הדר לביא: "תכנית המגדלים שתובא במחטף לאישור המועצה טומנת בחובה שורה ארוכה של כשלים, היא מסוכנת לעיר וחובה להתנגד לה"

לקראת ישיבת המועצה הדרמטית מחר (21/6) בכפר סבא, חשפו המועמדת לראשות העיר, הדר לביא, וחברי סיעתה יעל סער ופינחס כהנא, אנשי מקצוע בתחום התכנון והבניה, שורה של כשלים בהסכם הגג אותו מבקש ראש העיר לאשר באופן חפוז ערב הבחירות.

הדר לביא צילום רמי זרנגר

הסכם הגג, כזכור, הוא חלק מתכנית כוללת להוספת 30,000 יחידות דיור נוספות לעיר, מה שצפוי לשנות את אופייה ולהעמיס באופן ניכר על התשתיות שלה. 

הדר לביא, המועמדת לראשות העיר ויו"ר סיעת כפר סבא מתקדמת, מסרה: "ראש העיר ממשיך להימנע מפרסום מלא של הסכם הגג, אותו הוא מבקש לאשר במחטף ערב בחירות. אך מבחינה מעמיקה של המסמכים שכן הצלחנו לגרום לו לפרסם, עולה תמונה מטרידה מאוד ושורה ארוכה של כשלים. 

תכנית המגדלים תשנה את אופייה של העיר מקצה לקצה. מדובר בבנייה מואצת בדרך לתוספת 30 אלף יחידות דיור והכפלת אוכלוסיית כפר סבא. כל זאת, מבלי שניתן מענה אמיתי לנושא התשתיות העירוניות, חרף הבטחותיו של ראש העיר בנושא. אין בהסכם פתרונות תחבורה ראויים – אין נת"צ ברחוב בן יהודה, אין פתרון לצומת עלייה ואין חיבור של כביש 541 לכביש 4. אין בו תחנת רכבת במזרח, לא תחנת מטרו, ואפילו מחויבות לשבילי אופניים, כפי שמבטיח ראש העיר, אין בהסכם. יש רק כביש.

דווקא שכונת יוספטל הותיקה, שצמאה להתחדשות, לא זוכה לתכניות פינוי-בינוי במסגרת ההסכם. ההסכם יפגע גם בעצמאותה הכלכלית של כפר סבא, אשר מוותרת על הכנסות בגובה מאות מיליוני שקלים ותהפוך להיות תלויה בכספים שיועברו אליה מהמדינה. בהסכם כפר סבא מתחייבת להעביר גם לידי המדינה שטח גדול של 8 דונמים לטובת מסופי תחבורה, שטח שערכו הכספי הוא אדיר. לא פחות חמור מכך, נושאי תשתיות שלמים וחשובים אינם זוכים לשום מענה בהסכם, כדוגמת טיהור שפכים וקידוחי מים. וזה מבלי להזכיר אפילו שפרקים שלמים, כולל לוחות זמנים, פשוט נעדרים מההסכם. 

התמונה שעולה מההסכם צריכה להטריד כל תושב ותושבת בכפר סבא. אני קוראת לכל מי שהעיר חשובה לו, להגיע מחר (יום ד') לישיבת המועצה הגורלית בשעה 18:00, באולם הספורט בבי"ס רחל המשוררת בירוקה. אנחנו חייבים להשמיע את קולם של התושבים, חייבים להתנגד לתכנית המגדלים ולשמור על עתידה של כפר סבא".  

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן