גלו אמנות מקומית בבתים הפתוחים של כפר סבא

כפר סבא נערכת לאירוע הבתים הפתוחים השנתי שלה, חגיגה של אמנות ויצירתיות מקומית. האירוע, יתקיים  בתאריכים 19-21 בספטמבר 2024, יציג את כישרונותיהם של 70 אמנים ב-65 מיקומים שונים פרטים מלאים על מיקום הבתים

גלו אמנות מקומית בבתים הפתוחים של כפר סבא בתים פתוחים מפה
מפת הבתים הפתוחים בכפר סבא

אירוע הבתים הפתוחים בכפר סבא מתוכנן להתקיים מה-19 עד ה-21 בספטמבר 2024. פסטיבל שנתי זה הוא חגיגה של אמנות ומלאכת יד מקומית, המציע לתושבים ולמבקרים הזדמנות לחקור את היצירות היצירתיות של 70 אמנים המפוזרים ב-65 בתים ומיקומים שונים בעיר. האירוע מציג מגוון רחב של תחומי אמנות, כולל פיסול, ציור, מוזיקה, עבודות עץ, זכוכית, תכשיטים, טקסטיל, קרמיקה, צילום ואיור.

האירוע יפתח ביום חמישי משעה 16:00 עד 21:00, ממשיך ביום שישי משעה 10:00 עד 14:00, ומסתיים ביום שבת משעה 10:00 עד 19:00. המבקרים יכולים לבקר בבתי האמנים ובמרכזים ציבוריים, מה שמאפשר להם לקיים אינטראקציה ישירה עם היוצרים ולקבל תובנות על תהליכי היצירה שלהם. הפסטיבל שואף להציג את המגוון התרבותי והאמנותי העשיר של כפר סבא, ולהנגיש את האמנות לכל אחד בקהילה.

מפות מפורטות ומידע על האירוע זמינים באתר העירייה ובאמצעות נקודות קשר שסופקו על ידי העיר. יוזמה זו לא רק מדגישה את כישרונותיהם של אמנים מקומיים, אלא גם מטפחת תחושת קהילתיות והערכה תרבותית בקרב התושבים.

אמנים מובילים

ענבל זיסר

ענבל זיסר, מאיירת ומעצבת גרפית מכפר סבא, תציג את הדמות הייחודית שלה, בל. בל היא אישה צעירה בעלת משקל עודף, שנוצרה כדי לקדם קבלה עצמית וביטחון בקרב נשים ונערות. עבודתה של זיסר כוללת מוצרים מיוחדים כמו מחברות, יומנים ולוחות שנה, לצד סדנאות והרצאות שמטרתן לטפח מערכת יחסים פנימית חיובית. דמותה של בל נולדה בתקופת שהותה של זיסר בפריז, בהשראת תצפיותיה על עמדות חברתיות כלפי דימוי גוף. האישיות השמחה והבטוחה של בל עומדת בניגוד לתיאור הטיפוסי של דמויות בעלות משקל עודף בתקשורת, ומדגישה את חשיבות האהבה העצמית והקבלה.

 עידו עילם

אומן נוסף המציג את יצירותיו במסגרת "בתים פתוחים" הוא עידו עילם (21) אומן על הרצף האוטיסטי, אשר יצירותיו משלבות צילומים מרתקים עם טקסט מעורר מחשבה ונוגע ללב. לאחר שתערוכת יצירותיו הוצגה במסגרות שונות, כולל בתערוכת יחיד באוניברסיטת תל אביב, חזרה התערוכה לכפר סבא ותוצג לבאי האירוע. 

על יצירותיו של עילם, כותב האוצר עו"ד אבי ברנע: "השילוב בין הצילום הוויזואלי למילה הכתובה, יוצר חוויה מרגשת שפורצת את גבולות הז'אנר ויוצרת ז'אנר חדש של אומנות".

כל ההכנסות ממכירת היצירות של עילם, הינן תרומה לעמותת "זינוק לדרך חדשה" – עמותה שהוקמה במטרה לסייע לילדים, נוער וצעירים בתחומי חינוך ורווחה ובמטרה להעניק הזדמנות שווה למימוש אישי ולהביא לצמצום פערים חברתיים ושוויון הזדמנויות.

 

 

ראש העיר והאמנית יעל בר כשר בתים פתוחים 2023

ראש העיר רפי סער הדגיש את חשיבות אירוע הבתים הפתוחים עבור כפר סבא, תוך הדגשת האופן שבו הוא מקדם הן את התרבות המקומית והן את חוסן הקהילה. הוא מזמין את התושבים לחקור את בתי האמנים, ורואה באירוע זה הזדמנות יקרת ערך לחוות את הרוח היצירתית של העיר מקרוב.

לדברי ראש העיר, יוזמות כאלה הן חיוניות, במיוחד בתקופות מורכבות, כיוון שהן מטפחות תחושת אחדות והערכה תרבותית בקרב התושבים. האירוע משמש גם כפלטפורמה לאמנים לזכות בהכרה ולהתחבר עם הקהילה. באמצעות תמיכה באמנות מקומית, העירייה שואפת לחזק את המעורבות הקהילתית ולספק תחושה של נורמליות ושמחה דרך פעילויות תרבותיות. מחויבות זו לאמנות ותרבות לא רק מעשירה את הנוף התרבותי של העיר אלא גם מחזקת את המרקם החברתי של כפר סבא.

מסע בעקבות עגלות הקפה בשרון

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן