חקירה פלילית נגד מפעל בראון בגין מטרדי הריח בשכונה הירוקה

המשרד להגנת הסביבה הודיע כי פתח בחקירה פלילית לבדיקת מפגעי הריח ממפעל בראון. החקירה היא המשכה של עתירה מנהלית שהגיש תושב השכונה הירוקה ערן ורנר יחד עם צוות אוויר נקי בשכונה הירוקה ביחס לבקשות חופש מידע שביקש ולאור סירובו של המשרד להעביר את המידע לידיו

המאבק נגד מפגעי הריח של מפעל בראון עולה שלב, בחודש פברואר 2021 הגיש ערן ורנר, תושב השכונה הירוקה וחבר בצוות אוויר נקי 2 בקשות חופש מידע למשרד להגנת הסביבה. בקשה אחת נגעה לשימוע שנערך למפעל בראון ובקשה שניה לקבלת כלל הדיווחים והתלונות של תושבים על מטרדי הריח בשכונה.

המשרד להגנת הסביבה נמנע מלהשיב לבקשות חופש המידע למרות שחלפו המועדים הקבועים בחוק תלונה של העותר ליחידה הממשלתית לחופש המידע לא הביא לגילוי המסמכים שנדרשו.  ורנר הגיש עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בירושלים בדרישה לחייב את המשרד למתן מענה לבקשות חופש המידע. בחודש אוקטובר הודיע המשרד להגנת הסביבה על סירובו למסור את המידע המבוקש משום שהוא שוקל הליך אכיפה וכי ״התיק מצוי בידי הייעוץ המשפטי של המחוז לצורך בחינה באם יש מקום להעביר את המידע הקיים בענייניו של המפעל לחקירת המשטרה הירוקה״ בעקבות התנהלות זו, נדרש המשרד להגנת הסביבה לשלם הוצאות משפט של 2,500 שח לעותר.

עתירה נוספת שהוגשה על ידי ורנר תקפה את חוקיות הסירוב לענות על בקשות חופש המידע. בשבוע שעבר, במועד בו נדרש המשרד להשיב לעתירה השניה הודיע המשרד כי בימים האחרונים חל שינוי משמעותי וביום 16.2.22 הוחלט על ידי הגורמים האמונים על הדבר לפתוח בחקירה פלילית על ידי "המשטרה הירוקה" כנגד מפעל בראון אשר בעניינו התבקש המידע בבקשות שבסימוכין. לאור השינוי המהותי במצב העובדתי כאמור המידע המבוקש מהווה כעת חומר חקירה והמשרד עומד בסירובו למסור אותו בנסיבות החדשות.

ורנר: המשרד להגנת הסביבה גורר רגליים בטיפול במפגעי הריח בשכונה הירוקה ופעל בניגוד לחוק כאשר התעלם מבקשות חופש המידע בפרט ביחס למידע החייב בפרסום. הגורמים שאמונים על שמירת איכות חיינו מתישים את התושבים, אבל אנחנו לא נרפה. אם יש אור בקצה המנהרה זה ההודעה שנפתחה חקירה של המשטרה הירוקה ועל זה נאמר מוטב מאוחר מאשר אף פעם. יחד עם זאת אין לי ספק שזמן רב עוד יעבור לפני שתהיה בשורה משמעותית בעניין לשכונה.

ערן ורנר: המשרד להגנת הסביבה גורר רגליים בטיפול במפגעי הריח בשכונה הירוקה
תושבי השכונה הירוקה לא מרפים מהמאבק על איכות הסביבה

כתבות נוספות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן