"אל תבזו את זכר יקירנו"

אם שרי הממשלה וחברי הכנסת יגיעו לבית העלמין בו קבור בני ביום הזיכרון – לא אגיע לטקס", כך אומר אלי בלאלי ששכל את בנו זיו, שנהרג במלחמת לבנון השנייה בשנת 2006

אלי בן שם ובנו קובי ז"ל

בעוד שהמדינה בוערת, יוצאים ההורים השכולים וראשי בתי יד לבנים ברחבי הארץ בקריאה חד משמעית: "אנחנו לא רוצים אף ייצוג פוליטי בבתי העלמין השנה". לדברי ההורים מדובר בטקס רגיש שיכול להידרדר ולהסלים להפגנה ולקללות.

 אלי בן שם, יו"ר יד לבנים: "אנחנו לא רוצים לראות שרים וחברי כנסת בבית  העלמין השנה. שלחנו מכתבים לכל השרים וחברי הכנסת שלא יגיעו ויבזו את זכר יקירנו. אנחנו רוצים לעלות לקברים של הילדים שלנו בשקט ולא לשמוע קללות גידופים מצד מפגינים שיגיעו גם הם ביום החשוב הזה".

‏לדבריו כ-54 בתי יד לבנים בישראל קיבלו כ-1000 פניות של הורים שכולים שמתנגדים לכך. "אנחנו קוראים רק לאלופי צה״ל ומפקדי חיילות להגיע ולכבד אותנו". ‏

מיכל בלאלי ז"ל ואביה
מיכל בלאלי ז"ל ואלי בלאלי צילום: ליליאן ביטון

לדברי בלאלי, הרעיון של הגעת גורמים פוליטיים לבתי העלמין, יעשה עוול למשפחות. "אני רוצה להעלות לקבר של בני בשקט. בלי שיצעקו, ישרפו או יקללו מהצד. אין לנו הרבה ימים כאלה שכל המדינה מתרכזת בזכר הנופלים לכן חשוב לנו שיכבדו אותנו. כל מה שיש לנו זה שני ימים קדושים יום הזיכרון לחללי צה"ל ואת יום השואה".  

אלי ועליזה בלאלי שכלו את בנם זיו שנהרג במלחמת לבנון השנייה בשנת 2006. חברי היחידה בה שירת נפגעו מטיל קטיושה שירה החיזבאללה שנחתה בבית העלמין שבקיבוץ כפר גלעדי. זיו נהרג במקום ועמו נפלו עוד אחד-עשר חיילי מילואים. זיו היה בן עשרים ותשע בנופלו. הוא הובא למנוחת עולמים בבית-העלמין הצבאי בכפר סבא ולאחר מותו הועלה לדרגת רב-סמל.

אלי בן שם יו"ר יד לבנים

קובי בן שם, פיקד על יחידת תצפיתנים במוצב "דלעת". שבועיים לפני יום הולדתו העשרים ואחת, אירע אסון המסוקים, כששני מסוקי יסעור התנגשו מעל מושב שאר ישוב. שבעים ושלושה הלוחמים, שעשו דרכם לפעילות מבצעית בלבנון, נהרגו, וביניהם קובי. לאחר נפילתו הועלה לדרגת סגן. קובי נטמן בבית העלמין האזרחי במורשה לצד אמו, טובה שנפטרה כמה שנים קודם לכן. הותיר אחריו אב ושתי אחיות.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן