החיים הם נס

שהכל מתערבב כמו בסרט של אמיר קוסטוריצה – אדם חייב להחזיק בתקווה, להאמין שיהיה טוב ולבקש את זה. אילנה לוי דרור בת ה-82 שמתגוררת בבית גיל פז, מספרת על הניסים הקטנים שקורים לנו בכל יום ושאם נפתח את העיניים נראה אותם

החיים הם נס
אילנה לוי שמתגוררת בבית גיל פז, על הניסים הקטנים

"כשלא היה לי שכר דירה בעבר – התפללתי לאלוהים והוא שלח לי כסף מהפרשי מזונות. כשהתבגרתי, לא חלמתי לגור בדיור מוגן והנה אני חיה כן ונהנית מהחיים", אומרת לוי דרור, שמתארת את החיים כנס אחד גדול.

אילנה לוי דרור, אם ל-4 ילדים, ל-9 נכדים ו-5 נינים, ילידת פתח תקווה שבחרה להתגורר ב"בית גיל פז". לכפר סבא ניוז, היא מספרת על כך שחייה היו מורכבים מצרות, כאב וגם משמחות – כמו אצל כולנו. לדבריה, היא בחרה להביט סביב ולזהות את הניסים הקטנים שקורים לה בחיים.

כעיתונאית וותיקה, חיפשתי לרגל חג החנוכה, גם השנה, להביא בפני הקוראים שלנו סיפור על מעשה ניסים – שיעורר מעט תקווה בתקופה הקשה שאנו חווים כיום. כשהגעתי לראיין את אילנה, היא הסבירה לי בפשטות שזהו נס כשלעצמו שאנחנו חיים, קמים בבוקר, בייחוד בתקופה כזו. כשהיא החלה לגולל את סיפורה, נזכרתי בסרטו של אמיר קוסטוריצה, "החיים הם נס". סרט שבו הגיבור לוקה, בוחר באופטימיות ובאהבה למרות כל מה שקורה מסביבו – בנו החטוף, אשתו שברחה עם מאהבה והמלחמה הקשה בארצו. 

לוי דרור, בעבר אחות במקצועה, הייתה מסורבת גט במשך שנים. לדבריה לא היו לה חסכונות וכל חייה ניהלה מלחמת הישרדות. "חייתי במשך תקופה ארוכה 'מהיד אל הפה'. במשך 16 שנה הייתי מסורבת גט. בחרתי שלא להיאבק בבית משפט אלא להשקיע בעצמי, ללמוד והתפתח. גם כשהיה לי קשה, בחרתי להשקיע בבנייה ולא בהרס.

 

"כשלא היה לי שכר דירה בעבר - התפללתי לאלוהים והוא שלח לי כסף מהפרשי מזונות. כשהתבגרתי, לא חלמתי לגור בדיור מוגן והנה אני חיה כן ונהנית מהחיים", אומרת לוי דרור, שמתארת את החיים כנס אחד גדול.

קרו לי המון ניסים בחיים ועל שניים מהם אספר היום.

אחד מהם קרה לפני מספר שנים, כשלא היה לי אפשרות לשלם שכר דירה. איחרתי בתשלום ובעל הדירה התקשר לשאול מה קרה. הבטחתי לו שאשלם בעוד כיומיים כשבכלל לא ידעתי מהיכן אשיג את הכסף. אני זוכרת שלא היה לי כסף לאוטובוס. חשבתי לבקש הלוואה מקרוב משפחה אבל ויתרתי. התפללתי לאלוהים שישלח לי כסף כדי שלא אצטרך לבקש מאחרים. למחרת שקמתי, ניגשתי לתיבת הדואר – בכל פעם שאני פותחת אותה אני מבקשת שאקבל רק בשורות טובות. להפתעתי המתינה לי מעטפה עם שיק על סך 500 שקל. הופתעתי אך ידעתי שזה לא יספיק. למחרת שוב ניגשתי לתיבת הדואר ושוב המתינה לי מעטפה עם החותמת של מדינת ישראל – בתוכה היה שיק על סך 2500 שקל. סכום שהספיק לי לתשלום שכר הדירה באותו החודש". 

הסקרנת מהיכן הגיע הכסף?

"הכסף הגיע מהפרשי תשלומי המזונות שהמדינה חייבה את בעלי לשלם לי כשהייתי מסורבת גט. הפרשי תשלומי המזונות הגיעו בדיוק ברגע שבו הייתי זקוקה להם".  לוי דרור שחובקת משפחה נפלאה וחייה כיום בדיור מוגן ב"בית גיל פז" בכפר סבא – מקום שלדבריה מספק לה חיים מלאים בתרבות, חיי חברה ונוחות, מספרת שלא כל חייה חייתה כך. 

"רק בזכות נס הגעתי לכאן. בחיים לא חשבתי שבגיל הזקנה אגיע למקום כזה מפנק, היות ואין לי חסכונות או נכסים. אמי, זכורנה לברכה, חייה בסגפנות. לדוגמא – היא נהגה להרתיח בקומקום רק את הכוס שהיא שתתה. כשקבלנו את הצוואה שלה, נדהמנו לגלות שהיא הורישה לנו סכום כסף מכובד. אני ואחיי היינו בשוק. מסתבר שהיא חסכה כל חייה. בכינו על כך שכל חייה היא סבלה ולא נהנתה, אך מצד שמחנו על כך, כי הכסף עוזר לכל אחד מאתנו. מבחינתי זו הייתה הפתעה גמורה שגרמה לכך שאוכל להגיע לחיות כאן ב'בית גיל פז'. אני ממליצה לכולם לפתוח את העיניים ולזהות את המתנות שניתנות לנו – גם אם הן קטנות. החיים מייבאים לנו ניסים לא רק בחג החנוכה. לסיום אני רוצה לאחל לעם ישראל חג שמח ושכל החטופים ישובו הביתה בשלום".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן