הוא עו"ד יגיע למרכז

עו"ד יובל לוי, חבר מועצת כפר סבא, מתמודד במחוז מרכז של לשכת עורכי הדין מטעם רשימת "לשכה במרכז", בראשותה של עו"ד רומי קנבל. "הגיע הזמן לשים את עורכי הדין והמקצוע במרכז ולבחור יושב ראש ללא רבב"

עו"ד יובל לוי

לשכת עורכי הדין שעשתה כותרות בתקופה האחרונה ולא בהכרח מהסיבות הנכונות, עומדת כיום לקראת בחירות גורליות. מוקד תשומת הלב הציבורי יהיה כמובן בבחירת היושב ראש – עמית בכר, אפי נווה, רויטל סויד, דורון ברזילי ואבי ללום – אבל גם במחוזות נרשמות התמודדויות מעניינות כמו זה של עורך הדין יובל לוי מכפר סבא, שינסה להשיג ב-20.6 מושב במחוז מרכז של הלשכה ברשימת "לשכה במרכז", בראשותה של עו"ד רומי קנבל.

לוי בן ה-57 (נשוי+4) הוא חבר מועצה שמכהן זו הקדנציה השלישית. הפעילות הציבורית בדמו. "אמא שלי, מלכה ז"ל, הייתה פעילת ציבור בחינוך עוד לפני שידעו מה זה. אבי, ששון ז"ל, היה מוותיקי סולל בונה, ההסתדרות ומפא"י ביישוב. ספגתי מהורי את האהבה למעורבות קהילתית ולהשפעה על החברה בכל מקום שבו אני נמצא. בנעוריי הייתי מדריך בצופי ים ומרכז השבט".

מעבר לעשייה העירונית, מנסה עו"ד לוי לפעול גם לטובת המדינה ומערכת המשפט. "החלטתי להתמודד על מנת לשנות את ההתנהלות של לשכת עורכי הדין. הגיע הזמן שהמערכת הזו תתנהל ללא היבטים פוליטיים", מסביר לוי.

לדבריו, "רומי קנבל היא המועמדת המובילה לראשות מחוז מרכז בלשכת עורכי הדין. רומי הוכיחה שניתן לסייע ולהטיב עם חברי הלשכה וזו המטרה שלנו. אנחנו מכוונים להפחתת דמי חבר והטבות לחברי הלשכה, סיוע בבתי משפט ללא כל התערבות פוליטית. במסגרת הפעילות הנרחבת שיזמה רומי השתתפו אלפי חברים בכנסים והשתלמויות. בנוסף, רומי יזמה ודחפה להקמת בית דין לעבודה בכפר סבא".

מה אתה חושב על הטלטלה שעוברת מערכת המשפט בימים אלה?

"בימים סוערים אלה השפעות זרות ומכוערות חוזרות ומתרגשות ומחזירות לחיינו המקצועיים מבוכה רבה. אנחנו עורכי הדין חייבים להחזיר ללשכה את המנדט שלשמו הוקמה: שירות לחבריה, ללא שיקולים פוליטיים וזרים. בגלל זה אני פה. אני פה בשביל לחזק את מעמד המחוקק, להפריד בין הרשויות בהסכמה רחבה".

אפי נווה הורשע בעבירה פלילית וכיום הוא מתמודד לראשות לשכת עורכי הדין. מה אתה חושב על זה?

"כל בר דעת מבין כיום שהציפייה של הציבור ושלנו חברי הלשכה היא שתהיה לנו הנהגה נקייה מרבב, כזו שלא תגרום לעורכי הדין מבוכות מיותרות".

אם דיברת על מבוכות אי אפשר שלא להתייחס לעו"ד אייל בסרגליק שנטל סכום עתק ממשפחה קשת-יום לאחר שאבי המשפחה נרצח, כשהוא יודע שהכסף מומן על ידי הציבור הרחב כדי לסייע לה לשרוד כלכלית. בעקבות ההד הציבורי של הפרשה הסיר בסרגליק את מועמדותו לראשות הלשכה, אבל אין ספק שהפרשה לא הוסיפה כבוד למקצוע שלך.

"בעניין זה חשוב לי להגיד שהחריג לא מעיד על הכלל. אחת הסיבות לתמיכתי בעו"ד קנבל היא שלדעתי הנהגה נשית תמנע הרבה מהמבוכות שאנחנו רואים כיום מול עינינו".


כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן