כפר סבא עיר של נשים: 76% מעובדות העירייה ו 66% ממשרות הניהול בעירייה – נשים

כפר סבא מציינת את יום האישה  כאשר אירועי יום האישה יתפרסו בעיר על פני חודש וייפתחו בחשיפת קיר המלחינות – יוזמה ייחודית להעלאת המודעות לנשים מלחינות בקונסרבטוריון העירוני, חתימה על אמנה ראשונה מסוגה לתרבות שוויונית ופתיחת תערוכת "מגדר בג'ינס"

 

פורום יועצות לשוויון מגדרי בכפר סבא (התמונה צולמה טרום תקופת הקורונה). צילום: עיריית כפר סבא
פורום יועצות לשוויון מגדרי בכפר סבא (התמונה צולמה טרום תקופת הקורונה). צילום: עיריית כפר סבא

לרגל יום האישה הבין-לאומי, נאספו מספר נתונים מעניינים על הנשים בכפר סבא ועל שיעורן של הנשים המועסקות בעירייה, בין היתר בתפקידי ניהול בכירים.

בכפר סבא מתגוררות כיום 65,462 נשים, לעומת 62,245 גברים. 13,521 הן נשים בגיל 18-40, 15,370 הן נשים מעל גיל 60 ו-3,340 הן נערות בגיל 13-17.

בעיריית כפר סבא עומד שיעורן של הנשים על 76 אחוז מכלל עובדות ועובדי העירייה. 66 אחוז מתפקידי הניהול בעירייה מאוישים על ידי נשים, כאשר בניהול מחלקות העירייה ניתן למצוא 49 נשים לעומת 29 גברים, 8 סגניות מנהלות ומנהלי אגפים ומספר דומה של גברים ונשים בניהול אגפים – 10 ו-9.

ראש העיר, רפי סער: "לאורך שנים רבות בהיסטוריה של המין האנושי, הודרו נשים מתפקידים בכירים, שכרן היה נמוך באופן משמעותי לעומת גברים, נאסר עליהן לבחור ועוד. המצב השתפר עם השנים אך הוא עדיין אינו אידיאלי או שוויוני וחובה עלינו לפעול ולקדם שוויון מגדרי מלא בין גברים ונשים בכל תחומי החיים, וכך נמשיך לעשות – למען הבנות שלנו, התלמידות שלנו ומנהיגות המחר".

חברת מועצת העיר, יו"ר מועצת הנשים ומחזיקת תיק התרבות, עו"ד עדי לוי-סקופ: "האמנה לקידום תרבות שוויונית היא מיזם ארצי ייחודי ופורץ דרך של כפר סבא, שמטרתו לקדם חברה מתוקנת ושוויונית, המאפשרת לכל אחת ואחד בה למצות את הפוטנציאל האישי שלה ושלו בכל תחומי החיים בכלל, ובתחום התרבות והאומנות בפרט. מספר הנשים המתגוררות בעיר כפר סבא מוכיח את כוחנו להוביל שינוי אמיתי, שבא לידי ביטוי בשדרת הניהולית בעירייה. אני מודה לכל השותפים והשותפות על קידום השוויון בין נשים לגברים בכל תחומי החיים ומזמינה את כל תושבי ותושבות העיר להצטרף אלינו לפסטיבל תרבות שוויונית במהלך כל חודש האישה הבין-לאומי, ולכל העשייה".

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן