"המקום לסיפור השקט שלך" 

מעיין גלוזברג, תושבת כפר סבא, יזמה את הקמת "המקום לסיפור השקט שלי" –מעגל תמיכה לנשים שחוו לידה שקטה, מספרת איך הכל התחיל: "לפני 23 שנים שילדתי תינוק מת, כולם אמרו לי – "קחי את זה בפרופורציה ותלדי תינוק חדש"

מעין גלוזברג, דר לימור מגן ושרון גורגי מנהלת מח׳ חוסן עירוני

"המקום לסיפור השקט שלי" מספק מעגל תמיכה לנשים שחוו לידה שקטה והפלות. הרעיון נולד מתוך הצורך להעלות את המודעות בקרב הקהילה, החברה והרופאים – לקשיים שעוברות נשים שחוו לידה או הפלות. לסייע ליולדות הטריות ששבות לביתן בידיים ריקות ומתקשות לשוב לשגרה. 

גלוזברג (49)  עוזרת ראש עיריית כפר סבא , גלוזברג מספרת על הרגשת הריקנות והפצע שנשאר גם כעבור 23 שנים. על שתי בנותיה המקסימות ועל הבת הנוספת שאימצו וצרפו למשפחה ועל הבן שלא זכתה לגדל."היה לי בן והוא נולד ללא רוח חיים. הייתי חסרת אונים ולא ידעתי לאן ממשיכים ואיפה קברו את בני. החלטתי שאני לא שוקעת בכאב ואני חייבת להפוך את המקרה הפרטי שלי להזדמנות עבור אחרות ולהעניק תמיכה כדי שאף אחת אחרת לא תחווה את מה שאני הרגשתי. כיום אני עובדת לצדו של ראש העיר שמקדם ודוחף יוזמות כאלו למען התושבים כדי שאף אחד בעיר לא יישאר שקוף".

לדבריה של גלוזברג, המיזם הוקם לפני שנה בעזרתה של שרון ג׳ורג׳י מנהלת מחלקת קידום בריאות וחוסן בעירייה והוא מתקיים בכפר סבא. "מדובר ב-6 מפגשים של קבוצת נשים אותן מלווה ד"ר לימור מגן, עובדת סוציאלית קלינית, מטפלת ומרצה ומנחת קבוצות להתמודדות עם אובדן ושכול.

גלוזברג: "אנחנו לא מתיימרים 'לטפל', אלא להעניק מערכת תמיכה ומענה לכל הצרכים שעולים על פני ‏השטח. בשנה האחרונה קיימנו שלוש סדנאות שבהן השתתפו 24 נשים מכל אזור השרון. היו נשים שרק לאחרונה חוו לידה שקטה והיו גם כאלו שהאירוע הטראומטי קרה להן לפני 20 שנה ואני שמחה לספר שמתוך הקבוצה הראשונה 4 נשים כבר ילדו לידות רגילות ומחזיקות תינוקות בריאים הדבר רק ממחיש שאסור להתעלם ולהדחיק את הטראומה".



נשמע שאת מדברת מדם ליבך

"זה נכון. בעבר לא הייתה מודעות לנושא. אני לא אשכח בחיים את המשפט שאמרו לי 'זה ללא נורא, את עוד צעירה ותלדי ילד חדש – קחי את זה בפרופורציה'. רק אישה שעברה לידה שקטה או הפלה יכולה הייתה להבין מה עבר עליי".

האם יש התקדמות כיום בקרב החברה והרופאים? 

"המודעות לנושא השתפרה אבל לא מספיק. לכן הקמנו את המיזם ואנחנו הרשות הראשונה שבחרה לגעת בנושא הקשה הזה למרות שנאמר לנו שזה נושא שעדיף לא לגעת בו. היום אנחנו לאחר 3 סדנאות מוצלחות יודעות כמה זה חשוב ומבורך. נשים שלא מטופלות לאחר לידה שקטה או הפלות חוזרות ונשנות, מתקשות לחזור לתפקד ולקיים מערכת יחסים תקינה עם בן הזוג שלהן, לשוב לעבודה ולקיים חיי קהילה תקינים. הרצון שלנו הוא להעלות את המודעות ולגרום לאותן נשים להפסיק לשתוק סביב הנושא. אף אחד לא אוהב לדבר על תינוקות מתים אבל זה קורה. נשים נוטות להחביא את העניין לעיתים מתוך בושה או אשמה – אנחנו קוראות להן להצטרף לסדנה, לדבר על כל מה שעובר עליהן ולהפסיק לשתוק".
למעוניינות להצטרף לסדנה ניתן לשלוח מייל- sharong@ksaba.Co.Il

הסדנה מועברת על ידי עיריית כפר סבא בעלות סמלית.



כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן