אנשים לפני הכל – כפר סבא יקרה לי

"כשהתחלתי את הקמפיין הקודם  2% מתושבי העיר הכירו אותי אני מקווה שאחרי הבחירות הבאות אהיה ראשת העיר. אכפת לי מהעיר אני רוצה שהעיר תהיה טובה הרבה הרבה יותר טובה מעכשיו, את הכישורים שלי אני לא רוצה לשים בחברת הייטק אני רוצה לשים אותם לטובת תושבי כפר סבא"

הדר לביא עם בעלה אורון והילדים
הדר לביא עם בעלה אורן והילדים

עד הבחירות הקודמות הייתה הדר לביא אנונימית, כפר סבאית מגיל שנתיים, פעילה ציבורית מאז שהיא זוכרת את עצמה, "עברתי בכל חיי בתחנות של השפעה,  התנדבות מועצת תלמידים מועצת נוער עירונית ו 12 שנות שירות צבאי קצינה  ב 8200  הובילו אותי רק למקום אחד "אני רוצה להנהיג את כפר סבא"

הדר בת 37 נשואה לאורון הכרנו בצבא, אמא ל 3 בנים ב 6 השנים האחרונות הייתי בערך כל הזמן בהריון היא צוחקת. למדה לתואר ראשון בכלכלה ומדעי הרוח ותואר שני במדיניות ציבורית. הפעילות הציבורית הראשונה שלי אחרי השחרור הייתה יו"ר מועצת הנשים העירונית תפקיד לו מונתה על ידי ראש העיר לשעבר יהודה בן חמו.

למה פוליטיקה? אחרי 8200 הצפיה הישראלית היא ללכת למסלול הייטק ואקזיט

הכניסה לפוליטיקה היא חוויה מצויינת מהנה ומעניינת הייתי קרובה 1000 קולות מסיבוב שני והסיעה שלי הכניסה 3 חברי מועצה. נקודת פתיחה של אמון מהציבור. פעילות פוליטית היא תשוקה ופוליטיקה מקומית היא המקום להגשים. את ההייטק אני משאירה לאחרים וטובים, גם נבחרי ציבור צריכים להיות בעלי כישורים והכשרה מגוונת.  צריך אנשים ראויים, האתגרים בניהול במגזר הציבורי הם קשים הרבה יותר. שנבחרי ציבור מבקשים את אמון התושבים, האמון הזה משמעותי יותר מאמון של בעלי מניות בחברת הייטק. צריך לעמוד בהתחייבויות הניתנות בבחירות וזה דורש גם עבודה קשה לאורך כל הקדנציה וגם להיות נאמנה לעמדות שלי גם אם הן לא נוחות לחלק מהציבור.

הדר לוי בכנס רחוב
הדר לביא בכנס רחוב

מה תעשי אחרת אם תהיי ראש עיר?

בכל מקום בו הייתי בקריירה שלי ראיתי את הדרך ואת המטרה הגדולה, את החזון שהיה מלווה בהרבה נקודות של עשיה שוטפת. כשלמדתי לתואר שני במדיניות ציבורית, ראיתי שגם התאוריה מחזקת את הדרך שלי. ניהול צריך להיות מבוסס לפי חזון ולפי מטרות ארוכות טווח.  ניהול עיר מתבסס על ניהול שוטף שרצוף בעיות ואתגרים שוטפים  אבל ראש העיר אסור לו לנהל בלי להיצמד לחזון העירוני.

לצערי בכפר סבא אני לא רואה את זה בתפקוד ראש העיר. כפר סבא קפאה במקום אם לא הלכה אחורה,  העיר משתרכת על פי חוזקות אנשי המקצוע המצוינים שיש בעיר אבל לא לפי חזון.

לדוגמא שינוי מערך הרישום לגני הילדים. בוצע שינוי שלדעתי נעשה כי לא הצליחו לפתור בעיה. ניסו לפתור בעיה של שיבוצים לגנים שיבוצים שמתבצעים באיחור וחוסר שביעות רצון משמעותי של הורי הילדים. במקום להתמודד עם בעיות הפכו את כל מבנה הגנים, חיברו יום לימודים קצר וארוך 

ניהול שוטף לא יכול להתנהל רק לפי חזון יש הרבה ניהול שוטף, הפרויקטים המשמעותיים של פיתוח כפר סבא הפארק והשכונה הירוקה כבר בוצעו?

מה שצריך לעשות זה להשקיע בהתחדשות עירונית ולא בחלומות על סיפוח שטחים כמו שראש העיר רוצה. אני לא רוצה שיהיו מגדלים בכפר סבא,  התחדשות עירונית צריכה להיות נאמנה לחזון ארוך טווח עם חשיבה על שטחי ציבור בסיסיים כמו בית ספר או בית כנסת.

ראש העיר מקדם סמוך לאיזור התעשייה פרויקט מגורים ללא שטחי ציבור, אין בזה הגיון אם זו בניה למשפחות אז אי אפשר להתעלם מהצורך בשרותים עירוניים.

לשמחתי פנחס כהנא איש תכנון מדהים הוא ברשימה שלי והוא אדם יסודי  ומקצוען.

איך הוא קיבל את המנהיגות שלך?

כשהכרזתי על התמודדות הוא פנה אלי  הייתה התאמה של ערכים וראיה משותפת של הדרך ולשמחתי הוא הצטרף אלי לרשימה.

בכל ההיסטוריה של כפר סבא ראשי העיר היו מהמנגנון, גברים עסקנים ציבוריים, הגיע הזמן שכפר סבא תשנה מנהיגות השיטות הישנות של ניהול עיר לפי מקורבים צריכות להסתיים.

איפה את רואה בעיות בניהול השוטף?

תקציב שנת 2020 אושר בחודש מרץ 2020, לא היה משבר קורונה, לא הייתה סיבה להגיש תקציב באיחור, בסוף 2019 כפר סבא היתה בגרעון, אמנם גרעון קטן אבל כפר סבא הייתה עלולה לאבד את המעמד שלה כעיר איתנה.

התב"רים מתרוקנים ומנוצלים למטרות לא נכונות. מה שראש העיר קרה לו מהפכה בחינוך היה בפועל שיפוץ מבני חינוך. זה לא מהפכה בחינוך.

בואי נדבר על כלכלה עירונית איך את תפתחי כלכלה עירונית?

תושבי העיר משלמים ארנונה גבוהה אבל מה שלא מבינים שארנונה למגורים היא הפסדית.

החזון צריך להיות פיתוח כלכלה מקומית, מנהלת העסקים נמצאת כחלק מהחברה הכלכלית ואין באמת בקרה על הפיתוח הכלכלה העירונית.

אבל פיתוח כלכלה עירונית זו ססמא שכל ראש עיר מדקלם, מה תעשי אחרת?

יש לכפר סבא יתרונות של מיקום, העיר יושבת על צומת תחבורתית רכבת מטרו כביש 6 ותושבים איכותיים, כפר סבא חייבת להיות מוקד משיכה.

עתיר ידע נטוש,  לא עובדים ביצירת מוקדי משיכה. צריך להשביח את אזורי התעסוקה הקיימים  לא לפתוח חדשים יש מספיק מוקדי משיכה לכפר סבא את זה רק עבודה עם חזון יכולה לייצר.

לראש עיר יש המון מטלות שוטפות הבסיס של נבחר ציבור צריך להיות הקשבה לתושבים אבל זה לא צריך להסיט אותו מהמיקוד בחזון.

את אוהבת את העבודה הפוליטית?

כן, אני רוצה להיות ראש עיר אני שמחה שהאופוזיציה עובדת בהרמוניה, אבל זה לא מסיט אותי מהמטרה שלי להיות ראש עיר. 

אני בקשר טוב עם חברי אופוזיציה וקואליציה אני עושה עבודה עניינית כחברת מועצה.

לפני הבחירות פנו אלי הרבה במטרה שאסיר את ההתמודדות ואחבור לאחרים, החלטתי לרוץ עד הסוף וזכיתי לאמון משמעותי של הציבור. זה בסיס מצוין לבחירות הבאות.

ישנם הרבה חסמים בכניסה של דם חדש לפוליטיקה המקומית, הכרות עם המערכת הפוליטית, קשרים ידע כסף ובסוף להיות נבחר ציבור זה תפקיד תובעני ובלי תמורה חומרית רק התמורה של עשיה למען העיר.  נבחר ציבור נמדד ביכולת שלו לקבל החלטות קשות גם אם הן לא פופולאריות.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

4 תגובות

  1. אמיר הגב

    אוהבים אותך הדר
    ראש העיר הבאה של כפר סבא

  2. זיו הגב

    המון בהצלחה הדר, הביאי את השינוי לעיר
    כח נשי להנהגה, חייבים!

  3. אסנת רינגרט הגב

    מאחלת לך בהצלחה גדולה הדר!
    כל הכבוד על הדרך ויישר כוח!!

  4. דיטה שנער הגב

    הדר יקרה
    "צריך אנשים ראויים," ואת ללא ספק אדם ראוי.

    "האתגרים בניהול במגזר הציבורי הם קשים הרבה יותר. שנבחרי ציבור מבקשים את אמון התושבים, האמון הזה משמעותי יותר מאמון של בעלי מניות בחברת הייטק."
    מסכימה עם כל מילה

    "צריך לעמוד בהתחייבויות הניתנות בבחירות וזה דורש גם עבודה קשה לאורך כל הקדנציה וגם צריך לעמוד בהתחייבויות הניתנות בבחירות וגם להיות נאמנה לעמדות שלי גם אם הן לא נוחות לחלק מהציבור."
    ואני סומכת עליך ומאמינה בך שתהיי כזו.
    גאה בך מאמינה בך ובטוחה שאת האדם הראוי לנהל את העיר שלנו שכושלת .
    תודה

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן