כיתות לימוד פרטיות כתשובה לשביתה בתיכונים

ערן ורנר יו"ר הנהגת הורים כפר סבא, מצר על השביתה שפוגעת בבני הנוער. ל"כפר סבא ניוז" הוא מספר על התארגנות של ההורים למען מציאות חלופית שפויה – פתיחת כיתות לימוד פרטיות

כיתות לימוד פרטיות כתשובה לשביתה בתיכונים
יו"ר הנהגת ההורים בכפר סבא ערן ורנר ורוז ברודו

כ-5000 תלמידים מכפר סבא לא שבו ב-1.9.2024 לספסל הלימודים. הורים רבים שמוחים על השביתה מלינים על העדר פתרון חלופי לשביתה המתמשכת שגובה מחיר יקר מעתידם של ילדיהם. "מדובר בשביתה מתמשכת שלא רואים לה סוף. תלמידי התיכונים מסתובבים חסרי מעש ברחובות. בקצב הזה הם יתגייסו לצבא מבלי לסיים את הבגרויות", אומרת אם לילד שלומד באחד התיכונים בכפר סבא.

ערן ורנר: "השביתה הפכה לנושא שמאוד מעסיק אותי. אני מאוד מודאג בכל הקשור לעתידם של תלמידי התיכונים שעתידים לא לסיים את מבחני הבגרות. מדובר בשערורייה. יש כאן דור שחוטף סתירה אחרי סתירה. זה התחיל בקורונה, המשיך למלחמה ואם לא די בכך ממשיך בשביתה". 

אילו פתרונות חלופיים אתם מציעים עד שהשביתה תסתיים?

"אנחנו מפנים בני נוער למקומות שבהם צרכים מתנדבים. יוזמים פעילויות למען הקהילה. הורים לתלמידים החלו ליצור עמי קשר בנוגע לפתיחת כיתות לימוד פרטיות. הם שכרו מורים וקיבצו מספר כיתות כפתרון חלופי עד שהשביתה תסתיים". 

רעיון יפה.  

"זה נכון, אבל לא לכל ההורים יש את האמצעים להשתתף בעלות הכספית – דבר שיקצין את הבדלי המעמדות. מי שהוריו לא יוכלו לעמוד בתשלום, עלול להדחק לשוליים והפערים בחברה בכפר סבא יתרחבו". 

פניתם לשר החינוך יואב קיש, שמתנגד לשביתה ומתגורר בעיר השכנה – הוד השרון?

"אנחנו מתרכזים במציאת פתרונות חלופיים לבני הנוער בכפר סבא. אנחנו לא יוצאים נגד המאבק של המורים, אלא נגד השבתת הלימודים. קיימנו  היום פגישה שעסקה במציאת פתרונות חלופיים העשרה, לימוד ואפשרויות התנדבות במסגרת מחוייבות אישית  גם בהיבט ההתנדבותי וגם בהיבט הלימודי להעסקת בני הנוער ונשמח לשיתוף פעולה מצד הקהילה". 

הנהגת ההורים נפגשה עם עיריית כפר סבא וסוכם שהעירייה תתגייס למתן מענה בכל הנוגע לפעילויות העשרה לתלמידים.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן