אושר תקציב עיריית כפר סבא לשנת 2022

מועצת עיריית כפר סבא אישרה את התקציב העירוני ל-2022 תקציב העירייה עבר את המיליארד שקלים כולל התב"ר, 44 אחוז מהתקציב השוטף למערכת החינוך בעיר

רפי סער, ראש העיר: "התקציב העירוני גובש תוך אחריות ומקצועיות וראייה ארוכת טווח להמשך פיתוח וחיזוק העיר כפר סבא".

חגיגת תקציב או מסיבת הדבקה המונית?

מועצת העיר כפר סבא אישרה הערב, רביעי 29.12.2021, את תקציב העירייה לשנת 2022, התקציב גובש במהלך החודשים האחרונים על ידי הנהלת העירייה וגזברות העירייה, בשיתוף כל מנהלי אגפי ויחידות העירייה.

התקציב הרגיל שאושר עומד על סך של 955.2 מיליון שקל לעומת 887.6 מיליון ₪ תקציב ב-2021, ותקציב הפיתוח – התקציב הבלתי רגיל (תב"ר) יעמוד על 153.1 מיליון ש"ח לעומת 99 מיליון ₪ בתקציב 2021 גידול של 44% לעומת התקציב אשתקד. סך תקציב העירייה (רגיל ופיתוח) יעמוד על סך של 1,108.3 מיליון ₪.

תקציב החינוך, המהווה 44 אחוז מכלל התקציב העירוני, ויעמוד על סכום של כ-420.7 מיליון שקל, לעומת 393 מיליון גידול של 7 אחוזים ביחס לתקציב של אשתקד.

התקציב מגלם בתוכו תוספת משמעותי בכל הקשור לניקיון וטיפוח העיר בסך של כ-5 מיליון ₪ לעומת השנה שעברה. כמו כן, כולל התקציב גידול משמעותי בתחומי: הספורט, חברה, קהילה, פנאי ותרבות בצל החזרה לשגרת פעילויות רגילה של העירייה.

רפי סער, ראש העיר: "אנו גאים להביא את תקציב העירייה לשנת 2022 לאישור מליאת המועצה. התקציב העירוני גובש תוך אחריות ומקצועיות וראייה ארוכת טווח להמשך פיתוח וחיזוק העיר, ושמירתה כעיר איתנה. נגיף הקורונה פגע משמעותית במשק הישראלי ככלל ובתקציב העירוני בפרט בשנת 2021, ויחד עם זאת אנו צפויים לסיים את שנת 2021 עם עודפים תקציביים. בזכות גורמי המקצוע המצוינים בעירייה ותוך הובלת מדיניות אחראית, ניהלנו תקציב שנתי מהודק לצד המשך חיזוק העיר ויצירת שירותים מיטביים לתושביה. עוד מלאכה רבה לפנינו, ואני בטוח כי בשנת 2022 נביא עוד בשורות רבות וטובות לעירנו".

חברת המועצה תהילה מימון, יו"ר ועדת הכספים: "אחרי שנה של עבודה מאומצת על מנת לעמוד בתקציב מהודק לשנת 2021 אנחנו מביאים לאישור את תקציב 2022 שמצד אחד מאפשר חזרה לשגרה ורווחה בצד ההוצאות, ומצד שני מאפשר לשמור על היציבות הפיננסית ולא להגדיל את החוב העירוני כפי שהתחייבנו. אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת ונמשיך להיות עם יד על הדופק גם בהיבטי הביצוע, על מנת לקדם מדיניות פיננסית אחראית. אני מודה לכלל גורמי המקצוע על עבודתם המאומצת ולשותפים לעשייה.

מ"מ גזבר העירייה, רו"ח צחי בן אדרת: "תקציב העירייה לשנת 2022 הוא תולדה של תהליך תכנון מורכב ומאומץ, הכולל ניתוח נתונים ומידע, ושבוצע בשיתוף כל אגפי העירייה. מדובר בתקציב המשמר את איתנותה הפיננסית של עיריית כפר סבא, תוך עמידה ביעד שהצבנו לעצמנו לשמירה על איכות השירות ופיתוח העיר, במקביל לשמירה על אחריות תקציבית".

תקציב 2022 בכפר סבא – תגובת האופוזיציה

תקציב 2022 מוכיח פעם נוספת כי ראש העיר נכשל בתפקידו. תקציב שמסתיר חוב הולך ותופח ומלא בכספים קואליציוניים מובהקים שהוכנסו אליו כתיקונים רגע לפני אישורו. הוא לא תקציב של בשורה, או חזון לעיר, אלא כפי שאומר ראש העיריה: "התקציב העירוני מביא לידי ביטוי את המשך ההשקעה והעשייה העירונית….". בהנהגתו השברירית של רפי סער אין חזון, אין בשורה, יש הגדלה של תקציב האירועים והדוברות.שנת 2022 תיזכר כשנה הראשונה בהיסטוריה של כפר-סבא שבה הוכן והועבר תקציב ללא גזבר. כזכור, לפני כחודשיים התפטר גזבר העירייה צביקה דוידי, וזאת כשנה בלבד לאחר התפטרותו של גזבר העירייה הקודם, שגיא רוכל.

בתחומים עיקריים לא מצורפת תכנית עבודה. כך לדוגמה, בעשרות מיליוני שקלים שמוקצים כמו כל שנה לשיפוצי מבני חינוך, שיפוץ גנים ציבוריים וחזות העיר – אין פירוט של תכנית העבודה המתוכננת והיא לא מובאת לאישור נבחרי הציבור. בהעדר אישור תכנית, עלינו להניח שהוא יקבע בהתאם ללחצים פוליטיים ולאו דווקא מקצועיים. בתכנית העבודה נעדר גם השנה תכנית עבודה למשיכת עסקים חדשים לעיר.

ספר התקציב נעדר פירוט של עומס המלוות העירוני, הוא אינו מסביר את תוכנית גיוס האשראי המלאה וכולל הסתמכות על מכירת מקרקעין עירוני בשווי 16 מיליון שקלים, לקיחת דיבידנט מהחברה הכלכלית, פרעון הלוואה מתאגיד הביוב ולקיחת עשרות מיליוני שקלים נוספים מהבנקים, אשר יצטרפו לחוב ההולך וגדל של העיר שיפרוץ את קו ה-300 מיליון שקלים, בניגוד לכל ההצהרות הקודמות של גזברי העיריה ויושבת ראש ועדת הכספים.

לשבריריות הקואליציה יש מחיר וביטוי ברור בספר התקציב. הגירסה שהונחה על שולחן המועצה תוקנה ימים ספורים לפני מועד הישיבה וכללה מקצה שיפורים, תוספת של מעל חצי מיליון ₪ עבור פעילויות המזוהות באופן מובהק עם חברי סיעות הקואליציה, ואשר ימומנו על ידי דחיית איוש משרות נדרשות במהלך השנה. חברי האופוזיציה ימשיכו לפעול באחריות ובמקצועיות ולהבטיח כי  כספי התושבים ישמשו לשיפור השירות לתושב בכל תחומי העשייה העירונית.

 

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן