כוכב שביט

שביט שיפרמן מכפר סבא, זכתה במקום ראשון באליפות ישראל בענף הסיף. ל"כפר סבא ניוז" היא מספרת על רגעי הזכייה וחלומה להגיע לאולימפיאדה

כוכב שביט
שביט שפירמן - אלופת סייף מקומית

כוכב שביט, שביט שיפרמן תושבת כפר סבא, תלמידה בבית הספר למחוננים אופירה נבון, זכתה במקום הראשון בקטגוריית הילדים עד גיל 12 באליפות ישראל לסיף. "התחלתי להתאמן לפני שלוש שנים. ממש רציתי לנצח וחלמתי על הרגע הזה. היעד הבא שלי הוא האולימפיאדה", היא אומרת. 

שביט, מתאמנת במועדון הסיף – הפועל כפר סבא, התאהבה בסיף לאחר שהתלוותה לאימון של אחיה הגדול. "הגעתי לצפות באחי משחק והתאהבתי. בקשתי מההורים שלי שירשמו אותי לשיעור ניסיון ומאז אני לא עוזבת את הרומח". 

כשהיא לא באימונים ניתן למצוא אותה מציירת, מנגנת ומשקיעה בלימודיה. "אני מנסה לשלב הכל – להיפגש עם חברים שמפרגנים לי, להספיק לצייר ולנגן , דברים שהם גם חלק מחיי". 

איזה מסר את רוצה להעביר לילדים ובני נוער שעוסקים בספורט תחרותי?

"אני לא מיוחדת ושונה מאף אחד. התחלתי מאפס עד שהגעתי לאליפות. אני פשוט משקיעה בסיף שלוש פעמים בשבוע במשך ארבע שעות. זרחתי מהרגע הראשון שהחזקתי את רומח. אני מאמינה שאם אוהבים משהו ועובדים בשבילו אז מגיעים להישגים". 

חשבת שתזכי?

"לא הייתי בטוחה בזה עד שזה קרה. התאמנתי המון והאמנתי שאצליח. כשהודיעו שזכיתי שמחתי והתרגשתי מאוד. אני חושבת שזה קרה גם כי אני אוהבת את הסיף מאוד, וגם בגלל שהאמנתי בעצמי ועבדתי על זה קשה. המועדון שאני נמצאת בו חיזק אותי ותמך בי. אני חייבת תודה למאמן שלי רועי רוזנפלד שאימן ותמך בי. מדובר במועדון שהוא גם חברתי וכרגע נפתחת הרשמה לילדים חדשים. אני ממליצה לכל ילד וילדה להגיע לשיעור ניסיון". 

מאמנה של שביט – רועי רוזנפלד, מאמן במועדון כחמש שנים ואחראי על אגף הצעירים במועדון: "מדובר בילדה שנתנה את כל כולה לסיף. במועדון ישנם קבוצות תחרותיות והישגיות וקבוצות שהן יותר חברתיות שלומדות סיף כחוג וכתחביב. שביט לקחה את עניין הסיף צעד אחד קדימה. היא ילדה מקסימה וחרוצה שמתמידה באימונים ואני מאמין שהיא תגיע רחוק". 

עד כמה ילדים באמת מתעניינים היום בסיף, לא מדובר בענף פופולארי כמו ענפי ספורט אחרים? 

"כמובן שחוגי כדורגל וכדורסל הם ענפי ספורט שיותר בולטים בישראל.  הסיף פחות תקשורתי אבל ישראל מגיעה למקומות מאוד יפים בעולם. המועדון שלנו מהווה גם קהילה חברתית לילדים שמטפחת אותם, מעלה להם את הביטחון עצמי ובין היתר מובילה אותם להישגים בענף". 

לדברי רוזנפלד, המועדון מחולק לקבוצות גיל, בניהן גם קבוצות של בוגרים. כרגע החלה הרשמה לשנה הבאה והמועדון מזמין את התושבים להגיע לשיעור ניסיון. 

רן, אביה של שביט: "מדובר בענף שמביא כבוד למדינה אך עדיין לא זוכה למימון ראוי מצד גורמים במדינה. המועדון בכפר סבא זוכה לתמיכה מאיגוד הסיף הארצי ומעיריית כפר סבא. התקצוב שמספקים לו לא מכסה את כל ההוצאות. המועדון זקוק לתקצוב נוסף ונשמח לספונסרים שירימו את הכפפה ויסייעו לילדים שלנו להמשיך בהישגים שלהם".  

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן