אור בקצה המנהרה לאירועי תרבות וספורט

בקרוב: בדיקות מהירות מאושרות FDA ומשרד הבריאות בכניסה לאירועי תרבות וספורט בדומה לאיי התיירות הירוקים – בכפוף למדיניות פתיחת המשק

בהמשך להודעת פרופ' נחמן אש פרויקטור הקורונה בוועדת החוקה של הכנסת, כי בכפוף למדיניות פתיחת המשק, יערכו בקרוב בדיקות מהירות בכניסה לאירועי תרבות וספורט כחלק מפרויקט הדרכון הירוק, מסופיה ישראל נמסר בתגובה: "הטכנולוגיה הניידת שלנו שאושרה על ידי ה – FDA ומשרד הבריאות, לשימוש על ידי צוותים רפואיים מחוץ למעבדה, ערוכה ומוכנה לפעול ביעילות בכניסה לאירועי התרבות והספורט בדומה לאיי התיירות הירוקים באילת ובים המלח, בכפוף כמובן לפתיחת המשק. ניתן בעזרתה לקבל תשובה תוך 15 דקות, כאשר כל מכשיר נייד יכול לבצע כ – 40 בדיקות לשעה". 

יצוין כי ביוזמת יו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר, יתנהל בקרוב גם דיון לפתיחת בתי כנסת עם תנאי של הצגת בדיקות PCR מוקדמות או ביצוע בדיקות מהירות ובנושא זה טרם התקבלה החלטה.

עד כה כבר בוצעו בישראל בעזרת הטכנולוגיה המהירה של סופיה כ – 56,000 אלף בדיקות מידיות באיי התיירות הירוקים באילת ובים המלח ועוד כ – 150,000 אלף בדיקות מידיות בחדרי מיון, בתי אבות, בפיקוד העורף, במשטרה, בשירות בתי הסוהר ובקופות החולים. עלות הטכנולוגיה של סופיה היא כשליש מעלות בדיקת מעבדה רגילה, ללא תלות במעבדה או שינוע דגימות.

יודגש כי סופיה היא בדיקת הקורונה המהירה הראשונה בעולם שאושרה על ידי ה – FDA משרד הבריאות ונושאת את תו התקן האירופאי CE. מדובר בפריצת דרך טכנולוגית אשר פותחה על ידי ענקית האיבחון קווידל (Quidel), המאפשרת לנבדקים לקבל תוצאה מיידית תוך 15 דקות ולכל מכשיר נייד לבצע כ – 40 בדיקות בשעה. 

ברחבי העולם נערכות בכל שבוע כ – 4 מיליון בדיקות סופיה והודות למענק פדרלי להגדלת היצור בארצות הברית, יצמח השימוש בה ל – 8 מיליון בדיקות בשבוע כבר בחודש ינואר. 

קווידל מיוצגת בישראל כ – 20 שנה על ידי קבוצת רימיפארם, המשווקת בדיקות PCR, ערכות דיאגנוסטיקה מתקדמת וקיטים לאיבחון מהיר. לאחרונה הטמיעה רימיפארם את מערכת סופיה במגזר העסקי, עם מתן תשובה מיידית לעובדים במיפעלי יצור וחברות היי טק גדולות וכן בשיתוף התאחדות התעשיינים, החל השימוש בסופיה במפעלים חיוניים. בנוסף חברות הפקה רבות כבר משתמשות בבדיקות סופיה באמצעות חברות ייעודיות כמו מדיצ'ק.



כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן