בריחת ששת האסירים הביטחוניים: "ישראל תשלם את המחיר"

"לא הייתי נלחץ מהבריחה של זכריה זביידי מהכלא. חמשת האסירים האחרים מסוכנים יותר, הרומן בין זכריה זביידי לבין פחימה זו קצת המצאה של התקשורת יזהר דוד איש השב"כ לשעבר בראיון ל כפר סבא ניוז

יזהר דוד, תושב הוד השרון, איש שב"כ לשעבר ששירת כמנהל שטח ביחידת רכזי שב"כ בשומרון, מתייחס לבריחת ששת האסירים הביטחוניים מהכלא. ל DMEDIA, הוא מביע את דעתו על היחלשות ההנהגה הישראלית מול הטרור הפלסטיני ועל ההסלמה שבדרך. דוד שעסק בלחימה בטרור במשך יותר מ-20 שנים, מסביר שאם לא נתעורר נמצא את עצמנו נלחמים בכמה חזיתות. 

"הבריחה של האסירים מהכלא, נתפסת בצד של הערבים כחולשה שלנו. כשנלחמים בטרור חייבים להפגין עוצמה ונחישות ולא לעשות שום הנחות ופשרות עם צד השני הנחות. רק הרתעה קשה תעבוד כאן". 

יזהר דוד שביקר בעבר בבתי כלא של אסירים ביטחוניים במסגרת תפקידו, מספר על המון פריווילגיות והטבות שהאסירים מקבלים – תנאים שאסירים פליליים לא מקבלים. 

"לאסירים הביטחוניים יש אוטונומיה הניהול החיים שלהם בכלא, הם מבשלים לעצמם את האוכל, הם לומדים ומוצאים תארים, יש להם קשר עם העולם בחוץ וניתן להם להחזיק בטלפונים ניידים  אותם מסתירים בכלא ויש להם קשר לעולם שבחוץ אותו ניצלו לא פעם להוצאת פיגועים. הפחד שלנו מתגובת האסירים הביטחוניים ומארגוני הטרור הפלסטינים, מרתיעה את מדינת  ישראל בדגש על השב"ס לפגוע בפריוולגיות שמקבלים האסירים ומנהלים מולם יד רכהשתרמה לבריחה. השב"ס חייב להפגין עוצמה ונחישות מול האסירים. מדובר במחדל נוראי – כשמדובר בטרור אסור לפחד. הסוהרים חייבים להפגין מנהיגות. ההרתעה שלנו נסדקת מול כל הארגונים הערביים דבר שמהווה סכנה לקיומנו".

לדבריו של דוד, ניתן לראות את ההשלכות של הבריחה כבר עכשיו: בהפרות הסדר ביהודה בשומרון ובבתי הכלא. "ארגון החמאס מנסה להבעיר את השטח. אם המצב ימשך, צה"ל יאלץ להיכנס לשטחים. חשוב להבין שהעם הפלסטיני אומנם מפולג ושסוע אבל בנושא האסירים הביטחוניים – כולם מאוחדים". 

יזהר דוד הוא מחבר הספר "פצצה מתקתקת", ממייסדי "העמותה למנהיגות ישראלית משותפת" והמנכ"ל שלה, וממייסדי ארגון הגג "שותפות מגן ישראלית לטיפול וצמיחה מפוסט טראומה". למרות שפרש מהשב"כ, הוא עדיין עסוק בנושא הכי בוער במדינה ובקרוב יוצא ספר נוסף. 

זביידי ידוע כחמקמק, הבריחה שלו הייתה צפויה?

"זכריא זביידי, הוא אחד הסמלים הכי גדולים ביהודה ושומרון. הוא איש כריזמטי, פעיל חברתי דמות להערצה באזור ג'נין ובשטחים בכלל. הוא מחובר לתקשורת הישראלית, לפוליטיקה בעל קשרים רבים עם  ערביי ישראל. זביידי שלא כמו פעילי טרור אחרים,  אהוד על כל הארגונים ומוערך על ידם, דבר שיסייע לו לחמוק גם הפעם. התקשורת שמדווחת ודנה בבריחת האסירים עוסקת בבריחה שלו יותר משל האחרים. מדובר בעוד חמשת אסירים ביטחוניים מסוכנים מאוד שהיו אחראיים על פיגועי טרור קשים. אם צריך לחשוש אז זה מהם. בתקופת השירות שלי זביידי לא העסיק אותי, היו תקופות שפשוט הייתי יכול לעבור לידו מבלי לנסות לאסור אותו". 

האם לדעתך הרשות הפלסטינית תסייע בתפיסת האסירים ואם יש סיכוי שהם יתפסו?

"ברשות מנסים לשרוד. על הנייר הם יגידו שכן אבל בפועל הם לא ישתפו פעולה עם ישראל ויסייעו לנו. לגבי הצפי לתפיסה, אני נזהר מלהתנבא. מדובר באסירים שעל פי דעתי רצו לברוח מהכלא לשם החופש. אם הם יתכננו פיגועים הם יעלו על הרדאר ויתפסו. לפי מה שאני יודע, אנשים רבים בכוחות היבטחון  עושים הכל על מנת לאתרם. כרגע אנחנו חייבים להתרכז בשיקום ההרתעה שלנו מול העולם הערבי בכלל ומול ארגוני הטרור".

כעת שזביידי מחוץ לכלא, יש סיכוי לרומן מחודש בינו לבין טלי פחימה?

"הרומן בינו לבין פחימה זו קצת המצאה של התקשורת. מה שנאמר בתקשורת לא היה מדויק. לא אחשוף את הפרטים שידועים לי כמובן. בזמנו היא האשימה אותו שהוא משתף פעולה עם השב"כ. הם לא זוג נאהבים והסיכוי שיתאחדו הוא אפסי. היא מתעבת אותו". 

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן