האו"ם העניק תעודת הוקרה לכפר סבא על עמידתה באתגר שתילת העצים לשנת 2020

כחלק ממחויבותה של כפר סבא למאבק במשבר האקלים, לשמירה על איכות הסביבה ופיתוח ערכי הקיימות, לקחה ביוזמת ראש העיר רפי סער, עיריית כפר סבא חלק באתגר שתילת העצים של האו"ם, במסגרתו התחייבה העיר לשתילתם של 1001 עצים בשנת 2020. בפועל נשתלו שנת 2020 ברחבי העיר 1456 עצים ! 455 עצים מעל היעד.

בזכות עמידתה האיתנה של העיר ביעד שתילת העצים והותרתו הרחק מאחור, זיכתה הנציבות הכלכלית של האו"ם באירופה את כפר סבא בתעודת הוקרה לרגל עמידתה באתגר שתילת העצים לשנת 2020.

בכפר סבא קיימים היום 109 מרחבים ירוקים המשלבים אזור משחקים, צמחייה, מדשאות ושבילים ירוקים, וברחבי העיר נטועים מעל 50,000 עצים מ-56 זנים שונים, כשמרביתם הם עצים מקומיים.

תהליך התחממות כדור הארץ ושינויי האקלים שמאיימים על האנושות, הם תוצאה של פעילות אנושית בעיקרה, הגורמת לפליטת גזי חממה (בעיקר פחמן דו חמצני). גזים אלה יוצרים באטמוספרה אפקט חממה אשר גורם להתחממות כדוה"א. נטיעת עצים היא אחת הדרכים העיקריות למתן את אפקט החממה האחראי להתחממות הגלובלית. עץ אחד סופח במהלך חייו בממוצע כמעט שני טונות פחמן דו-חמצני המזהם את האטמוספרה.

במטרה לשמר את המערכת האקולוגית הטבעית שלה ולהגן על הצמחייה המקומית, הייתה עיריית כפר סבא הרשות הראשונה שהפסיקה את השימוש בקוטלי עשבים כימיים במרחביה העירוניים. מהלך זה היה חלק ממדיניות כוללת במסגרתה יושמה בעיר תכנית גינון חדשנית בת קיימא.

נוסף על כך, בהובלת אגף החדשנות והקיימות בעיריית כפר סבא, שולבו מפת שימור צמחיית העיר לצד סקר מקיף שבחן את אופיו של הטבע העירוני במטרה להעריך את כמות העצים לשימור בעיר שיגנו על המגוון הביולוגי ועל בריאות הציבור לטווח הארוך.

צילום: דוברות עיריית כפר סבא

ראש העיר רפי סער: "מעשי ידי האדם לאורך אלפי שנים הובילו אותנו למשבר אקלימי חמור שעלול לסכן את עתידנו על פני כדור הארץ ואת עתידם של ילדינו ונכדינו .נוכח האיום המתגבר ולפני שיהיה מאוחר מדי, החלטנו לפעול בנחרצות ושתלנו עצים רבים להגברת ההצללה ולמען קירור העיר. אני שמח על הזכות להוביל מהלך משמעותי זה עבור העיר ותושביה. כפר סבא הוכיחה מחויבות סביבתית יוצאת דופן כעיר הקיימות של ישראל, ובתור מובילים ארציים יש לנו חלק חשוב בהשפעה על המדיניות הלאומית בנושא".

סגן ומ"מ ראה"ע, מחזיק תיק חזות העיר, דני הרוש: "כפר סבא תמיד הייתה נודעת כעיר ירוקה, קהילתית וסביבתית, עיר שנעים להסתובב בשביליה הירוקים ולהנות מעירוניותה הפורחת. בשלש השנים האחרונות זכינו להוסיף עוד עצים וצמחייה מקומית להיצע העירוני שלנו במטרה להנעים את סביבת המגורים ולספק לתושבי העיר הגנה מרבית מפני משבר האקלים שבפתח. תכנית השתילה הוכנה בשיתוף פעולה רחב, באמצעות צוותי פעולה מקצועיים וזו הזדמנות להודות לכל השותפים בתוך העירייה ומחוצה לה על מעורבותם בגיבוש התוכנית ומחויבותם לנושא".

חבר המועצה עילאי הרסגור הנדין, מחזיק תיק הקיימות והחדשנות: "ברצוני להודות לעמיתי דני הרוש, לאגף חזות העיר ולאגף הקיימות והחדשנות על ביצוע נחוש של המדיניות העירונית לנטיעה רחבת היקף של עצים. כפר סבא היא מודל לחיקוי עבור יישובים ברחבי הארץ ועלינו להתמיד בכך".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן