לא יכול זו אמונה לא מציאות

רגע לפני קבלת דרגת סגן אלוף עצרה הדס וילף את המרוץ לנסיעה ארוכה לארצות הברית כשהיא חזרה היא מצאה את היעוד האמיתי שלה, על קריירה ומציאת יעוד על NLP והחיים עצמם, הדרך עברה בפסגת הקילימנג'רו

הדס וילף צילום: ענת גבע שרון

.

הדס וילף, תושבת כפר סבא, ילידת 73',  נשואה אמא ל 3,  עצרה באמצע הדרך ושינתה כיוון. אחרי 18 שנות קריירה צבאית ורגע לפני קבלת דרגת סגן אלוף נסעה עם משפחתה, בהחלטה משותפת בעקבות התפקיד של אב המשפחה, ל-4 שנים בארצות הברית.

לא היה קשה לעצור את המרוץ?

"לא. הייתה לי קריירה צבאית מרתקת בעיקר בתחום קשרי החוץ כאשר התפקיד האחרון היה תחום קשרים בינלאומיים אסטרטגיים. כשהגענו לנקודת ההחלטה הלכתי איתה. זו היתה בחירה לגמרי מודעת לעשות שינוי, זו הדרך שבה אני מנהלת את חיי ומאמנת לפיה, לא לקבל החלטות מתוך מסלול שנקבע מראש אלא לפי ההחלטה הנכונה."

איך הגעת לאימון ו NLP?

 "אני אדם יסודי ועושה את כל הדרך בלי קיצורים. כשחזרנו בחרתי ללמוד אימון. למדתי אימון באוניברסיטת חיפה ונחשפתי לעולם ה NLP. בלי קיצורי דרך, עברתי את כל הדרך קורסים וההכשרות, כדי להיות יועצת ומאמנת טובה."

מה זה בעצם אימון?

 אימון הוא תהליך ממוקד במטרה לסייע להשיג מטרה ספציפית, מוגדרת וממוקדת. את המטרה מגדירים מראש.  אני עובדת בגישת ה- NLP, בשילוב פרקטיקות וטכניקות המושתתות על עולם הפסיכולוגיה החיובית. כולנו, נמצאים בכל רגע בהתלבטות ובבחירה, לא כל החלטה דורשת תהליך אימון אבל יש צמתים משמעותיים בחיים בהם תהליכי אימון מסייעים בקבלת החלטות. כולנו  חווים אתגרים, קשיים ומורכבויות, או חשים כי הגענו למבוי סתום בתחומי החיים השונים, כגון קריירה, חיי משפחה, לימודים, יחסים בני בני זוג, יחסים עם ילדים  או מתבגרים.

מה זה בעצם NLP?

הגישה, המוגדרת לעיתים כ “המדריך למשתמש במח” או “חקר מדע המצויינות”, הגישה התפתחה מתוך בחינה מעמיקה של אנשים מצליחים בתחומים שונים. נבחנה השאלה “איך הם עושים מה שהם עושים?” מתוך ההבנה שכל התנהגות היא נלמדת ונרכשת.

הרעיון הוא לבחון כיצד אנחנו פועלים, לבחון את “האוטומטים” שלנו, תבניות הפעולה שלנו ולשכפל אסטרטגיות שמועילות ומיטביות איתנו ולהכחיד התנהגויות שלא מקדמות אותנו, אמונות מגבילות ולשחרר תקיעויות.

NLP – Neuro Linguistic Programming

נוירו – הבנה כיצד המוח שלנו קולט מידע באמצעות החושים וכיצד מקדד ומאחסן אותו.

לינגוויסטיק – התפקיד החשוב שיש לשפה בה אנו משתמשים בעיצוב החוויה וכיצד הדרך בה אנו מדברים וחושבים משפיעה על ההתנהגות שלנו.

פרוגרמינג – התכנות שלנו. תבניות הפעולה שלנו. לכל פעולה שאנחנו עושים יש תבנית קבועה. כשנלמד מהי אותה תבנית, נוכל גם לשנות אותה בהתאם לצרכינו.

ב- NLP אנו לומדים מיומנויות תקשורת, אישית ובינאישית, לומדים לתקשר עם הלא מודע שלנו ושל אחרים ולומדים טכניקות שונות.

ולמי זה מתאים?

הגישה מתאימה לכולם, אין לה מגבלות לא של גיל ולא של מגדר, לא של מקצוע ולא של ניסיון חיים,  כי כולנו חווים את החוויות וההתלבטויות האלו.  לא כל אחד צריך או יכול להיות מאמן בגישת ה NLP אבל כל אחד ואחת יכול להתנסות בגישת ה NLP לקבלת החלטות ולאמץ את המודל בניהול חייו. 

לא יכול זו אמונה זו לא מציאות, את האמונה אפשר לשנות וגם את המציאות אפשר לשנות. אין מי שלא יכול. הNLP  היא גישה לחיים אני יכולה להעיד על עצמי שהייתי אמא טובה לפני ה NLP וטובה יותר אחרי ובן אדם טוב יותר לעצמי.

מי המאומנים שלך?

אני מאמנת שני סוגי אוכלוסיות בעיקר – אנשים הנתקלים באתגרים במהלך החיים שלהם, בצמתי קבלת החלטות, או שרוצים לעשות שינוי בחייהם. פלח נוסף – האימון העסקי.

אני מתמקדת באימון לעסקים מאמנת אישית ועסקית. אני מנחה קשוחה לא מוותרת למאומנים שלי אני לא יועצת אני מאמנת, אני מתמקדת בערכים ובאמונות של הלקוחות. עיקר הלקוחות שלי הם עסקים קטנים בעיקר עובדת עם נשים.

במשך כ-4.5 שני הנחתי את “מועדון נשות העסקים של מועצת נשים כפר סבא”, קבוצה הכוללת מעל 400 בעלות עסקים עצמאיות.

אני מנחה תכנית יזמים צעירים, “הדור הבא”, במרכז צעירים של עיריית כפר סבא.

הדס וילף רצה למרחקים ארוכים

מי יכול ללמד NLP?

 לצערי התחום די פרוץ אך יש תהליך ליצירת סטנדרטיזציה של הדרכה והסמכה של מנחים דרך לשכת ה NLP.  אני מעבירה קורסים בכמה רמות הסמכה, קורס מבוא וקורסים מתקדמים הקהל  הוא מגוון אני משתדלת לא לקבל מתחת לגיל 21 שזה הגיל המינימאלי, ככל שהקורס מגוון יותר בתלמידים שמשתתפים בו, הלמידה יותר משמעותית. המאפיין המרכזי הוא סקרנות.

התלמידים מגיעים ממגוון תחומים. חלקם מגיעים לקורסים מתוך רצון להתפתחות אישית וחלקם מגיעים כדי להפוך את ה-NLP למקצוע. השיטה היא כלי עבודה לחיי היום יום. בקורסים רוכשים את התיאוריה של הגישה, המיומנויות, ואת הטכניקות השונות לבחינת הרגלים, בניית מוטיבציה, שינוי אמונות ועוד. בקורסי ההסמכה ישנן דרישות על מנת לקבל את התעודה, כגון הגשת דו"חות מפגשים, מבחן עיוני ומבחן מעשי. רק מי שעומד בכל התנאים מוסמך כמנחה NLP.

את ההתנדבות שלי אני גאה לערוך בפרוייקט "מובילות" של הג'וינט, לקידום נשים חרדיות בעולם העבודה.

וחוץ מעבודה מה עוד את עושה?

לא רואה טלויזיה, משתדלת לרוץ מתאמנת אצל נעמי וינשטוק ורוני פילבסקי, עשיתי כבר שני מרתונים מתאמנת בפילאטיס ויוגה, מקדישה זמן זוגיות וחברות אוהבת בישול ואפיה והעיקר הוא למצוא את האיזון, על הדרך כבשתי גם עוד פסגה וטיפסתי על הקילימנג'רו. אני לומדת כל הזמן יודעת שאני לא יודעת.

 

כתבות קשורות

4 תגובות

  1. כתבו עלי בעיתון...... - הדס וילף הגב

    […] מוזמנים להכנס ולקרוא.  פשוט – בלחיצה כאן […]

  2. רוית הגב

    מהממת, יישר כח! שתצליחי לשנות חיים לעוד הרבה נשים….

  3. שירי הגב

    מדהימה! איזו זכות היתה ללמוד ממך

  4. יעל הגב

    כמה השראה באישה מהממת אחת… המשיכי להפיץ את הnlp ככל שתוכלי.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן