לא יתכן שקשיש מונשם ימות כי עובד זר נטש אותו באמצע הלילה

עו"ס עינת קולמן  מובילת המאבק למלחמה "בתרמית העובדים הזרים הסיעודיים" יחד עם מטופלים סיעודיים ובני משפחתם בשיתוף עם ארגוני נכים  ומנהלי קבוצות פייסבוק  הרלוונטיות. ביום חמישי 18.11 תתקיים הפגנה בדרישה לשינוי המצב

עו"ס עינת קולמן - מלחמה בתרמית העובדים הזרים

עו"ס עינת קולמן – מנכ"לית קולמן לגיל השלישי ויו"ר מפלגת ישראליסט – זכויותינו בקולנו מארגנת הפגנה שתערך  ב18/11/21 ב17:00 בכיכר רבין  כדי לעשות מהפכה בתחום העובדים הזרים בסיעוד שנוטשים את חסרי הישע יום יום.

עינת מובילה את המאבק "למלחמה בתרמית העובדים הזרים הסיעודיים" יחד עם מטופלים סיעודיים ובני משפחתם בשיתוף עם ארגוני נכים  ומנהלי קבוצות פייסבוק  הרלוונטיות.

לא יתכן שקשיש  מונשם ימות כי עובד זר נטש באמצע הלילה – זה פלילי זה ניסיון לרצח. לא יתכן שנכה יחשוב פעמיים אם לבקש עזרה לשירותים או עזרה בלילה, מפחד  שזה יטריד את המטפל ולכן ינטוש אותו. לא יתכן שילד אוטיסט שהתרגל לעובד זר יבכה כי העובד הזר נטש אותו אחרי חודש וחצי. לא יתכן שהמטפלים הזרים יאיימו עלינו שיעזבו אם לא ניתן להם לצאת ל 3 שעות ניקיון ביום, מי רוצה לחיות כך?

יש כל כך הרבה חוקים שדואגים לעובד הזר בדומה לעובד ישראלי , חופשה , פנסיה , פיצויים וכו  – איך המדינה מאפשרת שיהיה להם רק זכויות ולא חובות?

לפני שבועיים ספרה לי אלה ניצולת שואה שהעובדת הזרה נטשה אותה ומתקשרים אליה מהיחידה המיוחדת לעובדים זרים סיעודיים  שוב ושוב כדי לתבוע אותה? שרת הכלכלה אורנה ברניבאי , איך יתכן שאת מאפשרת להטריד ניצולי שואה ואנשים סיעודיים,  התבלבלת מי משלם את המיסים שבעזרתם משרד הכלכלה פועל? זה נראה לך הגיוני שחסרי הישע ממנים את התביעות של המטפלים הזרים? 

למה העובדים הזרים לא משלמים מיסים עם כל כך הרבה זכויות? העלות שלהם מעל 11,000 שח לחודש למטופליהם והם מקבלים את המשכורת ברוטו ללא מיסים למה להם מותר לעשות הפלייה בין המטופלים הסיעודיים על בסיס אזור מגורים? למה קשישים ונכים מהצפון ומהדרום צריכים להיות מוזנחים  ומופקרים כי העובד הזר , רוצה לעבוד רק במרכז?

תמיד חנכו אותנו למשפחתיות , כשמטופל סיעודי חי עם ילדיו או עם אשתו , אנחנו חשים נחת, אז למה המדינה מאפשרת לעובדים זרים להעניש את משפחות אלה ולא לעבוד אצל הם כי הם לא רוצים פיקוח עליהם? איפה אתם , למה המדינה לא אתנו שאנחנו זקוקים לה?

שר הרווחה  מאיר כהן, אני רוצה לספר לך סיפור מהחיים עצמם , נטלי בת של קשישה " קצבת הזקנה של אמא כ2,500 שח , גמלת חוק הסיעוד למימון המטפל כ4,000 שח – כל הזמן העובדים הזרים הולכים לעבוד אצל המרבה במחיר , הם כבר מבקשים 10,000 שח  לחודש. תעצרו את עליית השכר ,אמא בבית מדרדרת ללא טיפול"

קצבת הזקנה והנכות רעועות , גמלת הסיעוד והשר"מ מכסה רק חלק קטן מהתשלום לעובד הזר שכר עובד הזר עלה בשנה וחצי אחרונה ב1000-2000 ₪ – האם עובד זר הפך להיות רק לעשירים בלבד? כיצד יממן ההוצאות האוכל ,המים ,החשמל התרופות לקשיש עצמו? כעת אתם רוצים לעלות את שכר המינימום ב700 שח, מה קורה עם קצבאות חסרי הישע , בכמה אתם מתכוונים לעלות להם אותם?

חשוב שיהיה שכר אחיד לתשלום עבור עובד הזר והמדינה תתאים את התשלום כך שיכסה את עלות עובד הזר הסיעוד זה לא משחק , זה החיים עצמם , בלי מטפל, אנשים מתים, אין החלפת חיתול , אין מקלחת, פצעי לחץ נוצרים מוגלה ודם .

איילת שקד שרת הפנים, עצרי את מגיפת עוקץ אשרת העבודה, אספר לך סיפור אישי עובדת זרה מגיאורגיה טרם הגעתה לארץ הסברתי לה באמצעות התאגיד  מה העבודה אצל אימי, חולת אלצהיימר , אני עובדת סוציאלית שמלווה משפחות, מומחית בגיל הזהב , הסברתי לה בפירוט מה עבודתה אצל אמא בשיחת ווטסאפ. יתרה מכך התאגיד אמר לי שהעובדת הזרה כל כך רוצה לעבוד עם אמא , שהיא קוראת גם הרבה חומר על אלצהיימר, שלא אדאג, שהעובדות הזרות שמגיעות מחו"ל הן רציניות לא כמו אלה שנמצאות בארץ , אך העובדת הזרה הזאת כמו אצל מרבית המשפחות לא באה כדי לטפל באימי , היא כבר מראש הייתה מסודרת אצל גברת ויקטוריה ,והיא חפשה כל הזמן סיבות לעזוב ואנחנו עשינו הכל כדי שהתחבולה שלה תתעכב. אם לרגע אתם חושבים שהתחבולה הזאת נעשתה לבד , אז לא ,אנשים מהתאגיד עזרו לה. יש פה קבלת עמלות שלא נראות לעין מאחורי הקלעים שניתנות ועמלות עובדות זרות יש כ1000 $ עמלות שניתנות לתאגיד.

אני רוצה לציין שיש תאגידים שפועלים ישר ויש כאלה שפועלים לטובת כיסם ללא שום רחמנות. העובדת הזרה שנטשה את אימי , לא אפשרה לנו למצוא פתרון טיפול לאמא. אנו דורשים מעובד זר שבמידה והוא רוצה לעזוב חסר ישע שעבד אצלו לפחות שנה שיתריע חודש , שיתן לנו זמן למצוא פתרונות לטיפול בחסר הישע במידה ולא יקנס ב1500 דולר. ואם לא יעשה זאת יצטרך לחזור לארצו.

אמי, היתה מנהלת בית ספר  שגדלה דורות רבים של ילדים , הביאה ילדים שאין להם היכן לישון לביתנוכשהיינו ילדים, האם מגיע לה לבכות שהעובדת הזרה נטשה אותה? איילת שקד! היבוא הפך להיות המקפצה של העובד לעבודה הבאה תוהו ובוהו בארץ – אנו דורשים שעובד זר יעבוד לפחות שנה אצל מטופל , במידה ויחליט שהוא לא מעוניין לעבוד עימו- שיחזור לארצו חייבים לשים את הדברים על דיוקם עובד זר מגיע לעבוד בארץ למטרת טיפול בחסר ישע מכח זה נכנס למדינת ישראל על אשרת חסר הישע.

המצב החולני האבסורדי שאנחנו בני המשפחה המטפלים ,  במצב של חיפוש תמידי של העובד הזר הבא לפני שינטשו אותנו והמצב שהעובד הזר מחפש לשדרג את עצמו כלכלית הוא לא הגיוני לא הגיוני שהעובדת הזרה מחול שהגיע בזכות  מטופל סיעודי נוטשת אותו ו90 יום יש לה  את הכל חלהחזיק  את הויזה ולמנוע מחסר הישע בתקופה זו להביא עובד זר אחר. זה הפקרות – אנו דורשים להסדיר את נושא העובדים הזרים הסיעודיים במיידי. מבחינתנו תקראו לזה קורונה , שמטופלים סיעודיים ננטשים מצבם הרפואי מדרדר וחלקם אף נפטרים. מספרים לי הרבה קשישים שמצאו עובד זר לא חוקי אך לא אשרתם להם להעסיקו למרות בקשתם שיהיה חוקי. יש מחסור של 20,000 עובדים זרים סיעודיים  , מה אתם רוצים שהם יעשו? איך יחיו?

למה אתם מחכים אנחנו במצב חירום תטיסו מטוסים עם עובדים זרים סיעודיים ותבדקו את רצינותם הכשרתם ויושרם. משפחות פונות אלי שהעובד שלהם נסע לחופשת מולדת לחודש, איך זה שהתאגידים לא מחוייבים למצוא להם עובדת זרה מחליפה למה משלמים להם כסף? היום העובדים הזרים המחליפים מבקשים 13,000-15,000ש"ח לחודש מי יכול לממן את זה עקומת הביקוש לעובדים הזרים בעליה ההיצע  נמוך  והמחיר עולה ועולה. ח"כ נכבדים תתעוררו – חייבים לעשות כאן סדר

לא יכול להיות שכל הטיפול בחסר ישע תלוי ברצונו הטוב של העובד הזר, אנו משלמים כל כך הרבה -ואנו כלואים ומסכימים לדרישות לא הגיוניות שפוגעות בטובת המטופל. משפחות מספרות לי שגם עם הויזה הומינטרית המיוחדת שנותנת פריבלגיה לעבוד כעובד זר חוקי שנים נוספות , גם זה לא פותר את הבעיה ,העובדים עדיין נוטשים הרבה מהעובדים הזרים היום עובדים באופן לא חוקי.

המסר שאתם מעבירים להם , זה עשו כרצונכם וכך הם עושים. בנוסף ברצוננו לדרבן ולחזק את  מוטיבציית העובדים הזרים  הסיעודיים אשר עושים את עבודתם נאמנה, במידה ויש להם המלצות חמות ממעסיקיהם ללא נטישות, כעבור 5 שנים ושלושה חודשים של עבודה יהיו זכאים לאישור לעבוד חוקי  5 שנות עבודה נוספות המותנות בעבודה רצינית ללא נטישות.

אני רואה בהפגנה ביום חמישי ב18/11/21  ב17:00 בכיכר רבין כמהפכה שהולכת להתרחש ולעשות שינוי בתחום העובדים הזרים הסיעודיים

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן