אין שידור אין דיון – פוצצה ישיבת מליאת הועדה לתכנון ובניה בכפר סבא

דיון במליאת הועדה המקומית לתכנון ובניה בנושא פינוי מפעל קניאל ומתחם ששת הימים פוצץ עקב דרישתם של חברי המועצה עו"ד עדי סקופ לוי אסנת ספורטה הדר לביא פנחס כהנא ועו"ד יובל לוי לשידור הדיון

עדי סקופ לוי ויובל לוי - דורשים שקיפות בתכנון העיר

עתיד הנדל"ן בכפר סבא הפך להיות זירת הדיון המרכזית על סדר היום הציבורי, השבוע היתה דוגמא בולטת לחשיבות הנושא באג'נדה הציבורית כאשר שני חברי קואליציה עו"ד עדי סקופ לוי ועו"ד יובל לוי וחברי האופוזיציה אסנת ספורטה הדר לביא פנחס כהנא מנעו את קיום דיון מליאת הועדה לתכנון ובניה בדרישה שהדיון יועבר בשידור ישיר לתושבי העיר. 

נושא הדיון היו עתיד מפעל קניאל, פינוי המפעל ועתיד הבינוי בשטח שיתפנה, ודיון על ההתחדשות העירונית במתחם ששת הימים. הישיבה נפתחה בדרישתם של חברי המועצה כי הדיון יהיה פתוח לצפייה לציבור, כזכור החליטה לפני מספר חודשים מועצת העיר כי חלק מדיוני המליאה הנוגעים להתחדשות עירונית במתחמי פינוי בינוי ישודרו לציבור. חוות דעת משפטית שניתנה בישיבה קבעה כי הדבר אינו בסמכות המליאה שכן הדיון אינו נחשב מבחינה משפטית לדיון במתחם "פינוי בינוי" כהגדרתו בחוק ועל כן החלטת מועצת העיר מחודש דצמבר 2021 אינה חלה עליו. חברי המועצה לא קיבלו את הקביעה ודרשו כי הדיון יועבר בשידור.

עדי סקופ לוי פרסמה פוסט בנושא בו כתבה "הגעתי לדיון חדורת מטרה בתחושת שליחות אדירה, כנציגת השכונות הירוקות וכחברת מועצה, כשלצדי חברי מועצת העיר וחברי עו"ד יובל לוי שליווה עמי את הנושא באופן צמוד ואנשי/נשות המקצוע. אין ספק כי דיון בפינוי המפעלים ובינוי שכונת מגורים חדשה הוא דיון שצריך להיערך באופן פומבי, גלוי ושקוף לכל תושבי ותושבות העיר. לכן גם פניתי בנושא וביקשתי לוודא זאת בטרם הדיון."

"חודשים ארוכים מאד התכוננו, קיימנו אינסוף דיונים, התייעצויות והכנות, הן ביחד עם גורמי המקצוע והן ביחד עם נציגות התושבים וועד הפעולה, והכל כדי לגבש עמדה מיטבית ומאוזנת ביחס לתכנית אשר תשמור על צביונה של השכונה הירוקה והעיר ואשר לא תפגע חלילה באיכות התושבים. במטרה ברורה לסייע בגיבוש תכנית אשר בסופו של דבר תיטיב עם כולנו, עם התניות תחבורתיות מהמטר הראשון לבניה, עם דיור מוגן שאחוזים ממנו מוקצים לתושבי/ות העיר, שטחים פתוחים וציבוריים, הורדת כמות יחידות דיור, תעסוקה נקיה, בנייה ראשית תעסוקה ואח"כ מגורים, ניאלץ לחכות עוד קצת לדיון שקוף ופומבי, ולא ירתיעו אותנו אמירות ש"היזמים ירוצו לועדה המחוזית". ממילא דרכם לשם פתוחה וממילא יתקיים דיון במליאה המקומית."
 
 

עונת החתונות החלה והמועצה הדתית בכפר סבא מציעה לזוגות צעירים שעומדים להתחתן לקיים חופה באולם המועצה הדתית ללא תשלום.
עומדים להתחתן באולם אירועים עם מוזמנים רבים? המועצה הדתית בכפר סבא מציעה לזוגות הצעירים לקיים את מעמד החופה והקידושין באולם המועצה הדתית – ללא תשלום.
עו"ד איתן צנעני סגן ראש העיר אמר כי הוא רואה ביוזמה של המועצה הדתית תרומה חשובה לבנות ובני העיר כפר סבא לקיים את טקס החופה על פי המסורת היהודית באירוע מכובד המלווה בחוויה עוצמתית. לדבריו, "חתונה באולם המועצה הדתית תחסוך לזוג הצעיר הוצאות כספיות גדולות שיכולות בין השאר להיות חסכון לרכישת דירה".
מהמועצה הדתית נמסר כי לאחר שהקורונה דעכה יש רישום מוגבר של זוגות לנישואין. תהליך הרישום לנישואין במועצה הדתית אורך כרבע שעה והוא מתבצע בגמישות רבה מול הזוגות שמגיעים למשרדי המועצה הדתית בכפר סבא.

רישום לנישואים און ליין

שכונת קניאל בראון המתוכננת - הדמיה כנען שנהב אדריכלים

במתחם קניאל מתוכנן לקום מתחם מעורב שימושים הכולל 1150 יחידות דיור, 400 יחידות לדיור מוגן, 9.5 דונם למסחר, ו360 דונם לתעסוקה. את הפרויקט מקדם היזם ביג ניאו סיטי. 

יובל לוי פרסם הודעה לאחר פיצוץ הדיון בה כתב " אחרונה נתקלתי בקשיים שלא ראיתי כמוהם בעבר, לחצים ״לא מכובדים״ בלשון המעטה מצד יזמים שסירבתי לתמוך בתוכניותיהם ועוד. בכל 14 השנים שאני משרת את הציבור נתקלתי בתופעות אלה באופן נדיר, אם בכלל. בטח ובטח בקדנציה הנוכחית. בקשתי לפתוח לציבור את ישיבת המליאה של הועדה לתיכנון בעניני ששת הימים וקניאל.
הבטחתי לפעול לטובת תושבי העיר ולכן אני מבקש להשלים את פינוי המפגעים האלה לפני תום הקדנציה הנוכחית, בעוד כשנה.

"נתקלתי בסירוב לשדר את הדיון בענין קניאל, בדיון חוזר,  על מתן זכויות בהיקף שבין 2,5 מיליארד שח או יותר. וכל הטוב הזה ינתן רק כדי להרחיק 2 מפעלים שפוגעים באיכות החיים בשכונה הסמוכה. דרשתי להכניס התניות לתוכנית כגון יצירת יציאות תחבורה חדשות שלא יהרסו את החיים לתושבים הקיימים וגם הסרת המפעלים עם אישור התוכנית. נציגת השכונה במועצת העיר , עו״ד עדי לוי סקופ, ביקשה והתאמצה במשך שנים לשמור על הדברים שכל תושב מצפה משליחיו לעשות, אילו היה יושב בשולחן במקומנו.
ותמיד זכרתי שאני רק הנציג של התושבים. הסירוב לשדר את הדיון הפתיע אותי. היתה הסכמה לשדר באותה ישיבה את הדיון בנושא האחר, פרויקט ששת הימים. שם נדרש שגובה המבנים החדשים לפינוי בינוי יהיה גבוה מאד. לכן אני מתעקש שהדיונים האלה יעשו בפומבי. "

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן