בונים גשר לעתיד טוב יותר – תכונית שנתית ראשונה מסוגה נפתחה בבית הספר היסודי לאה גולדברג בכפר סבא

תוכנית לימודים שנתית חדשה נפתחה השבוע בבית הספר היסודי לאה גולדברג בכפר סבא – "בונים גשר לעתיד טוב יותר", וזאת באמצעות וכחלק מפעילות מרכז הדיאלוג והגישור בקהילה שהקימה העירייה לאחרונה – למען תושבות ותושבי העיר.

מפגש צוותי מרכז הגישור עם הצוות החינוכי בבית הספר. צילום: עיריית כפר סבא

מרכז הגישור והדיאלוג בקהילה נפתח בחודש ספטמבר השנה, באמצעות אגף שירותים חברתיים-קהילתיים ובניהולה של עו״ד ומגשרת אורלי אגמי. המרכז מקדם את הטמעת השפה הגישורית בעיר, שיח מכבד והידברות באמצעות מתן שירותים פרטניים וקהילתיים ופועל בשיתוף גופים שונים בעירייה. זאת כאשר המרכז מהווה גוף מקצועי ליישוב סכסוכים ומניעתם וקידום דיאלוג רב תרבותי, תוך שמירה על ערכי הסובלנות והערבות ההדדית.
במסגרת פעילות המרכז, נפתחה כאמור השבוע תוכנית שנתית ראשונה מסוגה, בגישור ודיאלוג בבית הספר לאה גולדברג בכפר סבא, המיועדת לתלמידות ותלמידי בית הספר ולצוות החינוכי.
במסגרת התוכנית יועברו קורס גישור למגשרים צעירים, סדנה של כלים גישוריים לצוות החינוכי ומפגש הורים בנושא גישור. התכנים יועברו על ידי מגשרות ומגשרים מקצועיים, אשר פועלים בהתנדבות במסגרת מרכז הגישור.
בית הספר, בניהולה של מירי ספקטור, בחר את התוכנית כחלק מתפיסת החינוך בבית הספר, של שיח מכבד ותקשורת מקרבת בין כל גורמי הקהילה הבית ספרית.
התוכנית תתפרס לאורך השנה, כך שהמגשרים והמגשרות הצעירים יוכלו ליישם את מה שלמדו ולעשות שימוש בכלים הגישוריים בין כותלי בית הספר ובחייהם האישיים.
בסיום המפגש הראשון, הילדים והילדות נשאלו מה הם לקחו איתם וענו:
"נקודת מבט שונה, פתרונות, הצלחה בגישור היא הקשבה, הסכסוך הוא הזדמנות לשיח ועוד".
ראש העיר, רפי סער: "העיר כפר סבר דוגלת ומקדמת סובלנות ושיח ופועלת בתחום זה החל מחינוך בגיל הרך, וכלה במרכז הגישור והדיאלוג הראשוני מסוגו שפתחנו. אלימות באשר היא, בין אם פיזית ובין אם מילולית, היא תופעה פסולה שיש לעוקרה מהשורש ואני בטוח שבנות ובני הדור הצעיר שלנו – הלומדים את תחום הגישור והחשיבות בשיח מכבד – יהיו אלה שיובילו אותנו לעתיד ולחברה טובים יותר".
מנהלת אגף החינוך, אסנת חכמון: "אנו מחנכים את ילדינו ותלמידי העיר לסובלנות, הקשבה, קבלת כל אדם וכל דעה. אלימות יוצרת אלימות ועלינו לפעול בכל דרך על מנת להוקיע אותה מהשורש, וכך אנו פועלים, תוך יצירת מנהיגות חברתית בקרב תלמידות ותלמידי כפר סבא. אני מודה לאגף שירותים חברתיים-קהילתיים ולמרכז הגישור והדיאלוג בקהילה על השותפות בדרך ועל מתן הכלים המקצועיים, שאני סמוכה ובטוחה שתלמידינו, צוות ההוראה וההורים ייצאו מהם נשכרים".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן