זוכרים את כולם

זוכרים את כולם השנה יום הזיכרון המחיר גדול במיוחד ונוגע כמעט בכל בית מאז ה-7.10. לרגל ערב הזיכרון חזרנו אל הסיפורים הכואבים של האזרחים שנרצחו בידי החמאס ולגיבורים שנפלו כשהגנו המדינה

זוכרים את כולם
זוכרים את כולם 18 נופלים מכפר סבא במלחמה

פנינה בורנשטיין, יו"ר יד לבנים כפר סבא מספרת על תפקידה שהפך השנה לקשה ביותר בשל אירועי הטבח ופרוץ מלחמת חרבות ברזל. "מאז השביעי באוקטובר מושג השכול והאבל הפך לשונה וקשה יותר. מדובר בשנה מהקשות ביותר שידענו מאז קום המדינה. מאז אירועי הטבח ופרוץ המלחמה, נספו לקיר של בית יד לבנים עוד שבעה עשר שמות – שישה מקרב העיר כפר סבא ואחד עשר מהערים הסמוכות". 

לדברי בורנשטיין, מדובר בחללים ונרצחים שמונצחים בחדר הזיכרון של בית יד לבנים: "הקלפים שמתעדים את תמונותיהם ואופיים, מעידים על כך שכולם היו ערכיים", היא אומרת ומספרת על תעצומות הנפש שהיא והצוות של בית יד לבנים צרכים לגייס כדי לתמוך במשפחות של חללי צה"ל, הנרצחים והחטופים. 

לדבריה, בטקס יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה יקריאו קטעים שכתבו הנופלים עצמם, הוריהם יגידו קדיש על ילדיהם וידליקו את המשואה לזכרם. "אנחנו מזמינים את כל תושבי העיר להגיע לטקס ולחלוק כבוד ל-306 חללי צה"ל מכפר סבא. יהי זכרם ברוך. 

 

לימור צרפתי, אמה של סרן רון צרפתי, שתשתתף בטקס מספרת: "בתי רון בוגרת תיכון הרצוג והייתה קצינה בחיל האוויר. היא נרצחה במהלך מתקפת החמאס, במסיבה בסמוך לקיבוץ רעים. הירצחה של רון היה הדבר הכי נורא שיכול היה לקרות לנו. בתי נרצחה בהיותה בת 22.4 חודשים בלבד. רון היא בתי הבכורה ויש לנו עוד שני ילדים – רז ובר תאומים שאנחנו מסים להיות חזקים עבורם". 

כיצד אתם מנציחים אותה?

"רון הייתה רקדנית. לאחרונה היא הונצחה בתחרות הריקודים Hhi – תחרות בין לאומית של ריקודים, שם הראו קטעים מהריקודים שלה. כדי להעביר את המסר שלה – כתבנו הרצאה שנקראת 'הבא לאוהבך השקם לאוהבו' – זו הייתה צוואתה של רון שגדלה על ערכי הנתינה והפצת האור. ישנו גם ספר שנכתב על ידי סופרת שהתנדבה לכתוב את סיפורה של רון – היא נפגשה עם חבריה ובני המשפחה ויצרה סיפורים קצרים ומרגשים עליה. רון מאוד אהבה חומוס, נסענו למסעדה של ג'ינגי – שם הפרחנו בלונים ופגשנו את הפיג'מות שאותם היא ממש אהבה". 

 

זוכרים את כולם
סרן טל גרושקה ז"ל

זוכרים את הנופלים

סרן טל גרושקה ז"ל

בן 26, בוגר תיכון כצנלסון, מפקד פלוגה בגדוד 931 בחטיבת הנחל, נפל בעת מילוי תפקידו. טל היה מלח הארץ, הראשון להתנדב ואהוב על כולם. סרן טל גרושקה, נפל בקרב ביום כ"ב בתשרי תשפ"ד (7.10.2023). הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בכפר סבא. הותיר אחריו הורים וארבעה אחים. בנם של אדוה ויוסף. נולד ביום כ"א במרחשוון תשנ"ח (21.11.1997) בכפר סבא. אח לאיתי, יעל, איתי והדר. יהי זכרו ברוך.

 

מרינה אלמגור ז"ל

מרינה אלמגור ז"ל

אחות גמלאית, בת 76, אם וסבתא, תושבת השכונות הירוקות. ב-7.10 נרצחה באכזריות על ידי מחבלי החמאס ביישוב נתיב העשרה. נקברה בבית העלמין פרדס חיים. מרינה, אחות מוסמכת בטיפת חלב בעברה, אהבה לקרוא ספרים, ללמוד ולטייל. היא נולדה בזאגרב, יוגוסלביה לשעבר. בתום מלחמת העולם השנייה עלתה לארץ יחד עם הוריה, מדור מקימי מדינת ישראל. יהי זכרה ברוך.  

 

יעל רוזמן ז"ל

יעל רוזמן ז״ל

בת 26, בוגרת תיכון כצנלסון, תקציבאית מבריקה, הייתה מאופיינת בחיוך רחב על פניה. נקברה בבית העלמין פרדס חיים. יעל, שהייתה תקציבאית במשרד הפרסום יהושע\TBWA בבעלותו של איש הפרסום רמי יהושע – יצאה לחגוג במסיבה ברעים ונרצחה באכזריות. יהי זכרה ברוך.

 

רס"ן אוריאל ביבי ז"ל

רס"ן אוריאל ביבי ז"ל

בן 30, גדל והתחנך בכפר סבא, בוגר מדרשיית נעם. בנם של יעל ג'וליה וציון, נפל בקרב בתאריך ה-7.10. קצין בחטיבת הצנחנים, מצטיין הרמטכ"ל לשנת 2022. הובא למנוחות בבית -העלמין הצבאי כפר סבא. הותיר אחריו אישה, ילדים, הורים ואחיות.

 

סגן רון צרפתי ז"ל

סגן רון צרפתי ז"ל

בת 22, קצינת אבטחה במערך הבקרה האווירית, בוגרת בית הספר רמז, חטיבת שרת ותיכון הרצוג, גדלה והתחנכה בעיר. רון, תלמידה מצטיינת ומובילה חברתית, נרצחה במהלך שירותה הצבאי במסיבת נובה ברעים, נקברה בבית העלמין הצבאי בעיר. בתם הבכורה של לימור וארז. נולדה ביום י"ט בסיוון תס"א (10.6.2001) בכפר סבא. אחות לבר ורז. לאחר נפילתה הועלתה לדרגת סרן. יהי זכרה ברוך.

 

בן פישמן ז"ל

בן פישמן ז"ל

בן 21, תושב העיר כפר סבא, מהנדס מיזוג אוויר ראשי. בנם של אריה ואסיה ואחיו הקטן של טום. בוגר בית הספר סורקיס, חטיבת שז"ר ותיכון כצנלסון בעיר. נרצח באכזריות במסיבה בקיבוץ רעים על ידי מחבלי החמאס. בן, השתחרר לפני חודשיים משירות קרבי בצנחנים ונרצח בעת שבילה בפסטיבל נובה. נקבר בבית העלמין פרדס חיים. יהי זכרו ברוך.

 

איבון עדן פטריסיה רוביו ורגס ז"ל

בת 26, תושבת העיר, אמא לאביאל בן 4.5, נרצחה באכזריות במסיבת נובה בקיבוץ רעים על ידי מחבלי החמאס. איבון ז"ל, עלתה לישראל מקולומביה והתגוררה בילדותה עם הוריה, חוליו וגלוריה, בהר חומה – שם גם גידלה בהמשך את בנה הבכור. לפני מספר שנים עברה להתגורר בשרון עם בן זוגה, אנטוניו מסיאס ז"ל, שנרצח גם הוא במסיבה. שני ילדיה שוהים בימים אלה אצל המשפחה. נקברה בהר המנוחות בירושלים. יהי זכרה ברוך.

 

מסיאס מונטנו אנטוניו יניב ז"ל

בן 28, אנטוניו, כפי שכינו אותו, תושב העיר, עלה לישראל מקולומביה כשהיה פעוט. אביהם של אביאל בן ה-4.5 ועמנואלה בת ה-7, בן זוגה של איבון עדן פטריסיה רוביו ורגס בת ה-26 ז"ל. אנטוניו נרצח באכזריות עם בת זוגו במסיבה בקיבוץ רעים על ידי מחבלי החמאס. אנטוניו נקבר בבית העלמין פרדס חיים. יהי זכרו ברוך.

 

אביה גנוט

אביה גנוט ז"ל

בת 22, מכפר סבא, בוגרת חטיבת הראל ותיכון הרצוג, בתם של אלעד ויפעת. נרצחה באכזריות על ידי מחבלי החמאס במסיבה בקיבוץ רעים. אביה הייתה צעירה אהובה, חייכנית ומלאת חיים. התגוררה בשנים האחרונות בישוב צופים, נרצחה באכזריות לאחר שהשתתפה בפסטיבל לסמוך לקיבוץ רעים. נקברה בבית העלמין פרדס חיים. יהי זכרה ברוך.

 

רס"ן במיל אביתר כהן
רס"ן במיל אביתר כהן ז"ל

רס"ן במיל' אביתר כהן ז"ל

רב סרן אביתר כהן, נפל בקרב ביום כ"ז בכסלו תשפ"ד (10.12.2023). בן ארבעים ושתיים בנופלו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בכפר סבא. אבייתר, קצין הדרכה בגדוד 8111 חטיבה 5, נפל בעת מילוי תפקידו, בקרב ברצועת עזה. בנם של יפקי וישראל. נולד ביום ט"ו בניסן תשמ"א (19.4.1981) במושב הזורעים. אח לאפרת, אלדד, שמואל, אבישי ואלעזר. אביתר. נישא לתמר ולזוג נולדו ארבעה ילדים: דניאל, הדס, איתן ויובל. נקבר בבית העלמין הצבאי בעיר .יהי זיכרו ברוך.

 

סא"ל תומר גרינברג ז"ל

סא"ל תומר גרינברג ז"ל

בן 35, מג"ד גדוד 13 בחטיבת גולני, נפל בעת מילוי תפקידו, בקרב הקשה בשג'אעיה ברצועת עזה. תומר ז"ל, בנם של איזיק ועדינה, גדל והתחנך בכפר סבא, בוגר בית ספר אוסישקין, חטיבת בר לב ותיכון הרצוג, עבר להתגורר בקיבוץ אלמוג לאחר נישואיו. הוא הוביל בעוז ובנחישות את הגדוד עליו פיקד וספג אבדות קשים בקרבות. תומר נישא לאשירה ולזוג נולדה ילדה: ארבל. נפל בקרב ביום א' בטבת תשפ"ד (12.12.2023). בן שלושים וחמש בנופלו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים. יהי זכרו ברוך.

 

רס"ן משה אברהם בר-און ז"ל

רס"ן משה אברהם בר-און ז"ל

בן 23, מפקד פלוגה בגדוד 51 בחטיבת גולני, נפל בעת מילוי תפקידו, בקרב ברצועת עזה. משה ז"ל, בנם של דוד ומרילין, גדל והתחנך בבית הספר 'תורה ומדע' ובתיכון 'הרצוג' בכפר סבא. הוא עבר להתגורר עם משפחתו ברעננה לפני כשנתיים. משה נקבר בבית העלמין הצבאי ברחוב קלאוזנר ברעננה. יהי זכרו ברוך.

 

סמ"ר דניאל נחמני ז"ל

סמ"ר דניאל נחמני ז"ל

סמ"ר דניאל נחמני, בן 21, לוחם בגדוד 71, עוצבת 'ברק' (188). נפצע בתאריך 22.12.2023 במהלך פעילות מבצעית בצפון הארץ, ונפטר מפצעיו בתאריך 26/12/2023. דניאל ז"ל, בנם של יוסף ומיה, גיבור ישראל, גדל והתחנך בחטיבת בר לב ובתיכון רבין בכפר סבא, היה אהוב, חייכן ובעל ערכים של אהבת המולדת. נפגע בשתולה בתקרית שבה נהרג גם סמל עמית זיו ז"ל. נקבר בבית העלמין הצבאי בכפר סבא. יהי זכרו ברוך.

 

רסם (מיל.) נועם אשרהם

רס"ם (מיל') נועם אשרהם ז"ל

בן 37, תושב העיר, לוחם בפלס"ר 5352 עוצבת 'ראם' (179) נשוי לתמרה ואב לשלושה ילדים קטנים. נועם, שנלחם בגבורה ובעוז, נפטר מפצעיו ביום 16.1.2024, לאחר שנפצע באורח קשה בקרב במרכז רצועת עזה בתאריך 29.12.2023. נועם שגדל והתחנך בבנימינה – נקבר בבית העלמין בבנימינה.יהי זכרו ברוך.

 

רס"ל (מיל') זיו חן ז"ל

בן 27, תושב העיר, בוגר בית הספר עץ חיים ומכינת מדרשיית נעם בכפר סבא. לוחם מילואים בגדוד 630 בחטיבה הדרומית, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. זיו, נשוי, בנם של אברהם ורוזה, אח לרויטל, ענבר ואור. נלחם בגבורה ובעוז, נפל בתאריך 12.2.2023. הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בכפר סבא. יהי זכרו ברוך.

 

עוז דניאל

סמל עוז דניאל ז"ל

בן 19, תושב העיר, בוגר חטיבת בר לב ותיכון גלילי, לוחם בגדוד 77 בעוצבת 'סער מגולן', נחטף בידי החמאס והוכרז כחלל צה"ל  בתאריך ה-25.2.2023. עוז, בנם שלאמיר ומירב ואח להדר, היה מוזיקאי וגיטריסט. נקבר בבית העלמין הצברי בכפר סבא יהיה זכרו ברוך. 

 

ד"ר חגית רפאלי מישקין ז"ל

חגית, אם לשלושה, שגדלה והתחנכה בכפר סבא, הייתה ד"ר לחינוך, מורה ומחנכת בחטיבת השקמים ובתיכון הדמוקרטי בהוד השרון, וראש תוכנית תספ"ה במכון מופ"ת- לשילוב עובדי הוראה מהקהילה האתיופית במערכת החינוך. נרצחה בדרום על ידי החמאס ב-7.10.2023. נקברה בבית העלמין בנווה הדר, בהוד השרון. יהי זכרה ברוך. 

 

לי דור לוי ז"ל

בן 28, תושב העיר, בנם של גיטה ודוד, נרצח באכזריות יחד עם חברתו על ידי מחבלי החמאס. נקבר בבית העלמין בפרדסיה. יהי זכרו ברוך.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן