"כדי להצליח כהנהגת הורים צריך לדעת לעבוד עם כולם"

אתי בוים וסער ורדי יו"ר משותף העירונית של הנהגת ההורים בכפר סבא על שנה של יציאה מהקורונה ושיקום היחסים בין הורי כפר סבא להנהגת העיר ולמה הם מקדישים כל כך הרבה זמן בהתנדבות ראיון לשנה החדשה

אתי בוים וסער ורדי יו"ר משותף של הנהגת ההורים בכפר סבא צילום DMEDIA

למה יו"ר משותף?

אנחנו משלימים אחד את השניה, נבחרנו אחרי כמה שנים של מאבקים בתוך הנהגת ההורים, ובין ההורים לעירית כפר סבא. הנהגת ההורים היתה במשבר, משבר אמון. רצינו לעבוד בהסתכלות קדימה אל העתיד למען הילדים וההורים של כפר סבא.

אתי בוים  יו"ר הנהגת הורים תיכון כצנלסון, אמא ל 3 הצעיר, תלמיד י"ב כצנלסון. עצמאית בתחום דודי שמש ומיזוג אויר.

סער ורדי אב ל 3 בנות, הגדולה בכיתה ו באופירה נבון, האמצעית תלמידת ברנר כיתה ב. סופר ודובר מחוז דן פתח תקווה בכללית.

אתי בוים: "אנחנו משלימים בהסתכלות שלנו על כלל תלמידי העיר. אני פעילה  18 שנים בהנהגת ההורים העירונית, הנהגת ההורים עבורי היא חלק חשוב מהעשיה שלי, צמחתי דרכה. הסכמתי לכהן כיו"ר כשראיתי שחייבים להרים את הנהגת ההורים, לשקם את היחסים המעורערים מול עיריית כפר סבא."

 סער ורדי: " הניסיון והוותק של אתי וההיכרות האישית של 18 שנים, פותחת את הדלתות. לגבי, עסקתי שנים בקשר בין רשויות מקומיות לציבור, בין שלטון מקומי לתקשורת מקומית, יש לי ההסתכלות רחבה בכל הנוגע לעבודה של גופים ציבוריים מול הציבור. זה מה שהכניס אותי להנהגה. לפני כ5 שנים נכנסתי להנהגת הורים בברנר, השבוע נבחרתי בפעם השלישית ליו"ר הנהגת הורים אופירה נבון. אתי ואני משלימים את הכיסוי גם על היסודיים וגם על החטיבות העליונות."

למה צריך בכלל הנהגת הורים?

"יש הבדל בנקודת המבט על צרכי התלמידים בין הרשות המקומית, משרד החינוך וההורים. תפקיד ההנהגה לתווך ולדאוג לצרכים הפרטניים של ההורים והתלמידים מול המערכת. יש משולש, עיריה, מורים, הורים ובתי ספר.  הילדים וההורים חייבים ייצוג מול המערכת, גוף שתהיה לו יכולת השפעה על מקבלי ההחלטות ויבחן כל מקרה של מחלוקת – ומהצד השני גם לכיוון החיוב,  לקדם עשיה חיובית."

"אנחנו מעורבים כמעט בכל נושא, לעיתים מעורבים בביצוע ולעיתים רק מיודעים. לדוגמא, ועדת תשתיות שממונה על הסדר של שיפוצי מוסדות החינוך בעיר, מה קודם למה. העיריה קשובה לנו, לדוגמה תיכון גלילי סבל בחורף שעבר מהצפות. היה קושי לבצע את השיפוץ תוך כדי לימודים, השיפוץ תוזמן לחופש הגדול בזכות המעורבות של הנהגת ההורים. מה שמעיד על כך יש מענה ויש פרטנר בעירייה."

אתי: "ביולי אוגוסט ביקרתי בכל האתרים, ליוויתי את השיפוצים, רציתי לראות בעיניים שכל התכניות מתממשות."

איפה באה לידי ביטוי המעורבות שלכם בנושא גני הילדים?

בעקבות הצמצום במספר הילדים בעיר, היה ברור שאין ברירה אלא לצמצם את מספר הגנים. לבקשת ההנהגה התווספה אופציה להורים במעמד הרישום לבקש גנים ספציפיים. כתוצאה מכך, חל צמצום במספר גני הילדים שנסגרו, כאשר  6 גנים שהיו אמורים להסגר המשיכו לפעול. ועד הגנים היה שותף ומעורב. נלחמנו על כך שאחים יהיו באותו מתחם, אין יותר החלטות שרירותיות. זה מבחינתנו אחד ההישגים הבולטים בשנה החולפת.

רפי סער אסנת חכמון אתי בוים וסער ורדי, שיתוף פעולה מלא עם עיריית כפר סבא צילום: מעין גלילי

אתם ועד העובדים של התלמידים וההורים?

אתי: "ישבתי בכל ועדות הערעורים. כל נושא שעלה לדיון שמרנו על האינטרס של התלמיד. יש שיתוף פעולה מלא עם אסנת חכמון ויובל בודניצקי מנכ"ל העיריה.

סער: "לא בכל מאבק הצלחנו אבל, לא כל נושא הפכנו למאבק, היו נושאים רבים שהצלחנו לפתור לפני שהפכו לעימות."

אחת הסערות בקיץ הייתה סביב זהות מנהלת בית ספר גורדון. מה הייתה המעורבות שלכם?

המחלוקת סביב מנהלת גורדון ערכה מספר חודשים, אנחנו פעלנו ברגישות מאחורי הקלעים על מנת לפתור את הבעיה. מה שחשוב היה שפתיחת שנת הלימודים לא תפגע,  אחת הסיבות שלא נרתמנו באופן גלוי  למאבק הפומבי היה שהמאבק היה פרסונלי לא מקצועי. התרבות של תקיפה פרסונלית פסולה בעינינו.

אתם מעורבים גם בתכנים הפדגוגיים?

 אנחנו שותפים להצגתם ויש להנהגת ההורים מקום להביע את דעתה. לאסנת חכמון, מנהלת אגף החינוך יש הרבה תרומה. יש אווירה נעימה ויש עם מי לעבוד. יש קשב. עיריית כפר סבא  הבינה ששיתוף פעולה עם הנהגת הורים הוא רק לטובת תלמידי העיר ולא נגדם. יש הדברות פוריה. 

איזה עוד הישגים היו לכם בשנה האחרונה?

כל נושא ההחזרים הכספיים לילדי הצהרונים על תקופת הבידודים ההמונית, בחודשים ינואר פברואר. דאגנו בשיתוך ועד הגנים שבתקופת הבידודים הגדולה ההורים יקבלו החזרים כמעט באופן מיידי.  פתיחת איזורי רישום לכיתות א. הפרוייקט נעשה בשיתוף וליוי הנהגת ההורים וזכה להצלחה. יש אפשרות להירשם לכל בתי ספר לא רק ליד הבית. כל בית ספר יצר תכניות ייחודיות על מנת ליצור ביקושים. זה יצר מנעד גדול יותר של אפשרויות לתלמידים. הצלחנו להגיע למצב בו כמעט כולם קיבלו מענה חיובי לבקשות שלהם. ההנהגה מעורבת בשיבוצים, שיקפנו לעיריית כפר סבא את רצונות ההורים.

מה עם מצוקת ההסעות יש פתרון?

"יש חוסר גדול של הסעות, הוא נובע בעיקר ממצוקת תחבורה ארצית שהובילה למצוקת הסעות.  המבנה של מערכת החינוך בחטיבות העליונות בכפר סבא בעייתי בהיבט התפעולי. ירדנו לשטח לראות את ההסעות, פעלנו לדירוג שעת ההתחלה של הלימודים על מנת לצמצם את העומסים."

האתגר שלנו לא להיות נציגים של פוליטיקאים אלא נציגי ההורים.

איזה פרוייקט אתם גאים בו במיוחד?

אתי: "פרויקט ההזנה, הגיעו פניות רבות על חוסר שביעות רצון של תלמידי הצהרונים בבתי הספר מהמזון. יזמנו פניה לעיריית כפר סבא במטרה ליצור האחדה של המזון בין ילדי הגנים לילדי בתי הספר.  הנהגת העיריה קיבלה במשך שבוע אתמה שהוביל ליצירת מכרז חדש והיינו מעורבים בבחירת הזכיין."

איך אתם מסכמים את השנה ומה התוכניות לשנה החדשה?

אתי: "ב 10 חודשים נגענו בכל הנושאים, הסעות שיפוצים, מזון, שיבוצים התעסקות יומיומית בנושאים רבים וטיפול בעשרות בעיות פרטניות של הורים ותלמידים."

סער: "אני שמח שהנהגת ההורים המשותפת יצרה שינוי באווירה ובאופן בו ההורים התלמידים ועיריית כפר סבא פועלים על מנת לשפר את מערכת החינוך בעיר."

ומה התוכניות להמשך?

סער: " לסיים את השנה השניה עם הישגים לא פחותים ממה שהשגנו השנה, והעתיד פתוח.

אתי: "זו השנה האחרונה שלי במערכת החינוך בעיר. אמשיך להיות פעילה כי זה האופי שלי להיות פעילה חברתית."

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן