איך להבטיח אתר וורדפרס מהיר במיוחד?

אנחנו חיים בעידן שבו הכל קורה מהר, ואפילו מהר מאוד. בהתאם התרגלנו לקצב תזזיתי, ואנחנו מצפים לתגובה מידית לכל פעולה – ובפרט כשאנחנו מנסים להיכנס לאתר אינטרנט.

Fast moving

מסיבה זו המהירות של האתר היא פרמטר משמעותי באלגוריתם של גוגל. כדי להגיע לדירוגים גבוהים בתוצאות החיפושים כדאי מאוד שהאתר ייטען תוך זמן קצר ככל האפשר, מה גם שיש מחקרים שמראים שהמתנה של יותר מ-2 שניות תגרום לחצי מהגולשים לוותר על הגלישה באותו אתר. כאן בעמוד תמצאו המלצות שיעזרו לכם לגרום לאתר הוורדפרס שלכם להיות מהיר במיוחד.

הכלי של גוגל שמספק מידע יקר ערך

הפעולה הראשונה שכדאי לבצע היא אבחון מדויק ומעמיק של מצב האתר מבחינת המהירות. הכלי האידיאלי הוא זה שמציעה גוגל – Google Pagespeed Insights. הסיבה להמלצה עליו היא שמעבר לציון הכללי לאתר הפייג'ספיד אינסייטס מפרט את הנקודות שחשוב לשפר – כך שתוכלו לדעת במה רצוי להתמקד.

אחסון מהיר

האחסון הוא אחד הגורמים בעלי ההשפעה הגדולה ביותר על מהירות אתרי וורדפרס. כתוצאה מכך בעלי אתרים שבוחרים בשרת שיתופי – כלומר שרת אחד שמספק שירותים לאתרים רבים, לפעמים במקביל – עלולים לשלם מחיר יקר על בחירה זו (שאמנם מפחיתה את עלות האחסון, אבל מובילה להאטה משמעותית בקצב עליית התכנים באתר). עוד המלצה היא להעדיף שרתים ישראלים, או כאלה שנמצאים בקרבת המדינה.

דחיסת תמונות

כשהמטרה היא שיפור מהירות אתר וורדפרס דחיסת תמונות היא פעולה הכרחית. ישנם אתרים ותוספים שמכווצים את המשקל של התמונות (כלומר כמות ה-KB או ה-MB שתופסת כל תמונה), ועוד דרך לצמצם את כובד המשקל של התמונות – שמאט את האתר – היא להשתמש באיכות המקסימלית רק כשבאמת יש לכך הצדקה. במקרים אחרים – למשל כשהתמונה ממילא יחסית קטנה, כשהמיקום שלה בדף לא בולט או בסלולר – אפשר לוותר על מידה מסוימת של איכות לטובת מהירות.

טעינה עצלה

עוד טכניקה יעילה לשיפור המהירות של אתרי וורדפרס היא "טעינה עצלה". מהות הטכניקה הזו היא דחיית העלאת אלמנטים כבדי משקל (תמונות ועוד יותר מכך וידאו) רק כשהגולש מגיע לאזור שבו הם נמצאים בעמוד. האלמנטים שנמצאים בחלק העליון של כל עמוד נטענים מידית. הטכניקה הזו אידיאלית לאתרי מסחר שבהם יש פריטים רבים בכל עמוד ובעל החנות המקוונת רוצה להציג אותם באופן מחמיא באמצעות תמונות באיכות גבוהה. את המוצרים שנמצאים בחלק התחתון של כל דף לא צריך לטעון מיד – אפשר לחכות שהגולש יגיע לחלק הרלוונטי של העמוד.

מינימום תוספים

הפופולריות הרבה של וורדפרס נובעת בין השאר מאינספור התוספים שמאפשרים לבנות אתרים עשירים ומרובי אפשרויות. כל תוסף כזה עלול לפגוע בקצב עליית האתר, ולכן חשוב להשתמש אך ורק בתוספים חיוניים באמת. בנוסף, יש מצבים שבהם במהלך בניית האתר אחת הטיוטות כללה שימוש בתוסף מסוים אבל לבסוף הוחלט שהוא מיותר – חשוב לזכור למחוק אותו לגמרי. בדיקה יסודית של האתר בעזרת אנשי מקצוע, כמו למשל הצוות של משרד פרסום ירדן דיגיטל, תוודא שהוא בנוי היטב ובנוסף תכלול פעולות רבות נוספות שיגרמו לאתר לעלות במהירות מסחררת.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן