אנחנו פוחדים לרדת עם ילדינו לגינה

תושבים אשר מתגוררים סמוך לגינה הציבורית ברחוב אלתרמן בכפר סבא, מדווחים על אדם שהפך את הגינה לביתו. הוא ישן על הספסל, שותה לשוכרה, מתפשט ומתערטל בפני ילדיהם 

"אנחנו מדווחים לעירייה ולמשטרה, אבל אף אחד מהגורמים לא באמת פותר את הבעיה", אומרת קרן לשם, אם לשלושה ילדים שפוקדת את הגינה עם בתה הקטנה. "

לדברי קרן, חסר הבית התמקם בגינת אלתרמן בכפר סבא, לפני כשבועיים. מאז הוא התפשט מספר פעמים בפני התושבים וילדיהם, התערטל והשתכר. התושבים פנו למשטרה ולעירייה, האיש פונה מהמקום אך שב לגינה בתום שחרורו.

"אנחנו לא יכולים לרדת לגינה מאז הגעתו של חסר הבית", אומרת קרן, שנוהגת לבקר בגינה עם בתה בת ה-7. 

"מדובר באדם ששותה אלכוהול בוכה ומרייר. הוא חי על הספסל עליו הוא אוכל וישן. בנוסף, הוא מטיל את צרכיו מול הילדים הקטנים. כשירדתי עם בתי לגינה, הבחנתי בו מוריד את מכנסיו ותחתוניו. הוא התנדנד והתקרב אלינו. זה היה ממש מפחיד. לקחתי את בתי וברחתי מהגינה". 

בנוסף למקרה שחוותה קרן, היא מספרת שהגינה הפכה למזוהמת בשל שאריות המזון והצרכים של האיש, שלדבריה, הפך למקום מסוכן לתושבים ולילדיהם. 

מה העירייה עושה בנושא?

"פנינו למוקד העירוני מספר פעמים. הסברנו להם את חומרת המצב, כך גם למשטרה. השוטרים מגיעים לפה, שופכים לו את בקבוקי האלכוהול או שמרחיקים אותו מהגינה לכמה שעות. לצערנו זה לא פותר את הבעיה כי הוא שב לגינה עם בקבוקי אלכוהול וממשיך לחיות כאן. הוסבר לנו שמדובר באדם שחי כאן בעבר. בשנים האחרונות הוא התגורר בבת ים ולאחרונה חזר לכפר סבא כחסר בית. אנחנו לא אטומים ומודעים למצבו הקשה. ידוע לנו שהוא לא בחר לגור ברחוב או בגינה ומישהו צריך לסייע לו. אחת השכנות הביאה לו שמיכה וחלק מהשכנים מביאים לו אוכל. אנחנו מנסים להקל עליו, אבל הגינה היא לא מקום לחיות בו. בטח לא כשמתגוררים כאן מאות ילדים שפוקדים אותה או עוברים בקרבתה מידי יום. בעיריית כפר סבא מתהדרים באיכות החיים. לצערנו אנחנו לא זוכים לחוות אותה. בקשנו מהעירייה שידאגו לנקות את הגינה, יעזרו לאיש ושיפתרו את הבעיה – שכרגע לא נראה באופק. בתור תושבת העיר, אני מקווה שבעירייה לא יאפשרו למחדל כזה להמשיך להתקיים". 

מעיריית כפר סבא נמסר: "האירוע המצער טופל מספר פעמים הן ע"י השיטור העירוני והן ע"י האגף לשירותים חברתיים וקהילתיים בעיריית כפר סבא. לאחר עירוב המשטרה ופינוי האיש מהמקום, הוא שב לאותה נקודה לאחר שחרורו. בנוסף, שבה ומציעה לו העירייה סיוע בקבלת שירותי הוסטל, אך לא ניתן לכפות זאת עליו. בעקבות פניות תושבים, מבצע אגף הבטחון תגבור הסיורים במקום. כמו כן, תושבי הסביבה מתבקשים במידת הצורך לפנות בהקדם למוקד 106 או 100. במידה ומתבצעת עבירה על החוק כמו התערטלות – ניתן יהיה לפנותו מהמקום".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן