זיכרון בסלון 2021

חסרים עשרות סלונים שיארחו שורדי שואה, שיספרו את סיפורם

כ-70 ניצולי שואה בכפר סבא, המבקשים לספר את סיפורם ועדותם, נרשמו דרך "זיכרון בסלון" אך טרם נמצאו בתים מארחים. ייתכן שהשנה, בשל הקורונה, ישנה ירידה במספר הבתים המארחים. 

עיריית כפר סבא, באמצעות מינהלת גמלאים, אזרחים ותיקים ושורדי שואה, אגף קהילה וחברה, עמותת "אלומה", עמותת "סביון" ועמותת "זיכרון בסלון" קוראת לתושבות ולתושבי העיר להשתתף במיזם "זיכרון בסלון" ולארח בביתם ביום הזיכרון לשואה ולגבורה, שורדות ושורדי שואה תושבי העיר, שיספרו את סיפורם האישי. 

מפגשי זיכרון בסלון מתרחשים בכל העולם, בקהילות של ישראלים, יהודים ולא יהודים. בכפר סבא, בשנים האחרונות, השתתפו במיזם חשוב זה מאות מתושבות ותושבי העיר, ששמעו את הסיפורים המרגשים ולקחו חלק בדיון על זיכרון השואה. זיכרון בסלון הוא מסורת ישראלית המאפשרת לציין את יום הזיכרון לשואה בצורה משמעותית ואינטימית בסלון הבית, מרכזים קהילתיים, מועדוני גמלאים, בתי ספר ועוד, בין חברים ואורחים.

ראש העיר, רפי סער: "אני קורא לכל קהילת כפר סבא להתגייס למען המשך קיומו של הפרויקט החשוב הזה. חובת ההנצחה מוטלת על כל אחת ואחד מאיתנו, ואנו נעשה כל שביכולתנו כדי לתת במה לשורדים ולשורדות ולהשמיע את קולם".

תושבות ותושבים שיתנדבו לפתוח את ביתם, יזכו לליווי צמוד של גורמים מקצועיים וצוות מתנדבים מעמותת "זיכרון בסלון", שידריכו ויתנו כלים למארחים ולשורדים. הערב יתקיים באופן שמתאים לרוח הקהילה ומשקף את מגוון האנשים שהתקבצו בסלון, ובהתאם להנחיות, תוך חלוקת הערב לעדות, חלק אומנותי ושיח פתוח בין יושבי הסלון על חשיבות זיכרון השואה בהווה ובחברה שלנו. 

יו"ר מינהלת גמלאים, אזרחים ותיקים ושורדי שואה וחבר המועצה, אברהם (ממה) שיינפיין: "בשנה שעברה, בשל מגבלות הקורונה, נבצר מאיתנו לקיים את אירוח מיזם 'זיכרון בסלון' בבתי התושבים. מדובר במיזם חשוב מאין כמותו, המאפשר מפגש ישיר ומרגש עם השורדות והשורדים ואני קורא לתושבים להתנדב ולקחת חלק בפרויקט הנצחה זה".

תמי בן אור שורדת שואה, יו"ר עמותת אלומה: "תושבות ותושבי כפר סבא היקרים, זה שנים אנו מובילים באיכות וכמות את 'זיכרון בסלון'. אנא, תנו גם הפעם כתף וסלון. בעוד ימים אחדים אנחנו יוצאים לדרך. אני פונה אליכם מתוך לבי ללבכם, זו אחת הדרכים הנאורות הקשר האישי, להביט ישר לעיניכם ואתם מקשיבים לקורותינו בשואה. זו ההזדמנות האחרונה לחלקנו הגדול לספר את  האמת. יש לכם את הזכות הגדולה לשמוע ממקור ראשון את הסיפורים ולנו יש התקווה שאתם תהוו לנו לפה להעביר הלאה". 

 

המעוניינים לארח או להתארח בערב של "זיכרון בסלון" מוזמנים להיכנס לאתר של עמותת "זיכרון בסלון"

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן