת 2024, ו-5.29% בשנת 2025.

ההצבעה על צווי הארנונה התקבלה ברוב של 9 חברי קואליציה מול 5 מתנגדים.

מטעם האופוזיציה נמסר: "בשנתיים האחרונות הציבור ספג מכות כלכליות משמעותיות עם עליית הריבית, עליית המחירים בסופר, בביגוד ובכל רכיבי הצריכה הבסיסית בחיים. הציבור הצליח לספוג את כל אלה, בלי לקבל העלאה מהמעסיק שלו.
לא נכון בשעה קשה זו להעלות את הארנונה בשיעור גבוה כל כך. כל זאת כאשר עדיין אין תקציב ל-2024, מתחילים פיטורי עובדים ולא נעשה מאמץ כלשהו בארבע השנים האחרונות לחסוך ולהתייעל בעבודת העיריה.
אם אנחנו סומכים על הציבור לדעת להתייעל, קל וחומר הרשות צריכה לדעת להתייעל בעצמה בלי לקבל העלאה מהציבור שמעסיק אותה"

 

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. מינה יפתח הגב

    בושה שבימים כאלה אתם מעיזים להעלות את הארנונה כשאנשים קורסים תחת הנטל הכלכלי

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן