חידון הציונות של כפר סבא

3 משפחות, 3 דורות זכו בחידון הציונות הרביעי של העיר, עלו לשלב המחוזי ואחת המשפחות עלתה לשלב הגמר הארצי

חידון הציונות הרביעי של כפר סבא. צילומים: עיריית כפר סבא
חידון הציונות הרביעי של כפר סבא. צילומים: עיריית כפר סבא

שלוש משפחות, שלושה דורות – זכו בחידון הציונות הרביעי של כפר סבא שהתקיים לאחרונה. חידון הציונות הפך למסורת עירונית אהובה, המצליחה לחבר בין הדורות ולהזכיר לכולנו בגאווה את השורשים והחיבור שלנו לארץ ישראל.  

החידון התקיים זו השנה הרביעית ביוזמתו של המשנה לראש העיר ומחזיק תיק הציונות, אורן כהן, ובשיתוף ההסתדרות הציונית, אגף קהילה וחברה, בית הדיור המוגן בעיר "מגדלי הים התיכון" בניהולה של עופרה אריאלי, ובניהולה של אורית בראון.

ראש העיר, רפי סער: "חידון הציונות, המאחד בין דור המייסדים של מדינת ישראל לדור העתיד שלנו, מהווה מקור לגאווה גדולה בעיר וחוויה משפחתית משותפת ומעצימה לסבים, סבתות ונכדיהם, תוך חיבור המשתתפים למורשת הישראלית ולסיפורי הגבורה. אני מודה לכל השותפים על קיומו ומברך את המשפחות הזוכות, ועל העפלתה של משפחת גולדל לשלב הגמר הארצי".

החידון התקיים השנה במתכונת מקוונות בדגש על הקשר הבין-דורי, במסגרתה התמודדו סבים וסבתות, יחד עם ילדיהם ונכדיהם, ועסק השנה במשפט אייכמן בהסכמי השלום, בכוחות ההגנה ובידע כללי בתחומי האומנות והמוזיקה. החידון התקיים בהנחייתו של עו"ד קובי סיד ובהשתתפות משפחות למפרט, ארגוב, שיבר, גולדל, פרידלנד ומשפחת בכרך – כולם תושבי העיר.

במקום הראשון זכתה משפחת גולדל, שכללה את סבתא חנה, הבן גדעון והנכד יובל. במקום השני זכתה משפחת שיבר עם הסבתא נירה, הכלה דגנית ברוסקי שיבר והנכדות הדר ורונה, ולמקום השלישי הגיעה משפחת בכרך, עם הסבא פטר, הבן רמי, הנכדה אורית והנינות ים ואריאל.

שלושת המשפחות עלו כאמור לשלב החידון המחוזי, ומשפחת גולדל העפילה לשלב הגמר הארצי, כאשר יש לציין כי זו השנה השנייה שמשפחה מכפר סבא עולה לשלב הגמר הארצי.

המשנה לראש העיר ומחזיק תיק הציונות אורן כהן: "מדי שנה אני נרגש מחדש עם קיומו של החידון, ובמיוחד השנה, כאשר חברו והשתתפו בו שלושה דורות מכל משפחה. מדובר בחידון העוסק בנושאים ערכיים וחשובים, בערכי הציונות ובערכי המשפחה. אני רוצה לברך את שלושת המשפחות הזוכות בתחרות ומאחל הצלחה רבה למשפחת גולדל שהעפילה לשלב הגמר הארצי".

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן