חינוך ובטחון כפר סבא בוועידת הרשויות המקומיות

כפר סבא הציגה בועידת הרשויות המקומיות את החדשנות בחינוך, רפי סער "חדשנות, ראיית המחר והובלת תלמידינו לעתיד מתקדם וטוב יותר – הם חלק בלתי נפרד מליבת מערכת החינוך הכפר סבאית"

 ועידת השלטון המקומי לחדשנות, המתקיימת מדי שנה ומפגישה בין בכירים ברשויות המקומיות בישראל ובעולם, הצגת פתרונות חדשניים ופורצי דרך בתחום המוניציפלי – תוך הצגת מנופי הצמיחה והפיתוח של הרשויות וכיצד הן מובילות חדשנות, יוזמה ויצירתיות לרווחת התושבים.
כפר סבא הקימה בועידה ביתן במסגרתו מוצגת השנה חדשנות בחינוך בעיר. במסגרת הביתן, מציגה כפר סבא את תוכנית שע"ר העיר (שותפיות, ערכים והרחבת אופקים) – מהלך עירוני ייחודי מסוגו ליצירת חוויית למידה אחרת של למידה עירונית רב-תחומית סביב נושא, לתלמידי חטיבות הביניים בעיר, המבוסס על עקרונות של שותפות, ערכים והרחבת אופקים.
מדובר במהלך במסגרתו כל חטיבה ותלמידיה בוחרים נושא שמעניין אותן, מתקיימים ימי למידה מרוכזים בנושא, כאשר בין הנושאים הנבחרים ניתן למצוא על הדרך ליצירת שוויון חברתי, כלכלי ומגדרי, חופש וחירות לעומת מגבלות, השפעת הכסף על חיינו, כיצד יוצרים שינוי חברתי ומשפיעים על דילמות ערכיות-חברתיות, עולם הדיגיטל ופרסום במדיות השונות תוך הבנה של השפעת הנורמות החברתיות על הסיפור האישי של כל אחד ואחת, זכויות האדם ועוד.

בנוסף, הוצג בביתן הכפר-סבאי, אותו מובילות עדי גולדשטיין ומנהלת אגף החינוך אסנת חכמון, תחת הכותרת כפר סבא Now, פרויקטים ייחודיים נוספים בבתי הספר בעיר, על ידי צוותי הוראה וחינוך ותלמידים ממגוון בתי הספר בעיר – המציגים את התוכניות החדשניות לאלפי המבקרים בוועידה, המתקיימת בגני התערוכה בתל אביב. כך למשל, מגמת המחשבים והסייבר מתיכון הרצוג, תוכנית Space Lab בחטיבת רמון, תוכנית האקלים העולמי בבית הספר סורקיס, מגמת בינה מלאכותית בתיכון רבין, מיזם יצירתיות בלמידה חווייתית בבית הספר בן גוריון, ותוכניות לימוד נוספות מתיכון כצנלסון (תוכנית הערכת למידה), חטיבת שז"ר, בית הספר אוסישקין עם תוכנית "אגרואוסישקין" שזכתה בחודש שעבר בפרס החינוך המחוזי, בית הספר ש"י עגנון ועוד.
יש לציין עוד, כי הביתן כולל הפעלה מאתגרת לתלמידים ומאפשר למבקרי הוועידה לנסות ולפתור אתגרים חכמים.
ראש העיר, רפי סער: "חדשנות, ראיית המחר והובלת תלמידינו לעתיד מתקדם וטוב יותר – הם חלק בלתי נפרד מליבת מערכת החינוך הכפר סבאית, הפועלת להובלת מנהיגות ערכית וחברתית בקרב ילדות וילדי העיר והכשרתם לשנים הבאות, בעידן טכנולוגי. העולם כולו מתמודד עם משברים כלכליים, אסונות טבע ומצבי קיצון בריאותיים, דוגמת נגיף הקורונה, ומי שמובילים את המשברים ונותנים מענה לתושבים הן הרשויות המקומיות. התפקיד שלנו הוא להבטיח לתושבינו יציבות, ביטחון ולקדם חדשנות וקיימות, תוך גילוי אחריות ושמירה על שגרה – למען העתיד של הדור הבא, למען עתיד ילדינו – וכך נמשיך לפעול בכל התחומים".
מנהלת אגף החינוך אסנת חכמון: "אני גאה להיות חלק מעיר השמה את החינוך במקום הראשון. אנחנו היחידים בתערוכה המציגים חינוך ומדברים חינוך, בין היתר באמצעות תלמידות ותלמידים מגיל יסודי ועד התיכון. כך למשל תלמידה מכיתה ג' שהציגה איך מבריאים את העולם ע"י חינוך וקיימות למבקרי התערוכה, ולצדה תלמיד מכיתה י"ב שהציג ניסוי בחלל. הרחבת הלב, גאוות היחידה וההתרגשות בקרב המבקרים בדוכן מורגשת ונאמרת בהודיה ממשתפי התערוכה".
עדי גולדשטיין, ממובילות הפרויקט בוועידה: "ועידת MuniExpo 2022 עוסקת בחדשנות אורבנית וקהילתית, ובחרנו להקים ביתן צבעוני ומזמין, המשקף את הייחודיות הקהילתית בעיר – המגיעה ממגוון מוסדות החינוך בכפר סבא ואשר יוצרת תוכן משמעותי המהדהד בקרב משתתפי התערוכה ומנהליה. אנחנו גאים להציג את העשייה הרבה, את הערכים ואת ההישגיים הלימודים, בשילוב הטכנולוגיה הכי מתקדמת של כפר סבא".

במסגרת הפאנל בו השתתף ראש עיריית כפר סבא רפי סער התייחס רפי סער לסוגיית הביטחון " אנחנו משקיעים הרבה בבטחון האישי, כפר סבא היא עיר תפר היא נמצאת קרוב לרשות הפלסטינאית אנחנו במערכות יחסים מאוד חזקות וטובת ואנחנו חיים בשלום. הנושא שיש רפיון משמעותי בנושא המשילות מרגישים את זה גם בעיר שלנו יש הרבה פעולות שקורות בגלל חולשתה של המשטרה ולכן העירייה הציבה תוכנית מאוד משמעותית של תגבור מצלמות ואבטחה ושוב זה מגיע תקציב העירייה במקום תקצוב של המדינה. אני צריך 30 שוטרים ולא 30 סיירים."

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן