כפר סבאים מכריזים: "חרם? לא בעיר שלי!"

קמפיין העלאת מודעות ותוכנית עומק רב שנתית – עיריית כפר סבא נגד חרמות ובריונות

על רקע עליית האלימות בקרב בני נוער ברחבי הארץ, יוצאת עיריית כפר סבא בקמפיין נרחב נגד חרמות ובריונות בקרב תלמידים. הקמפיין בהובלת הרשות העירונית למאבק באלימות סמים ואלכוהול ואגף החינוך עולה בימים אלה על גבי שלטי חוצות ובדיגיטל, ומתמקד בהעלאת המודעות לאלימות ובמיגורה.

בתוך כך, מציגה עיריית כפר סבא את התוכנית העירונית למוגנות תלמידים ברשת ומחוצה, ע"פ שכבות הגיל השונות החל מגיל היסודי ועד לתיכון. התוכנית הנה רב שנתית ומתמקדת באלימות ברשת, הפצת מידע שיקרי וחרמות. התכנים מותאמי גיל וכוללים גם הכשרות של הצוות החינוכי והרצאות להורים, במטרה לצמצם התנהגויות פוגעניות. זאת מתוך ההבנה כי שינוי אמיתי יכול להתבצע רק באמצעות מעורבות מלאה, הן של התא המשפחתי והן של מערכת החינוך.

על פי התוכנית העירונית: בתי הספר היסודיים יתמקדו בנושא מניעת פגיעות מיניות בילדים, בריונות ברשת ומניעת חרמות; בחטיבות הביניים, ישוחחו עם בני הנוער על שימוש בחומרים ממכרים ועל ראשית יחסים זוגיים, לרבות דגשים על מה כוללת מערכת יחסים בריאה לעומת מערכת יחסים פוגענית; בבתי ספר התיכון תתמקד הפעילות בחומרים ממכרים, השילוב בין נהיגה עם חומרים ממכרים (בשיתוף הרשות לבטיחות בדרכים), וקיום סדנאות בנושא מערכות יחסים ויחסי מין בריאים.

עוד במסגרת הקמפיין אשר נערך בסימן "כפרסבאיםעוצריםאתהחרם_הבא", ולצורך חיזוק המודעות לסוגיית החרמות והוקעת התופעה, גייסה העירייה שורה של מובילי דעה כפר-סבאים, ביניהם: קווין רובין, שחקן יוטיובר וכוכב רשת; ניקול ראידמן, מתעמלת אמנותית בנבחרת ישראל; נבו עמרני, שחקן קומיקאי וכוכב רשת; אלי אליהו, יוטיובר; קים בן שמעון, כוכבת רשת ונועם גרשוני, אלוף פאראלימפי בטניס, נבחרת ישראל.

בתוך כך, יצר אגף החינוך אמנה המוקיעה את תופעת החרמות וכוללת שורה של התחייבויות המקדשות את ערכי החברות, כבוד הדדי וקבלת השונה. האמנה תתלה בכניסה לכל בתי הספר בעיר, וכן יתקיימו שיעורי חינוך אשר יוקדשו לנושא החשוב. בנוסף, ייערך מפגש מיוחד בחטיבת אלון בהשתתפות ראש העיר, רפי סער אשר יכלול שיח על נושא החרמות ובריונות.

רפי סער, ראש העיר: "עיריית כפר סבא בשיתוף בתי הספר, מובילה תכנית אסטרטגית נרחבת כחלק מהמאבק העירוני באלימות הגוברת ובחרמות. בחרנו להקדיש את חודש נובמבר להעלאת מודעות הציבור לנושא, וחיזוק העשייה העירונית אשר נעשית לאורך כל השנה. כפר סבא לא תגלה כל סבלנות לשום תופעת חרם או בריונות כלפי אף תלמיד, לא במסגרת מוסדות החינוך ולא מחוצה להן. זוהי אחריות משותפת – של קהילת ההורים, מערכת החינוך והעירייה על מנת לשים סוף לתופעות שכאלה, ולחזק את ערכי החברות והסובלנות בקרב בני הנוער והאוכלוסייה כולה".

שני חן כהן, מנהלת הרשות העירונית למאבק באלימות סמים ואלכוהול: "אנו ערים בשנתיים החולפות למגמת עלייה כוללת בחברה הישראלית בהתנהגויות סיכון לרבות אלימות שחווה גם הצוות החינוכי, עדים לראשית שימוש בחומרים ממכרים בגילאים צעירים יותר וגם לטכנולוגיה שלצד היתרונות שבה טמונות בה גם סכנות – תופעות הביוש, החרם וההשפלה לעיני רבים ברשתות החברתיות. החינוך לערכים של אמפתיה, עזרה לזולת ולא לעמוד מנגד הם בראש מעינינו וחשובים לנו לפני הכל. חובה עלינו לעסוק בדברים האלו כבר היום, כולנו יחד במלוא הרצינות – הורים, מורים, אכיפה, אנשי טיפול וקהילה".

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן