יש לנו דור מצוין

עיריית כפר סבא מקימה מרכז מצוינות למדעים בשיתוף מכון וייצמן בהשקעה של למעלה מ 40 מיליון שקל. ראש העיר רפי סער: "מדובר בפרויקט פורץ דרך המשלב ערכים חינוכיים, מדעיים וחברתיים גם יחד."

יש לנו דור מצויין
מרכז שוורץ רייסמן כפר סבא צילום: - חן אדריכלים ואדר' ירון קוטיק

מצטייני כפר סבא – התפקדו! בקרוב תוכלו להגיע למרכז מצוינות למדעים ולעשות צעד אחד קדימה לעבר מכון ויצמן.

מדובר במיזם חדשני ומהפכני, אותו מקדמים ראש העיר רפי סער, נשיא מכון ויצמן פרופ' אלון חן, נשיא מכון ויצמן לשעבר פרופ' דניאל זייפמן, מנכ"ל רשת מכוני שוורץ/רייסמן ד"ר רונן מיר, מנכ"ל העירייה, יובל בודניצקי, היזם והרוח החיה, ראש צוות ההיגוי העירוני אבי יבין-קלוגר וחבר ועד ההיגוי ערן ורנר, שמקדמים את המיזם בהתנדבות ומתוך מחויבות לקידום תלמידות ותלמידי העיר כפר סבא וקידום יזמות עירונית. המרכז שיהווה פארק מדע עירוני יוקם בסיוע של תרומות שגויסו המוערכת בעלות כוללת של כ-40 מיליון שקלים.

 

מרכז מצוינות שוורץ רייסמן כפר סבא
הנחת אבן פינה מרכז שוורץ רייסמן כפר סבא צילומים: אור דוגה

העבודה על המרכז החלה ברבעון הראשון של 2023 והיא אמורה להסתיים במחצית שנת 2025 כשהכיתות הראשונות ייפתחו כבר בספטמבר הקרוב.

ראש העיר רפי סער המלווה את הפרויקט מקרוב כבר משלב הגייתו:

"היכולת לקבץ יחד את מדעני העתיד של מדינת ישראל מבתי ספר בכפר סבא וסביבותיה, יהודים וערבים בצוותא, תוך מתן כלים חינוכיים, מדעיים וטכנולוגיים המתקדמים ביותר להצלחה כבר בגיל צעיר, היא היא הגשמת החלום הישראלי המשותף לכולנו. זוהי הסנונית הראשונה ואנו נוסיף ונשקיע גם בעתיד הקרוב והרחוק לטובת חינוך ילדי העיר ורווחתם".

שגיא חן מנכ"ל החברה הכלכלית כפר סבא
שגיא חן מנכ"ל החברה הכלכלית כפר סבא

שגיא חן מנכ"ל החברה כלכלית כפר סבא, מספר כי המרכז מהווה שיא חדש בפעילות החברה:

"עד היום בנינו מבני ציבור וחינוך רבים, אך זו הפעם הראשונה שאנחנו בונים מרכז מצוינות שמטרתו להנגיש ולהעלות ברמה נוספת את לימודי המדעים לתלמידי העיר".

מה המודל שעמד לנגד עיניכם בתכנון?

"המודל שעמד מולנו הוא של הגוף התורם,  מרכז 'שוורץ רייסמן' מייסודו של מכון ויצמן. זהו מודל שמבוסס על פרויקטים דומים בראשון לציון וברחובות כאשר בימים אלה מוקמים פרויקטים דומים באופקים ועכו. המורים שיובילו את הפעילות הלימודית במרכז יהיו מרביתם דוקטורנטים ממכון ויצמן, ובכך הקמת המרכז החדש לחינוך מדעי בכפר סבא תאפשר לתלמידים להרחיב דעת ולהיות לאזרחים תורמים ומובילים לחברה הישראלית. בנוסף המרכז יעניק חווית למידה חדשנית בחינוך מדעי – דבר שיעצב לילדות וילדי העיר עתיד טוב יותר".

איך המלחמה השפיעה על הבנייה?

"למזלנו, סיימנו את מרבית עבודות השלד, בהן מועסקים פועלים מהשטחים, לפני תחילת המלחמה. אנחנו עכשיו בשלב הגמרים, במסגרתו מועסקים פועלים ישראליים וזרים מחו״ל כמו אוקראינים ומולדביים".

המרכז יבנה בשלושה שלבים על שטח של 7 דונם בצומת הרחובות בן יהודה- תל חי בסמוך לחטיבת בר לב וסניף תנועת הנוער בני עקיבא. במסגרת הקמפוס של המיזם יוקם גם פארק מדע לרווחת ילדי העיר הצעירים. במרכז החדש קיים מאזן חניה במסגרתו מבוצע מתחם חניה בפרויקט הכולל 23 מקומות חניה ושתי חניות לנכים.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן