אוסנת ספורטה ערכה כנס תושבים בנושא תרבות

חברת המועצה ד"ר אוסנת ספורטה ערכה מפגש תושבים עם קבוצת המיקוד במטרה לגבש תוכנית שתתן מענה לפעילות הפנאי והתרבות של הציבור הוותיק בכפר סבא.

ספורטה עם קבוצת המיקוד

ד"ר אסנת ספורטה "בסקר עומק שערכנו בנושא מתברר כי 52 אחוזים מהתושבים הוותיקים נאלצים לצרוך תרבות ופעילות פנאי מחוץ לכפר סבא."

 חברת מועצת העיר, ד"ר אסנת ספורטה, נפגשה השבוע עם עשרות מובילי דעה מקרב האוכלוסייה הוותיקה, וזאת כדי לגבש  קבוצת המיקוד לגיבוש תוכנית שתתן מענה לפעילות הפנאי והתרבות של הציבור הוותיק בכפר סבא.

ספורטה: " הצורך עלה בעקבות ממצאי סקר עומק שערתי בנושא שחשף נתונים מדאיגים על הרגלי הצריכה של פעילות הפנאי והתרבותי בקרב הציבור הוותיק. מהסקר עלה נתון מדהים לפיו לפחות מחצית מהם נאלצים לבלות מחוץ לכפר סבא. עוד התברר כי 63 אחוזים מכלל האוכלוסייה הוותיקה מוותרת על השימוש בתחבורה הציבורית בשל בעיות נגישות וזמינות."

ד"ר ספורטה: "הנתונים הללו חושפים תמונה עגומה שהיא פועל יוצא של סדרי העדיפויות הכושלים של העירייה. רפי סער צריך להבין שכפר סבא, שרבע מאוכלוסייתה הם תושבים ותיקים, מחויבת לתת מענה איכותי, מגוון ונגיש מכל הבחינות לתושבי העיר הוותיקים. העובדה שמחצית מהם נאלצים לבלות מחוץ לעיר אינה מחמיאה לנו כקהילה, וזאת בלשון המעטה. חייבים לשנות את זה", אמרה ד"ר ספורטה.

במהלך הפגישה הועלו מספר הצעות לתוכנית כוללת שתתן מענה, לרבות לפעילות הפנאי של הגיל השלישי בעיר.  התכנית כוללת בין השאר הקמת מנהלת לניהול המדרחוב כמתחם בילוי תוסס, בדומה לזו המנהלת את מתחם השוק שמנוהל על ידי החברה הכלכלית. הקלות ותוכנית לעידוד הקמת בתי קפה ומסעדות לאורך המדרחוב, קיום שוק אומנים, הצבת מתקני רחוב ומקומות מפגש מזמנים למבוגרים, הקמת מרכז הוליסטי וכיכר מידע עירונית לכלל השירותים ואפשרויות הבילוי ופרויקטים נוספים שייתמכו תקציבית על ידי העירייה וחברות הבת שלה.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן