המועצה: פליאה קטנר

21 חברות וחברים מהווים את "הכנסת המקומית" של כפר סבא, מועצת העיר הנבחרת כל חמש שנים על ידי התושבים. הם מעורבים בפעילות הציבורית קשובים לתושבים, לוקחים חלק בוועדות ומתכנסים לאישור תקציב, חוקי עזר ועוד.

רובינו מכירים את ראש העיר, אבל מה באמת אנחנו יודעים על שאר האנשים שנבחרו על ידינו ומבקשים להציג עשייה וסדר יום. 

ב"כפר סבא ניוז" אנו מרימים את הכפפה ונציג בפניכם כל שבוע את הנבחרת הפוליטית של כפר סבא.

צילום: יוליאן קטנר

שם: פליאה קטנר

סיעה: מר"צ

מתי נבחרתי למועצה:

נבחרתי לראשונה בשנת 2013 ושוב ב-2018.

קצת עלי:

אשת תקשורת ומדיה. בעלת תואר ראשון במגדר וספרות, תואר שני במנהל עסקים עם התמחות והסמכה כמבקרת פנים. בוגרת לימודי קופירייטינג, עריכת ווידאו, קורסי דירקטורים וממש עכשיו סיימתי לימודי שיווק בסושיאל מדיה באוניברסיטת סטנפורד. ממקימות אמצעי התקשורת פוליטקלי קוראת ועמותת מתפקדות. לשעבר עיתונאית בשלל אמצעי תקשורת ארציים (מאקו, ידיעות מגזינים, נענע10, חדשות הוט, קול ישראל), עורכת ראשית של פורטל איגי ודוברת ישראל חופשית.

כיום עצמאית בתחום, בדגש על פרויקטים חברתיים כמו ייעוץ תקשורתי לנערה הידועה בתקשורת כ"הנאנסת מהרצליה", שנפגעה על ידי מספר אנסים וניהול קמפיין מימון המון לטיפול עבורה, ניהול שפים למען השלום – ארגון שמטרתו לקרב אנשים מדתות ולאומים שונים באמצעות פעילות קולינרית כמו סדנאות בישול וסיורים, וכיום מובילה את הקמפיין משפחות רוצות להתאחד – למען איחוד בתקופת הקורונה בין אזרחים ישראלים לבני זוגם ובני משפחתם הנושאים דרכון זר. הקמפיין התחיל כישראלי וממנו נולד קמפיין בינלאומי. במסגרת הקמפיין גם עתרתי לבג"צ – וזכיתי. בעקבות הקמפיינים מדינות רבות, ביניהן ישראל, החלו לאפשר לבני זוג ובני משפחה זרים להכנס בגבולותיהן.

במועצה מחזיקה שלושה תיקים – קשרי חוץ, קהילה ובעלי חיים ושמחה לומר שלמרות תקופת הקורונה המגבילה הצלחתי להוציא לפועל פרויקטים בתחומים החברתיים המועדים לביטול בשל הפנדמיה כמו אירוע גאווה שנע בין השכונות במקום מצעד הגאווה הסטנדרטי שנאלצנו לבטל בשל הגבלות התקופה, אישור הקמת מרכז גאה, חידוש קשר עם עיריית גיינסוויל שבפלורידה אחרי שנים שלא הייתה פעילות משותפת וקיום פעילות חברתית מולה באמצעות הזום ועוד.

מה אני אוהבת בכפר סבא:

את המשפחתיות. למרות שאנחנו עיר לא קטנה איכשהו כולם מכירים את כולם, דבר שיוצר חמימות שאין במקומות אחרים.

מה הייתי רוצה לשנות בכפר סבא:

להפוך אותה לכמה שיותר פלורליסטית עם פעילויות לקהל החילוני. סיעת מרצ, הסיעה בה אני חברה, עושה זאת כיום.

מה הנושאים שחשוב לי כחברת מועצה לקדם וכיצד אני פועלת לקדם אותם:

כמובן שהתיקים שקיבלתי לידיי הם נושאים חשובים עבורי – קהילה, קשרי חוץ ובעלי חיים. אני פועלת לקדם אותם במסגרת העשייה שלי כחברת מועצה ומחזיקת תיקים. כפי שציינתי – אישרנו הקמת מרכז גאה, פעלתי לאישור עו"ס להט"ב, אנחנו מקפידים על עיקורים וסירוסים לחתולי קהילה והקפדתי על פעילות חוץ של העיר למרות הקורונה.

גם חשבתי מחוץ לקופסא והבאתי לקיומו של מצעד גאה במסגרת קורונה. אני רואה במפגש עם אנשים מתרבויות שונות משלנו חשיבות, בעיקר בגילאים צעירים, ופעילות כזו אני מקיימת במסגרת תיק קשרי החוץ, כמו גם פעילויות לימודיות על כפר סבא. כמו כן מאוד חשובה לי פעילות פלורליסטית ברחבי העיר והשנה במסגרת פעילות הסיעה שלי בעיר היו לנו שתי חנוכיות חילוניות נוסף על חנוכיות חב"ד, פעילות יום כיפור פלורליסטית ועוד.

פינה אהובה בכפר סבא:

אני ילידת כפר סבא וגדלתי ברחוב הגליל ולכן ביקור בו תמיד מחזיר אותי לילדות.

האם ראוי לתגמל חברי מועצה על עבודתם?

כן. המצב כיום בעייתי שכן רק מי שיכול להרשות לעצמו להיות חבר מועצה מנסה להיבחר, בעוד ששכבות מוחלשות, שצריכות לשים דגש על פרנסתן, מראש לא מנסות להתמודד ולא מייצגות עצמן. דמוקרטיה מלאה היא כזו שבה לא רק כל אחד יכול לבחור, אלא גם להיבחר.

צילום: תומר נויברג

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן