תהילה מימון "אותי מעניינת עשיה, באתי לשרת את הציבור"

שנה אחרי שמונתה תהילה מימון מהאופוזיציה ליו"ר ועדת הכספים והרוחות בנוגע למינוי עדיין סוערות, רו"ח תהילה מימון מספרת לכפר סבא ניוז איך אפשר להיות גם חברת אופוזיציה וגם יו"ר ועדת כספים "אני מצביעה באופן ענייני לא לפי השתייכות של אופוזיציה קואליציה"

רו"ח  תהילה מימון, בת  42 אמא ל 3 בנים, בכל זמן פנוי רצה למרחקים ארוכים מרתוניסטית. נבחרה למועצת העיר בשנת 2018 כחלק מסיעת כפר סבא בראשות בראשות יוסי סדבון, גדלה בבית שמש ומתגוררת בכפר סבא 7 שנים וכיום לאחר הפילוג מהסיעה בה נבחרה, היא חברת מועצה בסיעה עצמאית.

 

קצת עלי: 

את הפעילות הציבורית שלי התחלתי כראש ועד השכונה הירוקה,  ראיתי  במגזר הציבורי פוטנציאל לשינוי ושיפור חיינו כתושבים ולכן לפני כשנתיים החלטתי לקחת את הפעילות הציבורית עוד צעד קדימה ולהתמודד למועצת העיר.

 לאחר כניסתי למועצת העיר התחלתי גם לעבוד במגזר הציבורי ועשיתי מעבר מהמגזר העסקי וכיום אני משמשת כמנהלת מינהלת התחדשות עירונית בעירייה יבנה. בתפקידים קודמים הייתי סמנכ"לית כספים וסמנ"כלית פיתוח עסקי בקבוצת גרנות.

 

איך את מסבירה את הסתירה בין חברות באופוזיציה לבין תפקיד משמעותי כמו יו"ר ועדת כספים?

כשנבחרתי למועצה בחרתי להיות פעילה, לקחתי חלק פעיל ומשמעותי בועדות כספים, חינוך וכחברת דירקטוריות של החברה הכלכלית, הקדשתי שעות רבות למילוי החובות שלי כחברת מועצה כדי להשפיע על החיים בעיר. לאחר תקופה הבנתי כי אני יכולה ורוצה לתרום יותר  בתפקיד יו"ר ועדת כספים מאשר כחברת אופוזיציה.

הפניה לראש העיר היתה ביוזמתי, בנוגע לטענה לגבי תפקידי שהינו תפקיד קואליציוני – אני רוצה להדגיש כי אין לי שום הסכם קואליציוני ולכן אין לי מה לפרסם, כפי שהסברתי בישיבת המועצה אני פועלת  בדיאלוג מתמיד וזאת על מנת להגיע לתוצאות מיטביות.  מבחינתי זו הדרך האופטימלית מבחינתי לשרת את תושבי כפר סבא.  

 

ובכל זאת נבחרת כחברת סיעה ובחרת לפעול בניגוד לעמדת הסיעה איך את מסבירה את זה?

בחרתי להתעסק בנושאים עניינים שנוגעים לציבור הרחב, נאמנותי נתונה לציבור כולו לאורך כל הדרך עברו הימים מהעולם שבהם מנהיגות נשענת על צייתנות עיוורת. כחברת אופוזיציה 

לגבי הטענה  כי יש חשש מהתנהלות ביקורתית, החברים בוחרים להתעלם מהעובדות ואני מפנה לפרוטוקולים של הועדה- תמלולים מלאים מפורסמים לחברים לציבור, טיוטת התקציב פורסמה לכלל הציבור ומראש, נשמעת ביקורת בוועדה וזו נענית באופן מלא, ישיבות התקציב בוועדה פתוחות לכלל חברי המועצה ואני לחלוטין מעודדת השתתפות והבעת עמדות מגוונות. ראוי לציין כי החלטות הועדה אף מגיעות לאישור מועצת העיר ולכן כל חבר מועצה יכול להביע דעתו ואף להצביע לפי ראות עיניו.

 

 

 

עם ראש העיר, רפי סער

מה הנושאים שחשוב לך כחברת מועצה לקדם? 

הנושא המשמעותי ביותר שאני עוסקת בו הוא הנושא הפיננסי העירוני במסגרת תפקידי כיושבת ראש ועדת כספים (ולפני כן כחברת ועדה)- לאורך השנים העירייה צברה חוב עירוני שנושק ל-300 מיליון שקלים, החוב העירוני מהווה אבן ריחיים על צוואר העירייה ומקשה על התנהלות תקינה ולכן קידמתי את נושא עצירת החוב העירוני ולקיחתו בהתאם לצורך ולא לשם הפעילות השוטפת של העירייה. בנוסף, קידום שקיפות, בקרה, התייעלות, הגדלת הכנסות העירייה, אישור דוחות כספיים ותקציב עירוני במועד ועוד. אנחנו נמצאים בשנה מאתגרת והעבודה בתחומים אלה היא אינטנסיבית. כל הנושאים הפיננסיים המקודמים נעשים בשיתוף פעולה ודיאלוג מתמיד עם גורמי המקצוע העירוניים.

בנוסף יש מספר נושאים אסטרטגיים שחשובים לי אשר קודמו וימשיכו להיות מקודמים בשנים הבאות והם צמצום פערים, קידום שוויון מגדרי ומענה לצרכים של תושבים בכלל והורים בפרט.

דוגמאות לנושאים שקודמו: בנוגע לצמצום פערים קודמו מספר יוזמות ובראשן "חוג לכל ילד" שמקודם בימים אלה.

בנוגע לקידום שיוויון מגדרי זה מבוצע הן באמצעות שילוב בוועדות עירוניות באופן שווה, הגדרת מדדים לפילוח מגדרי, הוספת קריטריונים בתמיכות העירונית לעידוד השתתפות נשים ספורט ועוד. 

בנוגע לסיפוק צרכים של תושבים והורים בעיר קידמתי את נושא המסגרות החלופיות לצהרונים וכן נושא מהותי שאמור להיות מקודם בימים אלה שהוא מיפוי צרכי הורים בנוגע למסגרות החינוכיות של ילדיהם והתאמת הצרכים למוסדות החינוך.

פינה אהובה בכפר סבא?

קודם כל אגיד שאני מאוד מאוד אוהבת את העיר ואת האווירה שיש בה. אני אוהבת לבלות בחצר השוק ואוהבת לרוץ בפארק העירוני המקסים שלנו.

האם ראוי לתגמל חברי מועצה על עבודתם? 

ראשית, ראוי לתת סל כלים לפעילות של חברי המועצה- ייעוץ משפטי, כלכלי, תכנוני וכדומה שהוא בלתי תלוי בגורמי המקצועי העירוניים. מעבר לייעוץ נדרשת האפשרות לייצר דיאלוג עם התושבים גם מבחינת מקום פיזי ותנאים בסיסיים. לגבי תשלום לחברי מועצה- אם רוצים לייצר אחריות ומחוייבות של חברי מועצה ולאפשר לכל תושב ללא קשר לרמת ההכנסה שלו להיבחר אז ראוי שיהיה תגמול מסויים.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן