יום השואה הבינלאומי

עיריית כפר סבא יוצאת במיזם חדש לקראת יום השואה הבין-לאומי – תערוכת פריטים של שורדות ושורדי שואה בני העיר

כנס יום השואה הבין-לאומי בכפר סבא בשנה שעברה. צילום: עיריית כפר סבא

בימים אלה יוצאת עיריית כפר סבא בקול קורא, באמצעות מחלקת הנוער באגף קהילה וחברה, במסגרתו ייאספו פריטים של שורדות ושורדי שואה בנות ובני העיר, ואלה יוצגו בתערוכה ייחודית ומרגשת ביום השואה הבין-לאומי, שיתקיים השנה בתאריך 27.01.2021.

מדובר בפרויקט בהובלת בנות ובני הנוער מקבוצת המנהיגות "יד ביד", בשיתוף עמותת "אלומה" – להנצחה ולהנחלת מורשת השואה בישראל.

במסגרת המיזם, ייאספו פריטים של שורדות ושורדי שואה מכפר סבא, בין היתר מתכונים משפחתיים, תמונות ישנות, ציורים, חפצי נוי, יודאיקה, ספרים ופריטים אישיים – כאשר כל הפריטים יצולמו, יתועדו וייערכו לכדי תערוכה המשלבת זיכרון ואומנות, לצד סיפורים אישיים שיתלוו לכל פריט.

ראש העיר, רפי סער: "העיר כפר סבא, בה מתגוררים למעלה מ-1,750 שורדות ושורדי שואה, פועלת לאורך כל השנה להנצחת סיפורי הגבורה של מי ששרדו את הזוועות, ניצחו את הצורר הנאצי וזכו להקים בית ומשפחה במדינת ישראל. האחריות המוטלת על כל אחד ואחת מאיתנו היא לתעד כל עדות, להנציח את המורשת ולהיות מאוחדים, למען הדורות הבאים. המאבק באנטישמיות חייב להיות בראש סדר היום העולמי כל הזמן כדי להעביר מסר אחד וחד משמעי: לעולם לא עוד. נמשיך ונפעיל תוכניות רבות ומגוונות להנצחת ששת מיליון היהודים שנרצחו בזמן השואה, לתיעוד והוקרת השורדות והשורדים".

יום השואה הבין-לאומי, שהוכרז על ידי האו"ם בשנת 2005, מצוין בכפר סבא מדי שנה בכנס מיוחד, המתקיים ביוזמת מועצת הנוער העירונית, מועצת הנוער של העיר רעננה ועמותת אלומה. השירותים העירוניים אותם מקבלים שורדות ושורדי השואה בעיר כוללים בין היתר שירות למיצוי זכויות, מועדון חברתי, פרויקט בר מצווה, פרויקט תיעוד סיפורי החיים, תיאטרון עדות, פרויקט זיכרון בסלון, פרויקט "אבני נגף" בשיתוף תיכון רבין בעיר, שירות עד הבית לשורדות ושורדי שואה, מפגשים בין דוריים ועוד. 

מאז פרץ משבר הקורונה בישראל נמצאת העירייה בקשר מתמיד עם שורדות ושורדי השואה, בין היתר באמצעות בנות ובני נוער מתנדבים, הדורשים בשלומם של השורדות והשורדים, מעניקים סיוע בעת הצורך, מחלקים שי ועוד.

חבר המועצה ומחזיק תיק נוער, צעירים וקהילה, אמיר קולמן: "כדור שלישי לשואה, כנכד ל'שורדי אושוויץ' וכממונה על תחום הנוער בכפר סבא – אני רואה חשיבות רבה בשימור המורשת. נקודת הזמן הנוכחית מפרידה בין אלו שהכירו ושמעו את הסיפורים ממקור ראשון, לבין אלו שלעולם לא יכירו את שורדי השואה שחיו בינינו. אני שמח על המעורבות הרבה של הנוער שלנו בפרויקט חשוב זה, באמצעותו נחזק את זהותנו הלאומית ונמשיך להעביר את המורשת לדורות הבאים. כי 'לעולם לא עוד!'".

יו"ר אלומה כפר סבא, תמי בן אור: "כבכל שנה, עמותת אלומה, בשיתוף בני הנוער, מקיימים מפגש לציון יום השואה הבין-לאומי. התברכנו בבני נוער מקסימים, שצמאים למוצא פינו, מכבדים ומחבקים את שורדי השואה. לאור מגבלות הקורונה, העלו חברי קבוצת המנהיגות 'יד ביד' רעיון לפעילות ערכית וחווייתית, במסגרתה תוקם תערוכה של חפצים מצולמים מהשואה או על השואה. אני מודה לבנות ובני הנוער על היוזמה החשובה והיצירתיות, ונמשיך להפיק יחד פרויקטים מעוררי עניין להנצחת השואה".

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן