המועצה: יובל לוי

21 חברות וחברים מהווים את "הכנסת המקומית" של כפר סבא, מועצת העיר הנבחרת כל חמש שנים על ידי התושבים. הם מעורבים בפעילות הציבורית קשובים לתושבים, לוקחים חלק בוועדות ומתכנסים לאישור תקציב, חוקי עזר ועוד.

רובינו מכירים את ראש העיר, אבל מה באמת אנחנו יודעים על שאר האנשים שנבחרו על ידינו ומבקשים להציג עשייה וסדר יום. 

ב"כפר סבא ניוז" אנו מרימים את הכפפה ונציג בפניכם כל שבוע את הנבחרת הפוליטית של כפר סבא.

יובל וילנה לוי

שם: יובל לוי

סיעה: יו"ר סיעת תפוח

מתי נבחרתי למועצה:

אהוד יובל לוי נבחר לראשונה לכהונה במועצת העיר בשנת 2008 כחבר יחיד בסיעת תפו"ח, בשנת 2013 ובשנת 2018 התמודד על ראשות העיר.

קצת עלי:

הגחתי לעולם בבית היולדות הישן ברחוב גלר בשנת 1965. גדלתי בהרצליה, בן 55 כלכלן ועורך דין. את התואר בכלכלה השלמתי כאיש צעיר לפני  32 שנה באוניברסיטה העברית, לאחר סיום שרות צבאי בחיל אויר. את התואר במשפטים כבר למדתי כאדם בוגר, תוך כדי עבודה ואילוצים אחרים. זאת חוויה אחרת, מומלצת לאוהבי הז'אנר.

אני נשוי לילנה שעלתה לארץ מליטא ב 1990 ואב ל 4 ילדים,  שנים רבות עסקתי בשיקום חברות בארץ ובעולם. בעבודה הכרתי את אשתי, עובדת לשעבר בבנק וביחידה לסטטיסטיקה במשרד ממשלתי,  כשהגיעה כלקוחה למשרדים של החברה שבה עבדתי בכפר סבא. אני סייעתי להציל את החברה על 850 מקומות העבודה שפרנסה ברחבי הארץ ובאותה עת הרווחתי את הזכות להקים פה משפחה. זוגתי סחפה אותי לכפר סבא וכאן בנינו את הבית שלנו ואת משפחתנו.

תמיד הייתי פעיל ציבור. אמא שלי, מלכה ז"ל, היתה פעילת ציבור בחינוך עוד לפני שידעו מה זה. אבי, ששון ז"ל, היה מוותיקי סולל בונה, ההסתדרות ומפא"י ביישוב. ספגתי מהורי את האהבה למעורבות קהילתית ולהשפעה על החברה  בכל מקום שבו אני נמצא. בנעורי הייתי מדריך בצופי ים ומרכז השבט. הים הוא עדיין אהבה גדולה שלי כמדריך שייט וצולל ספורטיבי. 

הפעילות הציבורית בכפר סבא התחילה לפני כ 15 שנים. ביתי התקשתה להסתגל למערכת הלימודים הכללית, אני שהיתי בחו"ל לצרכי עבודה באותה תקופה ואשתי ניסתה להתמודד עם המנגנון העירוני בניסיון למצוא מסגרת לימודית מתאימה.

מצאנו את בית ספר "שובו" שנתן את המענה המדויק לבת שלי אבל עיריית כפר סבא הקשתה על בית הספר להתקיים, עיריית כפר סבא החליטה לא לתמוך בבתי ספר עצמאיים והפריעה לשיתוף הפעולה הייחודי של  משפחות העולים  החילוניות ששלחו את ילדיהם לבית ספר מסורתי של המגזר הדתי. שיתוף פעולה מולטילטרלי במיקרוקוסמוס כבר אמרתי ? 

אני הייתי רגיל לחיים במדינת חוק ליברלית ותומכת והייתי בשוק מההתנגדות לקיום בית הספר. החלטתי לסייע לבית הספר,  גם כשלימים המחיר הגיע לעזיבת התפקיד שכל כלכלן חולם עליו, וכך התחילה המעורבות הציבורית שלי בכפר סבא.

הבנתי שרק דרך פעילות פוליטית וחברות במועצת העיר אוכל וליצור את השינוי. רק לא הבנתי כמה קשה יהיה להכניס שינויים למערכת. 

בשנת 2008 הקימו חבריי עורך הדין כרמי אלברט, רו"ח גיתית קפלן שלו ויגאל לנדמן, יחד עם פעילים נוספים את סיעת תפו"ח- תרבות, פיתוח והעיקר חינוך.  

הרגשתי שאני בשל להיכנס לזירה הציבורית ולקחתי על עצמי להוביל את הסיעה בבחירות. כולם ניבאו לנו כישלון אבל הפתענו ונכנסתי למועצה.

מה אני אוהב בכפר סבא:

בשבילי כפר סבא היא עיר משפחתית, מי שגדל בה לא מבין את הייחוד של העיר, עיר קהילתית שבה חיים דורות של בנים ממשיכים לצד ההורים והסבים. כפר סבא  שמרה בעבר על בניה בתוכה ומכאן האווירה המשפחתית שלה למרות שהקהילה גדלה עם השנים.  כשלמדתי בירושלים אהבתי את האווירה הצנועה והמשפחתית, כשהגעתי לכפר סבא הרגשתי שוב את התחושה המשפחתית בעיר. קהילה חמה היא ערך חיוני לכל אדם. 

מה הייתי רוצה לשנות בכפר סבא:

שני התחומים בהם הייתי מעוניין ליצור שינוי הם החינוך והמשכיות דורית.

כפר סבא היתה עיר שהחינוך בה מתאפיין בכך שהמורים הגיעו לכל ילד,  הכיתות היו בגודל הגיוני, שמורה יכל להנות מהתהליך, ההשקעות בחינוך התממשו בתוספת תקנים ושעות הוראה,  ידעו ליצור זהות של המורה והתלמיד עם העיר. בכפר סבא הוכיחו את המשפט שכל ילד צריך מבוגר שיאמין בו.

הנושא השני הוא המשכיות, חשוב ליצור הזדמנות לכל זוג צעיר מכפר סבא לחזור ולגור בעיר בקרבת ההורים. לרשות המקומית יש כלים, באמצעות תכנון נכון, ליצור הזדמנויות לצעירי העיר להמשיך לגור בה.

חידוש מקורות התעסוקה המתקדמים בעיר והיצע חדש של מגורים לצעירים הם מפתח לקהילה בריאה.

פינה אהובה בכפר סבא:

מתפנק על גלידה פינגווין  ואוכל ביתי במסעדות בעיר. פינגוין זה הסמל המקומי שלי ושל ילדיי.

האם ראוי לתגמל חברי מועצה על עבודתם?

חברי המועצה משקיעים זמן רב בהתנדבות ובחיי הציבור ומעת לעת עושים מאמצים שעולים להם כסף רב.  יש ענין ציבורי לתת לחברי מועצה כלים למילוי תפקידם, כלים כמו החזר הוצאות ושרותי משרד. 

איזה מנהיג הוא מודל שלך לניהול ציבורי?

פנחס ספיר הוא הדמות ההיסטורית הראויה לחיקוי.  ספיר חי בצניעות כשכל משאבי הארץ הנבנית היו נתונים בידיו, הוא ראה את הציבור בגובה העיניים ועבד בלי הפסקה כדי לקדם את העיר והמדינה בתנאים בלתי אפשריים.

משפחת לוי:ילנה, ננה, יובל, ארי מיכאל, אומה ורומה

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן