איך שינוי בתזונה הופך לדרך חיים? הסיפור של הענתיות

מה גורם לשתי חברות  לעזוב הכל ולשנות אורח חיים? איך משבר בריאותי אישי הפך לשינוי תזונתי אישי לדרך חיים ולמקצוע?  ומה מביא 2 נשים לעזוב הכל ולהקים עסק עצמאי שהוא גם אידאולוגיה וגם עושה טוב?

מימין לשמאל: ענת רשף גלעד, ענת קרץ
מימין לשמאל: ענת רשף גלעד, ענת קרץ

הסיפור של הענתיות

ענת רשף גלעד וענת קרץ מהוד השרון – פירותניות – שזה אומר שהן אוכלות בעיקר את מה שטעים, אכיל ומשביע לבני אדם בצורתו הטבעית והחיה – פירות מתוקים ובשלים.

איך הכל התחיל?

ענת רשף גלעד: הכל התחיל עם הבן האמצעי שלי נועם. נועם נולד עם אלרגיה לחלב פרה. כשהגיע לגיל 8 חודשים רציתי לאפשר לו לאכול מהצלחת שלי והוצאתי את החלב מהתפריט, תוך זמן קצר  נעלמו לי בעיות העיכול והמיגרנות שליוו אותי כל החיים. זה הוביל אותי להבנה שיש קשר בין תזונה לבריאות. השלב הבא היה הפסקת אכילת בשר ואחריו הורדתי מהתזונה שלי ביצים דגים דבש וגלוטן, תוך חודשיים וחצי החלמתי מקרישיות יתר של הדם (מחלה כרונית בלתי ניתנת לריפוי לפי הרפואה הקונבנציונלית), ירדתי 12 קג ו 5 מידות במכנסיים (בלי דיאטה ובלי לצמצם כמויות אוכל) ובלוטת התריס שלי החלה להתאזן בהדרגה. בסופו של דבר לפני 3 שנים הפסקתי עם הטיפול התרופתי לאיזון הבלוטה אחרי 21 שנים של תרופות כל יום.
הגילוי הבא היה תזונת 801010 המבוססת על אכילת פירות מתוקים, למרות שלא אהבתי פירות הרגשתי כל כך טוב גם פיזית וגם הפכתי מאדם פסימי לאדם אופטימי ושמח. כמובן שתוך זמן קצר התאהבתי בפירות ☺
כאן אני מדברת בהרחבה על תהליך ההחלמה שלי וגם מסבירה את ההיגיון העומד בבסיס התזונה .

 

ומה הפך את השינוי התזונתי לעסק?

לפני 6 שנים רצינו להגדיל את המגוון של הפירות אותן אנחנו אוכלות והתחלנו לארגן רכישות קבוצתיות של ליצ'י ומנגו ממשק פרל מאלמגור,  ולאט לאט הוספנו עוד ועוד סוגים של פירות וירקות. עוד לקוחות התווספו והפכנו את האהבה האישית לעסק.

איך זה עובד?

זה עסק שמתקיים בפועל יום בשבוע, כל ההכנות מתרכזות ליום שיא בו כל הסחורה מגיעה ונשלחת ללקוחות אנחנו עובדות ישירות מול חקלאים מכל הארץ ,ועם לקוחות מכל הארץ שמעריכים את האיכות והמגוון של המוצרים שלנו.

באמצעות מערכת ההזמנות שלנו  אנחנו מרכזות את הביקושים, מזמינות ישירות מהחקלאים והם קוטפים לנו הכל במיוחד יום לפני ואפילו בבוקר החלוקה.  כל הפירות והירקות שלנו טריים מגיעים בלי מתווכים.

רוב העבודה מתבצעת מהבית ויש רק יום אחד בשבוע שבו אנחנו נמצאות במרכז הלוגיסטי ששכרנו – שם בסיוע צוות של אורזים ושליחים אנחנו מכינות את ההזמנות ושולחות אותן לכל רחבי הארץ – מדימונה עד הגליל העליון כולל ירושלים וחיפה

על האג'נדה הבריאותית ואיך אפשר לקדם איתה עסקים?

אנחנו יודעות כמה התזונה הפירותנית עשתה לנו טוב ואם אפשר גם להפיץ את הבשורה וגם להפוך את זה למקצוע אז מצוין,  מסתבר שאפשר גם לקדם אג'נדה בריאותית וגם לעשות עסקים, מי שמגיע למרכז הלוגיסטי שלנו ביום רביעי רואה אוירה של עשיה ושמחה עשרות עובדים וספקים מהבוקר ועד אחר הצהריים, אנחנו מקפידות על שרות , על העסקה הוגנת וקשרים טובים עם הספקים שלנו, משתדלות להביא את הפירות והירקות הטובים ביותר והרבה סוגי פירות שלא ניתן למצוא בחנויות ובסופרמרקט.

כאמור אנו עובדים ביחד רק יום אחד בשבוע – יום מאוד מאוד אינטנסיבי – עם אווירה טובה וכיפית.

האם הפעילות המתמשכת נפגעה בגלל הקורונה?

הפעילות גדלה בזכות המצב שהביאה מדיניות הסגרים בקורונה.

מה הכי חסר לכן בשגרת הקורונה?

כלום. מכל הבחינות התקופה עשתה לנו רק טוב. בנוסף לכך – רבים מהעובדים אצלנו הם אנשים שמצאו את עצמם ללא מקור פרנסה בשל המצב.

איזה שינוי עשיתן על מנת להתאים את הפעילות למצב קורונה?

פיצלנו את יום החלוקה בחממה לשתי משמרות כדי לעמוד בתקנים שהוכתבו.

האם הלקוחות שלי מקבלים את השינוי או מצפים לחזרה לימים רגילים?

הלקוחות לא מרגישים בשינוי כלשהו.

האם אני מקבל.ת מהעיריה או מהמדינה תמיכה כדי להמשיך את הפעילות?

לא. לשמחתנו אנחנו עומדות בזכות עצמנו ואין לנו צורך בתמיכה.

היינו רוצות להגיד לתושבי הוד השרון וללקוחות שלנו שאפשר לשמור על תזונה בריאה ומגוונת. יש מגון עצום של מוצרים טעימים ובריאים – פירות, ירקות, עלים, אגוזים, קינוחי רואו, גבינות טבעוניות מאגוזים ושקדים, לחמים מכוסמת וטף (ללא גלוטן) והכל מיוחד, איכותי ונקטף או מוכן או נאפה במיוחד עבורנו בסמוך מאוד למועד החלוקה – אז כדאי להם לקחת חלק.

חממת האריזה בהוד השרון

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן