בג"צ דורש מהמדינה תגובה תוך 30 יום בעניין מפעל המים

בית המשפט העליון חייב את המדינה להשיב תוך 30 יום לעתירה שהגיש עו"ד ראובן חן לפני כשנתיים על העברת הזכויות על ניהול מפעל המים לתושבי העיר


העתירה שהוגשה על ידי עו"ד ראובן חן המתמודד בראש רשימת "דרך המים" ו-54 תושבי העיר חברי אגודה שיתופית מפעל המים כפר סבא עתירה כנגד שר הכלכלה , רשמת האגודות השיתופיות , ועד ממונה מפעל המים ונגד "אסיפת המורשים" מועצת העיר כפר סבא. תגיע אחרי עיכוב משמעותי לדיון בבית המשפט העליון.

בעתירה דורש עו"ד ראובן חן לבטל את התקנה שהתקין שר העבודה דאז שלמה בניזרי , תקנה שהעבירה את סמכויות האסיפה הכללית בה חברים כל תושבי כפר סבא ,לידי מועצת העיר. עו"ד ראובן חן טוען בעתירתו כי נשללו מתושבי כפר סבא חברי האגודה זכויות יסוד בסיסיות – הזכות לבחור ולהיבחר לאגודה והזכות לנהל את קניינם קרי מפעל המים.

הוועד הממונה במפעל המים הגיש את תגובתו על ידי עו"ד נמרוד טפר ב"כ הועד ממונה שסבור כי מועצת העיר אינה יכולה לשמש כאסיפת המורשים בשל ניגוד עניינים בו נמצאים חברי מועצת העיר מתוקף תפקידם כחברי מועצה ואסיפת המורשים. עו"ד ראובן חן מציין כי תגובה זו תומכת בנאמר בעתירה בעניין זה , בהתייחס לכך שמועצת העיר נמצאת בניגוד עניינים ואינה יכולה לשמש כאסיפת המורשים של מפעל המים.

"אסיפת המורשים מועצת עיריית כפר סבא", הגישה את תגובתה על ידי משרד עורכי דין בלטר גוט אלוני ושות' באמצעות עו"ד הילה נודלר דונגי ואחרים , לטענתם "יש לדחות את העתירה על הסף ו/או לגופה" לתגובה צורף תצהירו של סגן ראש עיריית כפר סבא  אורן כהן. עו"ד ראובן חן מבקש לציין כי כל חברי הנהלת מפעל המים בכלל זה ראש העיר וסגנו מר אורן כהן הודחו מתפקידם על ידי רשם האגודות השיתופיות ובשל כך מונה למפעל המים וועד ממונה שתוקף כהונתו נקבע 31 דצמ' 23 .

מפעל המים

מאז הגשת העתירה בדצמ' 21 ביקשה המדינה דחיות בהגשת תגובתה בטענות שונות. בית המשפט הגבוה לצדק כבוד השופט דוד מינץ חייב את המדינה להגיב לעתירה תוך 30 יום חרף בקשת המדינה למתן ארכה נוספת לתגובה עד 31.12.23 .

לדברי עו"ד ראובן חן אילו ניהול האגודה היה בידי תושבי כפר סבא חברי האגודה , מחירי המים היו מוזלים , תושבי כפר סבא היו זוכים לחלוקת דיווידנדים מרווחי מפעל המים ולא היו מועברים כספי מפעל המים לעירייה זאת בנוסף לתשלום ארנונה על ידי התושבים. כמו כן כספי מפעל המים היו מושקעים לרווחת הציבור בכלל זה שיפוץ קולנוע חן במזרח העיר והפיכתו למרכז תרבות לרווחת תושבי השכונות המזרחיות וכל תושבי העיר.

עו"ד ראובן חן פונה לכל תושבי כפר סבא לתמיכה ברשימת "דרך המים" המתמודדת למועצת העיר ושהוא עומד בראשה יחד עם מועמדים נוספים וכל זאת על מנת להציג את עמדת תושבי כפר סבא בעניין מפעל המים בבג"צ , לתוצאות הצבעת תושבי כפר סבא תהיה אמירה והשפעה על ההחלטה וזאת, מעבר לדיון המשפטי הענייני בזכויות היסוד של חברי האגודה וזכויות תושבי כפר סבא למחיר מים מוזל , להנחה בכניסה לקאנטרי גלי השרון ולקבלת דיווידנדים מרווחי מפעל המים ונכסי האגודה.


כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן