יהודה בן חמו נשלח לשנתיים מאסר בפועל

"קיים כיעור רב בשליחת יד בכספים שנועדו לסייע לנזקקים מעוטי יכולת, החלשים בחברה,
לארוחות חג בראש השנה ובפסח, בעוד שתפקידו של הנאשם כראש עירייה הוא לסייע להם"

בן חמו
יהודה בן חמו בזמן הארכת המעצר הראשונה

חמש שנים לאחר המעצר המתוקשר נגזר דינו של ראש עיריית כפר סבא לשעבר יהודה בן חמו, שנתיים מאסר בפועל 10 חודשים מאסר על תנאי  200 אלף ש"ח קנס. ביצוע גזר הדין  יחל ב19 ליוני.

בן חמו הואשם כי במהלך שנות כהונתו כראש העיר יצר מנגנון הונאה במסגרתו קיבל תרומות המיועדות לכאורה לנזקקי העיר, וזאת ללא שיתוף ועירוב של מחלקת הרווחה או גזבר העירייה. הפרקליטות כתבה בכתב האישום כי הנאשם, "ותוך שהוטעו לחשוב על ידי הנאשם ושלוחיו כי תרומותיהם יועברו כולן לנזקקי העיר, העבירו הקבלנים ואנשי העסקים, לאורך השנים, לידי הנאשם תווי קניה בסך כולל של כ- 607,500 שקלים. כאשר בחלק מתווי הקניה עשה הנאשם שימוש לצרכיו האישיים, בעוד שאת יתר תווי הקניה חילק לאנשים שונים בהתאם לראות עיניו. בין היתר חילק הנאשם את תווי הקניה, שקיבל כמתואר לעיל, למקורביו, עובדי לשכתו, עובדת משק ביתו, ולרבות לפעילי שכונות, עבור עצמם וכן לצורך חלוקה לתושבי העיר."

מתוך גזר הדין שניתן היום ".הנאשם הורשע בהכרעת דין, לאחר ניהול הליך הוכחות, בעבירות כדלקמן: באישום הראשון: ריבוי עבירות של גניבה בידי עובד ציבור, לפי סעיף 390 בחוק העונשין, תשל"ז-1977( להלן: "החוק" קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, לפי סעיף 415 סיפא בחוק; ומרמה והפרת אמונים, לפי סעיף 284 בחוק.
באישום השני: מרמה, ערמה ותחבולה 8 עבירות, לפי סעיף 220(5 )בפקודת מס הכנסה
באישום השלישי: מרמה והפרת אמונים ריבוי עבירות, לפי סעיף 284 בחוק.

השפט עמי קובו כתב בסיכום הדברים "הנאשם פגע בערכים של טוהר המידות ושמירת ניקיון כפיהם של משרתי הציבור, כמו גם פעילותו התקינה של המִנהל הציבורי, ויש בהם כדי לפגוע באמון הציבור במערכות השלטון. קיימת חומרה רבה במקרים שבהם נבחרי ציבור רמי דרג מנצלים את כוח המשרה ואת תפקידם הציבורי לשם הפקת טובות הנאה ולתועלתם האישית ומעדיפים את ענייניהם על פני האינטרס הציבורי שעליו הם אמונים, ותוך הפרת חובת הנאמנות לציבור. נפגע העבירה ממעשים אלה הוא הציבור בכללותו. בשל כך, הענישה בגין מעשים אלה בכללותם, מחייבת הטלת עונש מאסר מאחורי סורג ובריח לתקופה משמעותית. קיים כיעור רב בשליחת יד בכספים שנועדו לסייע לנזקקים מעוטי יכולת, החלשים בחברה, לארוחות חג בראש השנה ובפסח, בעוד שתפקידו של הנאשם כראש עירייה הוא לסייע להם. אין המדובר במעידה חד פעמית, אלא במעשים שנמשכו במשך שמונה שנים."

גורמים במערכת הפוליטית בכפר סבא אליהם פנינו ביקשו להמנע ממתן תגובה

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן