הדרוזים הם אחים בדם

"הדרוזים הם אחים בדם, נלחמים לצדנו כתף אל כתף, הגיע הזמן שהם יקבלו יוכרו כישראלים לכל דבר", אומר שי דרשר בן ה-16 מכפר סבא, שהזמין את מודי סעד ראש מועצת יאנוח ג'את להעביר שיעור באזרחות וחברות אמיצה לבני כיתתו בכצנלסון

הדרוזים הם אחים בדם
מודי סעד ראש המועצה המקומית יאנוח ג'את

שי דרשר (16), תושב כפר סבא, נסע עם אביו גיא לנחם את ראש מועצת יאנוח ג'ת, מודי סעד, על מות בני העדה הדרוזית – סא"ל סלמאן חבקה וסא"ל עלים עבדאללה שנפלו בקרבות ברצועת עזה ובגבול הצפון. בעקבות הביקור הוא נקט ביוזמה חינוכית חשובה כשהזמין את סעד, בעברו מפקד תחנת השיטור הוד השרון, להרצות בפני כיתת מב"ר י' 2 בתיכון כצנלסון כפר סבא.

"מודי חבר משפחה שלנו, נסענו לנחם אותו ואת בני העדה הדרוזית שנלחמים ומגנים על ישראל", מספר דרשר. "ביקשתי ממודי להגיע לכיתה שלי. רציתי שגם החברים שלי יכירו את נופלים ואת המשמעות של הברית שלנו עם העדה. לאחרונה התחלנו ללמוד על המורשת שלנו כיהודים, למדנו על יתרו שהיה אבי העדה הדרוזית. הבנתי שרוב התלמידים בכיתה לא יודעים הרבה על העדה הזו ולכן בקשתי ממודי סעד להגיע ולהעביר לנו שיעור בנושא העדה. לשמחתי מודי נענה לבקשתי". 

כיצד התלמידים הגיבו?

"התלמידים שיתפו פעולה ואפילו המורה שלי אילנית כהן, שהמפקד של בנותיה דרוזי התלהבה ושאלה שאלות. מודי בא לשעה ונשאר שעתיים. היה שיעור מאלף שבו למדנו שהדרוזים הם בעצם אחים שלנו. הם נלחמים לצדנו והגיע הזמן שיכירו בהם כשווים". 

בין השאר סיפר סעד לתלמידים על מנהגי העדה, על שורשי הלאום שלה, מנהגי הקבורה והרצון העז של בני העדה להתגייס לצה"ל ולהגן על המדינה. "זכינו ללמוד שיעור על אומץ וחברות אמת", מסכם דרשר. 

"הדבר הראשון שאמרתי לתלמידים הוא שאנחנו לא מוסלמים. הרבה מהם שאלו אם אנחנו מקבלים צו גיוס, איך אנחנו נקברים ועל הקשר של הדרוזים לישראל", אומר סעד, שמעודד מפגשים בין תלמידי יאנוח ג'ת לבין תלמידי ביתי הספר בארץ. 

מה דעתך על חוק יסוד העדה?

"אני מתנגד לחוק הזה. אני רוצה שיתקנו את חוק הלאום. אני לא רוצה להיות מקוטלג. קראתי לביבי באמצעות כל המדיות ואמצעי התקשורת לשנות את חוק הלאום ולא לפגוע בדרוזים כאזרחים שווים. במעמד הזה אני קורא למנהלי בתי ספר להגיע לכפר שלנו וללמוד על העדה. אנחנו אחים וכל אחד מאיתנו צריך לעשות הכל כדי שבני נוער יהודים ודרוזים יהפכו לשגרירים של קירוב לבבות".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן