ההדחה נדחתה, ישיבת השימוע של מהנדסת העיר כפר סבא נדחתה

הכוונה של ראש עיריית כפר סבא להביא לאישור מועצת העיר את פיטוריה של מהנדסת העיר עליזה זיידלר גרנות נדחתה למועד אחר

התנגדות ציבורית למהלך ההדחה
מהנדסת העיר כפר סבא עליזה זיידלר-גרנות. צילום: פרטי

הודעתו של ראש עיריית כפר סבא רפי סער על כוונה להביא לפיטוריה של מהנדסת העיר כפר סבא סערה עוררה סערה במערכת הפוליטית בעיר ואיימה על שלמות הקואליציה. 24 שעות לפני קיום הישיבה המיוחדת בוטלה הישיבה ונדחתה למועד אחר.

הרקע לבקשתו של סער לפטר את מהנדסת העיר הוא מערכת יחסים מעורערת בין השניים ואבדן אמון במכתבו העלה סער שורה של טענות הנוגעות לתפקודה כמהנדסת. בין הטענות "הדרך שבה את מתנהלת מול הנהלת העירייה ומול הגורמים הבאים במגע עם עבודתך, אשר הפכו בלתי נסבלים דבר שיוצר נתק מתמשך ביחסי העבודה שלך עם ראש העיר ועשיית דין עצמי שלך בכל הקשור לעבודתך בעירייה."

פרסום המכתב היה שיאו של מאבק סמוי בין ראש העיר למהנדסת העיר שמתנהל כבר תקופה ארוכה. הביטוי הציבורי של המאבק הוא וועדת המשנה לתכנון ובניה שממעטת להתכנס כבר שנה מה שגורם להצטברות של נושאים רבים בינהן אישור תכניות בניה ובקשות פרטניות של תושבים.

אגף ההנדסה

אגף ההנדסה בעיר אמונה על משימות רבות בינהן תכנון העיר, רישוי בניה, קביעת מסמכי מדיניות כללי, פיקוח בניה, מינהלת התחדשות עירונית, תכנון ופיתוח תנועה. מהנדסת העיר אחראית על המלצה לועדת המשנה לתכנון ובניה על אישור תכניות.

בניגוד לערים השכנות הוד השרון רעננה והרצליה כפר סבא לא נהנית ממעמד של ועדה מקומית עצמאית, חוק התכנון והבנייה מאפשר לשר הפנים לקבוע כי וועדות מסוימות לתכנון ולבנייה נמצאו "מקצועיות ויעילות", ובהינתן של אותן וועדות יש גם תכנית מתאר מהעת האחרונה, הן רשאיות לאשר, כל תכנית התואמת את הוראות תכנית המתאר. אחד היעדים של מהנדסת העיר עם כניסתה לתפקיד היה להשיב את מעמד ועדה עצמאית לכפר סבא יעד שנראה היום רחוק מהשגה.

כינוס ועדת המשנה לתכנון ובניה

נושא כינוס ועדת המשנה מעורר מחלוקת כבר תקופה ארוכה. הסיבה הרשמית לאי כינוסה של ועדת המשנה היה הבחירות המקומיות. דחייתן של הבחירות לא הביאה להמשך פעילותה של הוועדה נושא שזכה לביקורת גם בועדת הפנים של הכנסת וגם במנהל התכנון, הבחירות המקומיות לא סייעו לקידום כינוס הוועדה ומאז הבחירות היא כונסה לראשונה בשבוע שעבר ולא נקבעו מועדים עתידיים לכינוס הוועדה מה שמביא להצטברות של אישורים שלא מקודמים, עיכוב בהליכי רישוי ובניה וגביית היטלים.

איך יוצאים מהמשבר?

במידה וראש העיר לא ימצא את הרוב הדרוש לפיטוריה של מהנדסת העיר 14 מתוך 21 חברי מועצה, כפר סבא צפויה להמשיך את הדשדוש וההקפאה בפיתוח העיר. כדי להביא לפיטוריה זקוק ראש העיר לתמיכה מלאה של חברי הקואליציה ולתמיכה של חבר מועצה נוסף מהאופוזיציה. בפועל ראש העיר לא הצליח להגיע להסכמה עם חברי הקואליציה על המהלך וגם מקרב חברי האופוזיציה לא הצליח לגייס תמיכה למהלך.

מערכת היחסים המעורערת בין השניים מונעת עבודה תקינה. סירובה של מהנדסת העיר לעזוב את תפקידה למרות ניסיונות להגיע להסדר של פרישה מרצון מביא למצב שהשנים "תקועים יחדיו" וכפר סבא סובלת.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן