"החיות של דודו" – מתנות חברתיות מחייכות לחג החנוכה

"החיות של דודו" – הוא מיזם חברתי המבוסס על ציוריו של עידו בנסמן, (DODO), נער בן 25, שלוקה באוטיזם. טל בנסמן, אמו של עידו, שהקימה את המיזם, מספרת לרגל חג החנוכה על המוצרים הנפלאים שתוכלו לרכוש ולהעניק כמתנות בעלות ערך מוסף

המיזם שהחל את דרכו לפני מספר שנים, ממוקם כיום בכפר סבא, בחנות קטנה ומטריפה שכל מוצריה מעוטרים בציוריו של עדו. טל, שהקימה את החנות כדי לספק מקום תעסוקה לבנה, צירפה במהלך השנים עשרות עבדים בעלי מוגבלות שמגיעים בכל בוקר לעבודה.

"האנשים שמגיעים לעבוד כאן, שוכחים מהצרות, יש להם בשביל מה לקום בבוקר. הקמתי את החנות לפני שעידו סיים את המסגרת הלימודית בגיל 20. המקום שהקמתי נותן מענה לבעלי מוגבלויות נוספים", אומרת טל.

החיות שמעטרות את המוצרים שנמכרים, צוירו על ידי עידו בילדותו. לכולן הבעה שמחה וידידותית, המשקפת את מצב רוחו של התמידי של עידו.

טל: "אנו מציעים מתנות ומוצרים לילדים הכוללים, חולצות, עיצובים לחדרי ילדים, מחזיקי מפתחות, כוסות, בובות ועוד. כל המוצרים מלווים במסרים של חברות וקבלת השונה – הכל מתוך עולמות התוכן של עידו שממשיך לצייר".

החנות אשר ממוקמת ברחוב התע"ש באזור התעשייה בכפר סבא, מציעה מתנות ייחודיות לכל עונות וחגי השנה. כעת מציעים עובדי המקום מתנות ייחודיות לחג החנוכה.

טל מספרת: "שעידו היה בן 10 הוא החל לצייר בקווים פשוטים. חיות צבעוניות, מתוקות להפליא, שגרמו לכולן להתפעלות והתרגשות. הציורים נשמרו בתיקייה, במשך 10 שנים. 'החיות של דודו' – הפכו להיות מקור גאווה לעידו ולחבריו, אשר מתפרנסים בכבוד מעסק זה. אנחנו מנסים להעלות את המודעות לשונה ולאחר דרך הציורים של עידו. המסר שלנו הוא בעיקר להורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים: כל ילד הוא סיפור הצלחה ובעל כישרון. צריך רק להאמין ולסייע לו לממש אותו".

מעוניינים לרכוש ולצפות במתנות? מוזמנים להיכנס לסרטון.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן