7 באוקטובר בכפר סבא

כפר סבא מתאחדת לציון שנה לפרוץ המלחמה במתחם עירוני ייחודי ועוצמתי, הקרנת טקסים ותערוכה מרגשת של אימהות שכולות

7 באוקטובר בכפר סבא
7 באוקטובר בכפר סבא

עיריית כפר סבא תציין את יום השנה הראשון לאירועי השבעה באוקטובר במתחם עירוני ייחודי מסוגו ועוצמתי. המתחם, שיוקם ברחבת בניין העירייה ברח' ויצמן 135, יכלול מיצג אור קולי מיוחד – שיוצג על כל המבנים במתחם ויביא את המראות, הקולות והזיכרונות מאירועי אותו יום, בו נפתח המלחמה. בנוסף, יוצגו סיפוריהם של הנרצחים, החללים והחטופים בני העיר. המיצג יוקרן החל מהשעה 19:30 בערב ועד השעה 23:00, בסבבים כל חצי שעה.

ראש העיר, רפי סער: "שנה חלפה מאז אותה שבת קשה, בה השתנו החיים של כולנו וחייהם של אלפי משפחות נעצרו בכאב. שנה חלפה ו-101 חטופות וחטופים ציון יום השנה הוא רגע של זיכרון וכאב עצום ומתמשך ושמירה על התקווה והשאיפה לעתיד טוב יותר"

עוד יכלול המתחם העירוני תערוכת כלניות מחמר שהוכנו על ידי תושבים במרכזים הקהילתיים, מיצב רכבים הרוסים ועץ מראות – המדגישים את ההרס והאובדן ומחברים את המבקרים לזיכרון בצורה אישית, ותתקיים הדלקת נרות זיכרון לזכר הנרצחים והנופלים.
כמו כן, בשעה 19:00 יוקרן בהיכל התרבות ובאודיטוריום ספיר טקס הזיכרון הלאומי של משפחות בשידור ישיר מפארק גני יהושוע, ובשעה 21:15 יוקרן בשני האולמות טקס הזיכרון הממלכתי, כאשר פתיחת הדלתות תחל בשעה 18:30.

בהמשך החודש, בין התאריכים 15-31/10, תוצג בחזית היכל התרבות תערוכת "חיבוק אחרון" – תערוכה מרגשת של אמהות שכולות שצולמו על ידי האומנית והצלמת הכפר סבאית יפעת פאר, אשר מביאה את סיפורי הבנים והבנות שנפלו ונרצחו.

ראש העיר, רפי סער: "ציון יום השנה הוא רגע של זיכרון וכאב עצום ומתמשך, התכנסות לצורך תמיכה הדדית, ובעיקר חיזוק החוסן הקהילתי ושמירה על התקווה והשאיפה לעתיד טוב יותר. נמשיך לתמוך במשפחות החטופים ולחבק את כל המשפחות השכולות ולעמוד לצידן. כולנו תקווה של החטופות והחטופים יחזרו במהרה ושכל חיילנו ישובו לשלום".

רצ"ב: המתחם העירוני, הדמיה: עיריית כפר סבא

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן