הנחישות משתלמת

נמנע איחוד כיתות ד בבית הספר ברנר בכפר סבא, הטלטלה שעברו תלמידי והורי שכבת ד בבית הספר ברנר היא דוגמא למאבק ציבורי מוצלח, התעקשות הורי בית הספר והתערבות עיריית כפר סבא הביאה לביטול ההחלטה על איחוד כיתות ד'

תלמידי ברנר, מאבק אזרחי מגיל צעיר

מאבק הורי ותלמידי שכבה ד בבית הספר ברנר הגיע לסיום מוצלח, תחילתו של האירוע היה החלטת משרד החינוך על צמצום השכבה ל3 כיתות בגלל  ירידת תקן התלמידים ל 101 במקום 103, המאבק הראשון הביא להתחיבות ששרת החינוך למנוע את האיחוד, שבועיים לפני פתיחת שנת הלימודים התבשרה מנהלת בית הספר כי משרד החינוך מתעקש על איחוד הכיתות מה שהוביל את הורי התלמידים לצאת למאבק נוסף שכלל השבתת הלימודים והפעלת לחץ ציבורי במטרה למנוע את ההחלטה.

אמש (12.9) בישר ראש העיר, רפי סער כי הגיע להסכמה עם שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, למציאת פתרון עבור תלמידי שכבת ד' בבית ספר ברנר.

במסגרת ההסכמות, יאשר משרד החינוך תוספת של מכסת שעות פדגוגיות שתאפשר את חלוקת הילדים בשכבה ד' ל-4 כיתות, במקום הצמצום המתוכנן של השכבה ל-3, כפי שייעד תחילה משרד החינוך. בעקבות החלטת משרד החינוך לצמצום כיתות בשכבת ד' של בית הספר, נכנס אגף החינוך בעיריית כפר סבא בהובלת ראש העיר לדיונים מול משרד החינוך במטרה למצוא פתרון מוסכם למען תלמידי ברנר.

רפי סער, ראש העיר: "אני שמח לבשר לתלמידי שכבת ד' בבית ספר ברנר ולהוריהם על מציאת פתרון מיטבי. החלטת משרד החינוך הייתה פוגעת ברווחה הפדגוגית והחברתית של התלמידים שלנו – על אחת כמה וכמה בעיצומו של משבר הקורונה. אני שמח מאוד שמאמצינו הרבים לפעול מול משרד החינוך נשאו פרי, ומודה להורים על אורך הרוח והתמיכה. אני רוצה להודות באופן אישי לשרת החינוך שגילתה גמישות ורגישות וסייעה במציאת הפתרון. לתלמידי כפר סבא מגיע את התנאים הכי טובים ואנו נמשיך לעשות הכול כדי להעניק להם אותם".

טל ברמן סגל יו"ר הנהגת ההורים בברנר - הנחישות משתלמת צילום: רן אמיר

אמש לאחר קבלת הבשורה על שינוי ההחלטה כתב יו"ר הנהגת ההורים טל ברמן סגל

"יש דברים שצריך להילחם עליהם. זה לא פשוט להילחם. אתה מתייאש הרבה פעמים בדרך, אתה חושב שאין סיכוי, ובכל זאת אתה ממשיך להילחם. עוזרים לך חברים, עוזרות לך נקודות בדרך שנותנות אנרגיה. לפעמים פוגעים בך מי שחשבת שהם חברים או מורידות לך נקודות שמורידות אנרגיה. אבל כשזה מצליח, אין כמו לנצח.

קהילת ההורים בבית הספר של עלמה הצליחה לקבל היום את האישור המיוחל להישאר 4 כיתות, כדי שהילדים שלנו יוכלו להתחיל את השנה בצורה טובה ולא לעבור טלטלות רגשיות.
יש המון דברים שלמדתי מהמאבק הזה, אבל בעיקר למדתי שאני מסוגל.
תודה רבה למי שתמך בנו בעיריית כפר סבא ובראשה רפי סער ואגף החינוך – מנהלת האגף אסנת חכמון, מנהלת מחלקת יסודיים אורית לייבוביץ וכלל העוסקים בדבר.
תודה על התמיכה גם מגורמים במשרד החינוך – מפקחת בית הספר גילה זילברשטיין.
וכמובן למנהלת בית הספר איריס אברהם וכל צוות בית הספר שעשה רבות למען הילדים לאורך כל הדרך.
תודה לכל מי שתמך בכל שלב ונתן עצה או אפילו רק התעניין.
הצלחנו.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן