לידת הספא שלי

במרכז רפואי מאיר, עושים הכל כדי לסייע לנשים להתמודד עם כאבי הצירים במהלך הלידה. מאפידורל ועד לטיפולי רפלקסולוגיה, שיאצו ולידת מים. לידה? לא מה שחשבתן

כמעט ואין אישה הריונית שלא חוששת מיום הלידה ומהכאבים שמלווים לכך. "הקלה על הכאב בלידה הוא חלק בלתי נפרד מהתפיסה המלווה את כל סוגי הלידות במרכז הרפואי מאיר" אומרת פרופ' טל בירון שנטל, מנהלת אגף נשים ויולדות. "בנוסף לקורס הכנה ללידה המועבר על ידי צוות מיילדות ואחיות מקצועי ומיומן, המלמד את היולדת דרכים להקל על הכאב במהלך הלידה, אנו גם משתמשים במגוון נוסף של אמצעים למען היולדות המגיעות ללדת אצלנו".

אילו טיפולים חדשים אתם מציעים וכיצד מגיבות לכך היולדות?

ד"ר גיל שכטר, מנהלת חדרי הלידה במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית: "בנוסף לקורס ההכנה ללידה, היולדות אצלנו שמחות מאוד לקבל טיפולי רפואה משלימה, שנועדו להקל על כאבי הלידה והלחץ המלווים באופן טבעי את הלידה. הטיפולים ניתנים על ידי מומחי כללית רפואה משלימה בשעות הבוקר וכוללים שיאצו, עיסוי רפואי ורפלקסולוגיה" מסבירה ד"ר שכטר ומוסיפה:

"אנו שמחות לשמוע מהיולדות שהטיפולים מפחיתים את הכאבים שהן חשות, ומאמינות שחשוב לאפשר לכל אחת לבחור את דרך בה היא רוצה ללדת, תוך שמירה על בטיחות היולדת והילוד".

אפשר גם ללדת במים

ד"ר מיכל פרס, מנהלת הסיעוד של חדרי הלידה במרכז רפואי מאיר, מספרת על תהליך לידות המים: "מדובר בלידות מיוחדות ומרגשות. לידת מים היא חלק מלידה טבעית – בריכת הלידה והמים החמימים משפיעים על היכולת להרפות, להירגע ומסייעת באופן טבעי לשיכוך כאבים ומאפשרת התמודדות טובה יותר עם צירי הלחץ".

לדבריה, השהייה במים מסייעת לגוף לשחרר פחות הורמוני סטרס ויותר הורמונים כמו אוקסיטוצין-פיטוצין ואנדורפינים – המסייעים ליולדת להתמודד עם הצירים כשהילוד נולד לתוך המים למעבר יותר ידידותי לידי אימו.

 

בשנה האחרונה החלו במרכז הרפואי מאיר, בטיפול באמצעות מוסיקה עם מטפלות מוסמכות בתחום. "זהו טיפול ייחודי, נעים, מרגיע ומפחית סטרס. הטיפול במוסיקה מותאם למטופלות ומהווה חלק בלתי נפרד מהעשייה שלנו.

חדר לידה עם בריכה ללידת מים

איך אווירת הלידה?

לידת המים מספקת חוויית לידה מופלאה ומרגשת. האווירה בחדר שקטה והאורות מעומעמים. במים היולדת מרגישה בעולם משלה, קשובה לגופה, ונמצאת בבריכה גדולה ומרווחת. תחתית הבריכה גם היא מתנפחת ועל כן היא מספקת תחושת נוחות ורכות. דפנות הבריכה קשיחות ומאפשרות ליולדת להישען עליהן בנוחות בזמן הצירים ואפשרות להניח את ראשה ולהירגע. כל הסובבים את היולדת (מלווים, מיילדות) נמצאים איתה בחדר על מנת להיות שם בשבילה ולתמוך בה.

לידת מים מתאימה לנשים שרוצות לידה טבעית מיוחדת וכאלו שקיבלו אישור רפואי לכך ועומדות בקריטריונים כגון מהלך הריון ומוניטור תקין, מנח עובר, לידה משבוע 37 עד 41 + 6 ימים וכד'.

 

לבלבל את הכאב

"דרך נוספת המוצעת ליולדות היא שימוש במכשירי הטנס. ניתן להשתמש במכשיר לכאבים הנלווים לתקופת ההיריון, וכמובן במהלך הלידה עצמה. מכשיר הטנס – מתחבר לגב באמצעות אלקטרודות ושולח פולסים חשמליים זעירים אל עבר האלקטרודות בגב. הפולסים משבשים את מסר הכאב למוח ומגבירים את הפרשת האנדרופינים – משככי הכאב הטבעיים של הגוף. בזכות השימוש במכשיר הטנס כאבי הצירים פוחתים במידה משמעותית.

היולדת יכולה לשלוט בעוצמת המכשיר, להגביר ולהחליש אותו בהתאם לקצב הצירים, וכך לקבל תחושת שליטה על מצבה מבלי להרגיש שהיא חסרת אונים".

 

חדר לידה חדש

מלווים אותך עם מוסיקה 

בשנה האחרונה החלו במרכז הרפואי מאיר, בטיפול באמצעות מוסיקה עם מטפלות מוסמכות בתחום. "זהו טיפול ייחודי, נעים, מרגיע ומפחית סטרס. הטיפול במוסיקה מותאם למטופלות ומהווה חלק בלתי נפרד מהעשייה שלנו. הטיפול מתבצע הן בפגייה בה הטיפול נעשה מזה שנים רבות וכעת גם במחלקת אם עובר. מטרת הטיפולים בעזרת מוסיקה, שירה, דמיון מודרך, שיחה או נגינה היא לעזור לנשים על פי הצורך שלהן בין אם לעבד את החוויה של האשפוז, להתכונן ללידה, להתמודד עם הכאב של הצירים ועוד", מספרים במחלקה.

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן