איך לזכור לשתות מספיק מים

גוף האדם מכיל כ-60% נוזלים, לכן עלינו להרוות את הגוף בהרבה מים. שתיית מים בכמות מספיקה מאפשרת לגוף לתפקד היטב, וכך נמנעים ממחלות ומבעיות בריאותיות, שומרים על לחות העור ונמנעים מהזדקנותו, מאפשרים לגוף לסלק רעלים ועוד.  

בעונת הקיץ ובחודשים החמים, רוב האנשים שותים מספיק מים, מאחר ומנגנון הצמא פועל היטב. בעונה הקרה מנגנון הצמא לא מתפקד ביעילות, לכן עלינו לדאוג לשתיית מים מרובה, אחרת אנו חשופים לסכנת התייבשות ולתופעות הנלוות לאי שתייה בכמות נכונה. כדי לשתות יותר מים ועל מנת לעודד גם את הילדים לשתות יותר, כדאי ליישם את הטיפים הבאים.

איך לגרום לילדים לשתות יותר מים?

כדי לעודד את הילדים לשתות מים איכותיים וצלולים כדאי לרכוש בר מים לבית. בר מים מסנן ומטהר את מי הברז. חשוב לזכור כי איכות מי הברז בישראל נחשבת לטובה, עם זאת בדרך של המים אל הברז בבית מתווספים למים לכלוכים שונים, חיידקים וזיהומים, שמקורם בעיקר בתשתיות ובצנרת הישנה. 

כאשר מתקינים ברי מים בבית ונמנעים מרכישת משקאות מוגזים ממותקים, הילדים שותים רק מים ישירות מהמתקן הביתי. בר המים הביתי מספק מים צלולים, נקיים, טעימים ואיכותיים, ואין צורך לסחוב שישיות של בקבוקי מים ולזהם את הסביבה בגלל בקבוקי הפלסטיק.

בנוסף, כדאי לרכוש לילדים בקבוקי מים רב פעמיים מנירוסטה, הבקבוקים שומרים על טמפרטורת המים הקרים, נוח לשתות מהם והם אינם מכילים רעלים וחומרים המסוכנים לבריאות האדם. כאשר הילד יוצא מהבית והולך לבית הספר ולכל מקום אחר עם בקבוק מים צמוד הוא שותה מים בכל הזדמנות.

איך להימנע מהתייבשות?

התייבשות מסכנת את בריאות האדם וגורמת לנזקים רבים. כדי להימנע מהתייבשות עלינו להרוות את הגוף עם הרבה מים. הרופאים ממליצים כיום לשתות כ-10 כוסות מים ביום לאישה וכ-12 עד 13 כוסות מים לגבר. 

כדי להגיע לכמות המים המומלצת ליום כדאי לרכוש בר מים ביתי, ויש להקפיד על שתיית כוס מים מיד לאחר שמתעוררים. לפני השינה מומלץ ללגום כוס מים נוספת, ולאורך היום יש לפצל את השתייה כדי להגיע לכמות הנכונה. 

הדרך היעילה והפשוטה ביותר לדעת האם שותים מספיק היא לעקוב אחר השתן. אם השתן בהיר וללא ריח שותים מספיק, אם לשתן יש צבע כהה וגם ריח חריף – יש להרוות את הגוף במים.

איך לזכור לשתות יותר מים?

  • לצאת מהבית עם בקבוק מים רב פעמי וללגום ממנו בכל הזדמנות לאורך שעות היום.
  • בעבודה כדאי ליזום הפסקת שתיית מים אחת לשעה, במיוחד אם עובדים במקום ממוזג.
  • יש שלל אפליקציות ייעודיות השולחות תזכורת במהלך היום לשתות מים, חלקן מנטרות את כמות המים שהאדם שותה.
  • כל אדם שקם למלא כוס שתייה מבר המים הביתי ממלא את כוסות המים של שאר בני המשפחה.
  • התראה קבועה בנייד המזכירה לשתות מים.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן