הניסיון הכושל לפטר את המהנדסת – המשבר הגדול של סער

הניסיון הכושל לפטר את מהנדסת העיר עליזה זיידלר גרנות חשף בור בקואליציה של סער. 5 חברי קואליציה הצביעו נגד עמדתו של ראש העיר בהצבעה קריטית מבחינה מנהיגותית. הכישלון היה חקוק על הקיר ובכל זאת סער בחר להיכנס לתוכו בלי לעצור

הניסיון הכושל לפטר את המהנדסת

רקע הסכסוך

הסכסוך בין ראש העיר רפי סער למהנדסת העיר עליזה זיידלר גרנות לא התחיל בין לילה. הוא החל כאשר ראש העיר סער הביע חוסר שביעות רצון מתפקודה של זיידלר גרנות, והאשים אותה בכך שאינה עומדת בסטנדרטים של העיר. חוסר שביעות רצון זה הפך לסכסוך פומבי, כאשר ראש העיר ניסה לפטר אותה מתפקידה.

עם זאת, פיטורי מהנדסת עיר בכפר סבא אינם פשוטים. התהליך דורש רוב של שני שלישים בהצבעה במועצת העיר, דבר שהקואליציה של סער התקשתה להשיג. לאורך כל התקופה הזו, זיידלר גרנות המשיכה בעבודתה אך טענה כי הודרה מישיבות והחלטות חשובות. המתח בין השניים רק הלך והחריף, והגיע לשיאו בישיבת מועצת עיר מרתונית שבה שני הצדדים הציגו את טיעוניהם. בסופו של דבר, המועצה הצביעה 11-8 לטובת השארתה של זיידלר גרנות. סיעות מרצ ויש עתיד שהן חלק מהקואליציה הצביעו נגד עמדתו של ראש העיר למרות הלחצים שהופעלו עליהם בשבועות האחרונים, רפי סער שידר למקורביו כי ההצבעה על ההדחה בטוחה ונכשל.

החלטת מועצת העיר

מועצת העיר כפר סבא במרכזה של סערה פוליטית. הישיבה המרתונית, שנמשכה ארבע שעות מפרכות, הסתיימה בהצבעה שהייתה חד-משמעית נגד עמדתו של ראש העיר. מתוך 21 חברי המועצה, 11 הצביעו בעד השארתה של מהנדסת העיר עליזה זיידלר גרנות, בעוד 8 מחברי הקואליציה מתוך 13 תמכו בפיטוריה.

חמישה חברי מועצה בהם סגן ראש העיר קובי פדווה הצביעו נגד עמדתו של ראש העיר. התבוסה במאבק יוקרתי כלכך מעמידה בספק את מנהיגותו של ראש העיר שהעמיד את כל יוקרתו הפוליטית במבחן, ונכשל.

לאורך כל הישיבה, המתחים היו מורגשים. זיידלר גרנות נטלה את רשות הדיבור כדי להגן על עמדתה, והאשימה את ראש העיר סער בהתנהלות בלתי ראויה מסוגים שונים. סער, מצדו, פרש את נימוקיו לרצונו לפטר אותה, וציין חוסר שביעות רצון מתפקודה. למרות מאמציו, סער לא הצליח להשיג את הרוב של שני שלישים הנדרש כדי להדיח אותה.

סגן ראש העיר קובי פדוה הלך נגד הראש, מה תהיה ההשפעה על מערכת היחסים בין השניים?

השלכות על המנהיגות של רפי סער

הניסיון הכושל לפטר את מהנדסת העיר כפר סבא, עליזה זיידלר גרנות, הטיל צל כבד על מנהיגותו של רפי סער. חוסר היכולת להבטיח מספיק קולות להדחתה מתפקידה חשף חוסר שליטה בולט בקואליציה שלו. אירוע זה לא רק הציג את המחלוקות הפנימיות אלא גם העלה ספקות לגבי יכולתו של סער להנהיג ביעילות.

הסכסוך הפומבי בין סער לזיידלר גרנות לא סייע למקרה שלו. האשמותיה של זיידלר גרנות על התנהלות לא תקינה מצד סער הוסיפו שמן למדורה, וגרמו לראש העיר להיראות חלש עוד יותר.

החשיפה הפומבית של הטענות יצרה תדמית של הנהלה לא מאורגנת ומלאת קונפליקטים, מה שאף פעם לא טוב למוניטין של מנהיג כלשהו. המבחן הבא יהיה באישור תקציב 2025 וביכולתו של סער לחזור לשגרה של מערכת יחסי עבודה תקינה עם מהנדסת העיר.

 כפר סבא עומדת מאחור כבר תקופה ארוכה ועדות התכנון מתכנסות במשורה והצטברו עשרות רבות של נושאים הדורשים דיון אך לא קיבלו מענה.

אתגרים עתידיים

כישלון פוליטי זה עלול להיות בעל השלכות ארוכות טווח עבור סער. אם סער ימשיך במאבק לפיטורי המהנדסת כל תשומת הלב הציבורית תהיה על זה במקום לעסוק בנושאים החשובים לכפר סבא.

אם סער יחליט לשים את הנושא מאחוריו ולעסוק בשיקום הקואליציה ושיקום שגרת עבודה עם מהנדסת העיר יש לו מספיק זמן לתקן את הנזק שנוצר מההתנהלות של החודשים האחרונים.

חוסר יכולתו לנהל את המצב ביעילות מעלה ספקות לגבי יכולתו להתמודד עם אתגרים עתידיים. כעת, כשאחדות הקואליציה מוטלת בספק, כל החלטת מדיניות עתידית או מהלך פוליטי שינסה לבצע עלולים להיתקל בביקורת והתנגדות.

מסע בעקבות עגלות הקפה בשרון

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן