לויטה חדש או לויטה משופץ?

חווית הכדורגל במגרש ולא בבית,  נראית עדיין רחוקה אבל סוגיית עתידו של אצטדיון הכדורגל העירוני "לויטה" מסעירה את אוהדי הכדורגל בעיר. הפועל כפר סבא, שבשיאה הביאה אלפי אוהדים לכל משחק נאלצת לנדוד במשחקי הבית לפתח תקווה עקב אי כשירותו של המגרש לארח משחקים בליגת העל.

עיריית כפר סבא עומדת בפני דילמה בנוגע לעתידו של איצטדיון הכדורגל המקומי "לויטה".  שיפוץ בעלות מינימאלית או  תכנית ארוכת טווח לאיצטדיון מודרני. 

השארת המצב כפי שהוא, תנציח את המצב הנוכחי בו לאוהדים המקומיים אין מגרש בית,  ולויטה עומד כגוש בטון ללא שימוש.

הדילמה היא בין שיפוץ והתאמה של המגרש לדרישות ליגת העל או הקמת  מגרש חדש שיכול לשמש לשימושים רב תכליתיים כמו מסחר פנאי ותרבות מעבר לכדורגל.

"אצטדיון עירוני כפר סבא על שם יאיר לויטה"  מגרש הכדורגל העירוני  ממוקם ברחוב בן יהודה סמוך לאיזור התעשיה, תכנון  האצטדיון החל בשנת 1966 בניית המגרש החלה בשנת 1976 והמגרש נחנך בשנת 1986,  המגרש משמש כמגרשן הביתי של הפועל כפר סבא ובית"ר כפר סבא ומכיל כ-5,800 מקומות ישיבה. 

היום בשנת 2021,  55 שנים אחרי התחלת התכנון, המגרש אינו מאושר כמגרש כדורגל למשחקי ליגת העל והפועל כפר סבא, המשחקת בליגת העל נאלצת לשחק במגרש המושבה בפתח תקווה בעלויות המוערכות ב 800,000 ש"ח לשנה. 

מעיריית כפר סבא נמסר: "אצטדיון כפר סבא נמצא על סדר היום שלנו, אך בעת הזו, בה ישראל נמצאת במשבר כלכלי ואין ממשלה יציבה בישראל זו תקופה ארוכה, הקמתו, בעלות משוערת של כ-150 מיליון ש״ח, תתאפשר רק בסיוע ממשלתי בהיקף משמעותי מזה המוצע היום. כפי שהוסבר לאוהדי הקבוצה בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר עם ראש העיר רפי סער ועם סגן ראש העיר ומחזיק תיק הספורט, דני הרוש, יש לפתור גם את סוגיית בעלות הקרקע מול רשות מקרקעי ישראל. לכן, בשלב זה יבוצע שיפוץ באצטדיון, במטרה להתאימו לדרישות מינהלת העל בכדורגל ולאפשר קיום משחקי בית בכפר סבא".

אוהדי הפועל כפר סבא וארגון "העורק הירוק" התחילו בקמפיין ציבורי שכולל עצומה הקוראת להקמת איצטדיון חדש ומאבק ציבורי.

מתוך עצומת העורק הירוק:

"בישראל, כמו בכל העולם, אחת לכמה  שנים מתעדכן הסטנדרט לאירוח משחקי כדורגל בליגה הבכירה, אצטדיון לויטה לא מאושר לאירוח כבר רשמו כמה שנים האצטדיון לא מאושר שנים. 

לכן, עיריית כפר סבא משלמת מדי שנה 800 אלף ש"ח מכספי תושביה לעיריית פתח תקווה ואצטדיון המושבה, כדי שהפועל כפר סבא תוכל לשחק.

האצטדיון מרוחק מכר הדשא, כדי לראות משהו מהיציע העליון רצוי להיעזר במשקפת, מחוץ למגרש החנייה נוצרים פקקי ענק בכל כניסה ויציאה ממשחק ועד לאחרונה אפילו שירותי נשים לא היו בו.

הדרישה לאצטדיון חדש קיימת מ- 2014, 7 שנים שבמהלכן הבטחות רבות הובטחו ומעשים מעטים נעשו. 

כעת בכדי להפסיק את תשלומי השכירות, העירייה מבקשת לבצע שיפוץ קוסמטי בלבד, שנועד להכשיר את האצטדיון בסעיף הנקודתי בו הוא לוקה על הנייר, הקמת מגדלי שידור, מבלי לשפר ולו במעט את חוויית הצפייה, ומבלי להתמודד עם ליקויי המתקן.

ישיבות מועצת העירייה חשפו כי גם העוסקים במלאכה מודעים לחוסר היעילות שבצעד, כאשר פעם נוספת קהילת אוהדי הספורט נדחקת לסוף סדר העדיפויות הציבורי.

אנו דורשים תמורה למיסים שלנו כציבור, אנו מבקשים שהחלטת העירייה תשתנה לכזו שמתחשבת בחווית האוהדים, ומבקשת להתאים אצטדיון עבורם."

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן