היזמים מדלגים על הועדה המקומית

השבוע פורסם במיקומי כי הועדה המחוזית אישרה להפקדה בתנאים את תכנית ההתחדשות העירונית בשיכון עליה, מדוע בחר היזם לדלג על הועדה המקומית בדרך לאישור התכנית?

התחדשות עירונית בעליה - היזם בחר לדלג על הועדה המקומית

ועדת המשנה להתחדשות עירונית במחוז מרכז אישרה להפקדה בתנאים, את תכנית ההתחדשות עירונית ברחוב רמז בשכונת עלייה בכפר סבא, מה שחריג באישור היה הבחירה של היזם לפנות לוועדה המחוזית תוך שהוא מדלג על הועדה המקומית לתכנון ובניה. התכנית נידונה בוועדת המשנה לתכנון ובניה דיון עקרוני, אך לא הגיעה לדיון במליאה. בדיונים נקבעו אך פעמיים נדחו. בפועל נמנע הדיון הציבורי בתכנית שהיה אמור להיות משודר לציבור. החוק מתיר ליזמים לפנות לוועדה המחוזית שהחלטותיה גוברות על סמכות הועדה המקומית אם לא נערך דיון בבקשה במשך 60 יום מההגשה.

חבר המועצה פנחס כהנא פנה במכתב לראש העיר רפי סער בו כתב בין השאר "לדעתי לא ייתכן מצב שתכנית התחדשות לא תדון במליאה. איך ניתן לתקן עובדה זו? אם לא יהיה פתרון אחר, מציע שנדון בוועדה המקומית ואם יהיה צורך נגיש החלטתנו בהתנגדויות."

 חברת המועצה הדר לביא יו"ר סיעת כפר סבא מתקדמת אמרה: "גילינו בתדהמה שהעירייה ויתרה על האחריות והסמכות שיש לה בהשפעה על תכנון התחדשות עירונית חשובה, ואיפשרה ליזם להפקיד בועדה המחוזית תכנית לפי בחירתו. האם זו רשלנות מקצועית? האם עקיפת גופי התכנון העירוניים היה מכוון? בכל מקרה הפגיעה היא בתושבים ובעיר כולה"

מעיריית כפר סבא נמסר: "מדובר במידע שאינו מדויק. התוכנית נידונה בדיון עקרוני בוועדה המקומית, הפועלת ומקדמת תוכניות התחדשות עירונית ברחבי העיר. יזמי התוכנית בחרו מסיבותיהם הם לפנות לוועדה המחוזית להמשך קידומה והוועדה החליטה להפקידה בתנאים".

פנחס כהנא העירייה ויתרה על האחריות והסמכות שיש לה

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן